Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Anonym (Borderlina) skrev 2025-01-31 19:40:25 följande:

Jag tycker det här är en knäpp tråd. 

Nämen? Nu förstår jag inte...? 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 19:36:29 följande:
    Självklart! Men sådant umgänge bör givetvis ske i länder där det är lagligt. Här hemma i Svedala får man ägna sig åt energikrävande men tillåtna förförelseförsök. Så länge man nu orkar...
    Vadå energikrävande försök och vadå så länge man nu orkar? Du sa ju nyss att du absolut inte har problem på det området utan att du har så det räcker och blir över och att de flesta kvinnor föredrar män som du?  
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 19:17:34 följande:
    Om det är något jag verkligen inte har problem med, så är det mitt sexliv!

Livet har lärt mig att det är odrägliga mansgrisar som jag som har störst lycka med fruntimren. Jag har alltid knorr på svansen och ett belåtet flin i mitt fula tryne. Oförtjänt, absolut, men likafullt ett faktum!
    Börje P skrev 2025-01-31 19:36:29 följande:
    Här hemma i Svedala får man ägna sig åt energikrävande men tillåtna förförelseförsök. Så länge man nu orkar...

Hur ska du ha det egentligen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Fs) skrev 2025-02-01 11:38:09 följande:

Ts har i grova drag rätt i sin analys,, väldigt vanligt är att kvinnan efter några år tappar lust, jag har själv varit med om det i 2 relationer, o inga som helst ansträngningar har kunnat göra något åt det hela, jag har flera manliga vänner som berättar samma sak, det lär ju finnas forskning som bekräftar det hela? I tråden är flera damer som minnsan har lust, det är ju fint, men jag talar inte om enskilda fall utsn om strukturer, kvinnor i tråden har svårt att gå med på detta, undrar varför? Är det skamligt att inte ha lust? Om man går med på att kvinnlig lust saknas så framställs det ? alltid ? som att det beror på stt mannen inte är på rätt sätt,, menar man då att det är mannen i en relation som ensam bär detta ansvar? I så fall varför då?

Ursäkta men har du ens läst trådstarten? Finns det forskning på att den kvinnliga orgasmen är en myt och enbart nåt som kvinnor inbillar sig för att lyckad snälla en man? Eller vad menar du? 

Det här handlar ju inte om att TAPPA lust. TS påstår ju att kvinnor inte har lust i början av en relation heller och att kvinnor inte kan få orgasm eller njuta av sex. 

Det är väl ingen som förnekar att det är vanligt att tappa sexslusten i längre relationer med barn och familjeliv med allt vad det innebär? Frågan är väl snarare VARFÖR det är vanligt. Är det på grund av stress, trötthet och det så kallade livspusslet? Eller kanske på grund av att det uppstår slentrian i förhållandet och man blir mer som vänner? Sjukdomar, kroppsliga förändringar, förlust av närstående, svårt att få barn, ja, det kan väl finnas många förklaringar till att sex inte har så hög prioritet? Det finns ju massor av trådar om det...

Den här tråden handlar ju om att kvinnor skulle sakna förmågan rent biologiskt att njuta av sex och att de bara låtsas gilla sex för locka till sig en beskyddare. Det är ju DET somliga här i tråden ifrågasätter. 

ALLA här har nog "vänner som berättar samma sak" men de flesta har nog läst sig läsa i alla fall. Eller du kanske skrev i fel tråd av misstag? Lätt hänt i så fall.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-01 11:47:28 följande:
    Om jag hade tappat lusten till min man hade jag varit ärlig mot honom med detta och jobbat för att få tillbaka den. I en hälsosam relation ska man kunna diskutera såna här saker. Kan man inte göra det så måste man rannsaka sig själv och fundera om relationen är värd att fortsätta. Om man trivs med att leva ihop utan sex så säger jag inget om det, men om den ena vill och den andra inte vill blir det en ojämställd relation.

