Otrogen sambo?!
Allt började med att han var på middag hos en kvinnlig kollega med andra kvinnliga kollegor (jobbar inom vården så inget konstigt) men i efterhand har flera konstiga detaljer kommit fram.
Han undanhåller medvetet vilken mängd alkohol han druckit, helt sjuka mängder, vilket kommer fram vartefter. Bara det känns märkligt, både att han undanhåller mängden men också att välja att supa ner sig så på en middag. Ja visst drack de andra men ändå. Sambon dricker vanligtvis 1-2 gånger om året i mindre mängder.
Nåja, efteråt nämner han detaljer om en annan kvinnas sexuella erfarenheter.
Vilket fick mig först bara att reagera på att han haft samtal om sex med sina kvinnliga kollegor (mina föredetta kollegor dessutom!) kände mig obekväm med vetskapen att de säkert fått höra detaljer från honom också.
Han nämner denna kvinna under kommande dagar, han parkerar en bit från jobbet för att promenera dit, i närheten av hennes hus. Efter jobbet tar de sällskap och går en extra runda för nöjes skull kl 21.30!! På en vardag.
Han skyller på att han behöver röra på sig (ja men vi har en hund som han knappt går med) och dagen efter när hon inte jobbar är de inte aktuellt att promenera sista biten till jobbet. Han berättar också att hon erbjudit honom att parkera hos henne i fortsättningen men att hon ångrat sig pga att de skulle se konstigt ut och att hennes kille skulle undra? Ok hade de varit kompisar hade väl inte de varit konstigt alls? Om man nu inte gör de konstigt.
Hon ber om skjuts till ett möte för sig o sitt barn dagen efter. Han frågar vad jag tycker och jag säger ok. Han säger att han ej kommer skjutsa tillbaka dom men ändå dröjer han sig kvar och gör påhittade ärenden. När han är tillbaka frågar jag om han skjutsat hem henne och han säger nej. Efter många om o men så har han skjutsat henne, varpå jag blir irriterad för han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Han säger att de beror på att han är konflikträdd, inte vill bråka i onödan osv. Vilket jag inte ens brytt mig om, om han sa sanningen.
Han råkar sen avslöja att han varit på ett läkarbesök och gjort medicinuttag men döljer vad det handlar om. Tillslut erkänner han att han fått tabletter för att öka sexlusten samt viktminskning. Till saken hör att vårt sexliv, på hans initiativ varit nästintill obefintligt de senaste 8 åren. Han har inte velat göra något åt varken det eller sin grava övervikt. Och helt plötsligt tar han tag i båda.. Och dessutom har han från ingenstans (nån månad sen) skaffat Snapchat, något han sagt till mig flera gånger att det bara är en app för otrogna (jag har snapchat själv men använder den knappt). Där hade han flera chattar uppe men hennes chatt var borttagen.
Jag är egentligen väldigt säker på vår 12-åriga relation men detta fick mig att fundera och rent av flippa ur. Han nekar såklart allt, att de inte är som det verkar. Men allt detta känns för mycket för att vara slumpen, kanske har de inte varit fysiska men någonting är det mellan dom?!Jag är så jävla arg, ledsen, frustrerad, känner mig så? förnedrad?! Han har inte ens respekten att erkänna det? för visst fan kan de inte vara slumpen.