Anonym (Fs) skrev 2025-02-01 11:38:09 följande:
Ts har i grova drag rätt i sin analys,, väldigt vanligt är att kvinnan efter några år tappar lust, jag har själv varit med om det i 2 relationer, o inga som helst ansträngningar har kunnat göra något åt det hela, jag har flera manliga vänner som berättar samma sak, det lär ju finnas forskning som bekräftar det hela? I tråden är flera damer som minnsan har lust, det är ju fint, men jag talar inte om enskilda fall utsn om strukturer, kvinnor i tråden har svårt att gå med på detta, undrar varför? Är det skamligt att inte ha lust? Om man går med på att kvinnlig lust saknas så framställs det ? alltid ? som att det beror på stt mannen inte är på rätt sätt,, menar man då att det är mannen i en relation som ensam bär detta ansvar? I så fall varför då?
Ursäkta men har du ens läst trådstarten? Finns det forskning på att den kvinnliga orgasmen är en myt och enbart nåt som kvinnor inbillar sig för att lyckad snälla en man? Eller vad menar du?
Det här handlar ju inte om att TAPPA lust. TS påstår ju att kvinnor inte har lust i början av en relation heller och att kvinnor inte kan få orgasm eller njuta av sex.
Det är väl ingen som förnekar att det är vanligt att tappa sexslusten i längre relationer med barn och familjeliv med allt vad det innebär? Frågan är väl snarare VARFÖR det är vanligt. Är det på grund av stress, trötthet och det så kallade livspusslet? Eller kanske på grund av att det uppstår slentrian i förhållandet och man blir mer som vänner? Sjukdomar, kroppsliga förändringar, förlust av närstående, svårt att få barn, ja, det kan väl finnas många förklaringar till att sex inte har så hög prioritet? Det finns ju massor av trådar om det...
Den här tråden handlar ju om att kvinnor skulle sakna förmågan rent biologiskt att njuta av sex och att de bara låtsas gilla sex för locka till sig en beskyddare. Det är ju DET somliga här i tråden ifrågasätter.
ALLA här har nog "vänner som berättar samma sak" men de flesta har nog läst sig läsa i alla fall. Eller du kanske skrev i fel tråd av misstag? Lätt hänt i så fall.