Jag vet inte om avsaknaden av lust hos kvinnor är skamligt. Det känns snarare som om jag hör mycket mer om kvinnor som pratar om "husfridssex". I just denna tråd har väl just det inte förekommit så mycket men det betyder ju inte att diskussionen inte existerar.
    Men det är ju skillnad på att tappa lust under småbarnsår eller liknande och att rent fysiskt inte kunna få orgasm. Jag ser inte att nån här förnekar att det är vanligt att tappa lust i långa relationer men alla kanske inte håller med TS om att den kvinnliga orgasmen är en myt. 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-02-01 16:35:03 följande:
    Så här ligger det till. Jag får det jag vill ha i tillräcklig utsträckning, men åldern börjar ta ut sin rätt och jag är rätt lat av mig. Hur mycket pengar, tid och psykisk energi skall 4 - 5 sekunders njutning egentligen få kosta? Jag börjar mer och mer finna att trav på TV med en burk öl i näven är att föredra. 
    Ja, av någon anledning har det aldrig varit svårt för mig att ragga damer. Särskilt snygg är jag inte, snarare tvärtom. Kanske är det för att jag alltid är glad, och undviker djupa diskussioner?
    Varför kostar det pengar och vad är det som tar så mycket tid? 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-02-01 17:29:45 följande:
    Men snälla Ezmeraldah! Man betalar alltid för sex på något sätt! Hur i hela världen kan det vara en nyhet för dig? En kväll på lokal kostar pengar och framför allt tid. Desutom måste man kanske konversera, dansa och ha sig. Umgänge med en betaldam är mer kostnadseffektivt (men olagligt i Sverige).
    Men får jag hem en dam (på lagligt sätt då) brukar hon ofta vilja städa min lägenhet, och det har jag ju ingenting emot eftersom jag helst undviker det själv. Man får ta det onda med det goda, som så ofta här i livet.
    Nej, det gör man inte. Man måste inte ragga på krogen. Man kan ragga utan att det kostar. 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-02-01 17:29:45 följande:
    Men snälla Ezmeraldah! Man betalar alltid för sex på något sätt! Hur i hela världen kan det vara en nyhet för dig? En kväll på lokal kostar pengar och framför allt tid. Desutom måste man kanske konversera, dansa och ha sig. Umgänge med en betaldam är mer kostnadseffektivt (men olagligt i Sverige).
    Men får jag hem en dam (på lagligt sätt då) brukar hon ofta vilja städa min lägenhet, och det har jag ju ingenting emot eftersom jag helst undviker det själv. Man får ta det onda med det goda, som så ofta här i livet.
    Dessutom måste du väl inte ragga upp nya hela tiden? Med tanke på att du nämner helkvällar på krogen. Du kan väl skaffa dig en (eller flera) fast älskarinna eller kk som du träffar regelbundet hemma hos dig? Kostar inget? 
  • Ezmeraldah
    Mkay skrev 2025-02-01 17:47:20 följande:

Undrar varför TS har flytt tråden nu Skrattande

För att han inte hade några argument. Eller så förstod han inte vad som stod i inläggen. Eller så är han hemma i Tyskland över helgen. 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-02-01 17:49:46 följande:
    Nu har vi kommit ifrån trådens ämne, men jag vill ändå svara. Visst kan man ragga utan att det kostar (jag har gjort det flera gånger). Det kräver dock en viss talang och övning, ungefär som att sälja dammsugare.
    Men generellt är det så att en kvinna inte ställer upp på sex utan att få någon slags fördel av det. Det hävdar jag med bestämdhet, med den stora erfarenhet jag faktiskt har. En man måste lista ut hur han kan ge kvinnan denna fördel för att lyckas.
    Men det är ju många som har en kk och liknande, då kan det ju inte vara några problem för dig som har så lätt för att ragga? Du sa ju att du har just de saker som kvinnor vill ha?

Tänker att det, åtminstone delvis, kan vara en generationsfråga. Med tanke på att du kallar dig Börje och pratar om att gå på "lokal" (öh?) och "dansa, konversera och ha sig"... Tänker på schlagerdängan "Det börjar verka kärlek" ("Istället satt jag en hel kväll och konverserade med din mamma och var artig...") från 1968. Tänker att du är närmare 60 än 20. Du verkar leva i en annan verklighet än den jag lever i. 

Det kanske också kan finnas kopplingar till socioekonomi. Jag är kvinna och har aldrig behövt känna mig ekonomiskt underlägsen eller beroende av nån man - det har snarare varit tvärtom. En kväll på "lokal" (=restaurang, bar, nattklubb antar jag?) är "inga pengar alls" för mig och jag bjuder gärna mitt manliga sällskap.
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?