• Anonym

Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen

Jag tillhör dom som inte är ok med att min partner umgås på tu man hand med någon som de haft sex med. 
    Att de finns i bekantskapskretsen är en annan sak.
    Men det finns ingen anledning att umgås på tu man hand med någon man haft sex med. Det är dags att släppa och gå vidare när man har en ny relation.

• Anonym

Nej men sluta knöla ner dig och vara ängslig för att stå för dina egna behov.
    Vi är inte svartsjuka galningar för att vi inte vill att vår kille ska fortsätta umgås ensamma med någon de legat med.

• Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 17:44:32 följande:
    Han och jag är överens om att man inte har kontakt med sina gamla ligg men i detta fall menar han på att de var ?barn? och att han inte ens tänker/minns att de gjort något, utan att han ser henne som någon han känt hela livet. Jag minns ju inte heller mina ligg från den åldern men för mig blir det ändå fel?vart ska man då dra gränsen för vad som är ligg?
    Så han har lyckats med att han får ha undantag från regeln men inte du.
    Det är lätt att gå på att man är en svartsjuk hysterisk subba om man inte går med på det som mannen vill. 
    Var ärlig mot dig själv och andra om dina egna behov. 
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:04:20 följande:
    Ja jag har sagt vad jag tycker men vet inte riktigt vad man ska göra heller. Antar att jag får acceptera att de har en relation, tror inte det hjälper att förbjuda heller?men pendlar mycket mellan att tycka att det inte är ok och att tycka att jag själv överreagerar.
    Jag hade inte stannat i en relation där man fortsätter umgås på tu man hand med personer man har haft sex med.

Men det minsta du ska kräva är att ni har samma regler. Antingen så har ni regeln att ni inte träffar gamla ligg eller så har ni inte det. Att du ska ha den regeln men inte han är ju uppåt väggarna.
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:23:45 följande:
    Ja samma regler ska gälla och vi är ju överens, men det blir ju fel om han inte ser sitt ligg som ett ligg bara för han inte kommer ihåg det för det var så längesen. Blir svårt att dra gränsen då för vad som är ligg och inte?
    Ja, då blir det fel. Det har du rätt i.
    Han försöker hitta kryphål för att regeln inte ska gälla honom. Men han vill att du ska följa regeln
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:23:45 följande:
    Ja samma regler ska gälla och vi är ju överens, men det blir ju fel om han inte ser sitt ligg som ett ligg bara för han inte kommer ihåg det för det var så längesen. Blir svårt att dra gränsen då för vad som är ligg och inte?
    Ja, då blir det fel. Det har du rätt i.
    Han försöker hitta kryphål för att regeln inte ska gälla honom. Men han vill att du ska följa regeln
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:27:58 följande:
    Ja det kanske är så?är inte så kontrollerande som person, det är nog mer jobbigt i mitt huvud men det kanske bara är att släppa taget för jag vill ju vara med honom Och inte låta något som hände för 18 år sen förstöra för oss. 
    Det är inte du som är problemet. Det är inte det som hände för 18 år sedan som förstör för er.
    Problemet ligger hos din pojkvän som inte vill att du ska träffa någon som du haft sex med. Men han tycker att han ska få göra det. 
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:33:54 följande:
    Ja, ska man skylla på att man inte anses vara gamla ligg bara för att man inte minns det så blir det konstigt tycker jag. Då kan man ju säga så om allt nästan.
    Ja, exakt. Det har du rätt i.
  • Anonym
    Anonym (Ångest) skrev 2025-02-02 20:41:06 följande:

Inser att jag själv börjar tänka att det är jag som är knäpp som ens tycker att det är hans gamla ligg när det var så himla längesen, men de har ju faktiskt legat med varandra så jag har svårt att acceptera att hon inte är ett ligg. Vad tycker ni? Räknas det inte efter ett visst antal år?

Jo, det räknas.
    De är bara din kille som försöker blanda bort korten. Han ska få umgås på tu man hand med gamla ligg. Men du ska inte få göra det
  • Anonym
    Anonym (Marina) skrev 2025-02-03 09:54:42 följande:

Däremot ställer jag mig väldigt skeptisk till att han:

A ) berättade om deras historik för dig. Det hade han faktiskt inte behövt göra. 
    B ) tydligen ställer kravet att du inte får ha kontakt med ex, men han får det.

Det är DET du ska oroa dig för. Dubbelstandarden han visar upp. Historik är en sak, men det är något i hur han hanterar detta här och nu som låter väldigt off!

Håller med

Ts kille vill inte att ts har kontakt med gamla ligg. Men tycker att han själv ska ha det. Ts kille är inte trygg med att hon träffar ex men tycker att han kan göra det.

Det är DET som är problemet
Svar på tråden Min kille har en tjejkompis han legat med för längesen