Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Om din fru lämnade dig så att du kunde träffa en kvinna som gillar sex och som vill ha sex med dig - vore det inte en enorm lättnad? 

• Ezmeraldah
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:37:56 följande:
    Jo, många är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Det kan jag nog hålla med om. Men anledningen är den jag beskrev. Ungefär som att man deklarerar och betalar skatt varje år. Men man njuter inte av det. 
    Får man fråga i vilken ålder du är? Det är ju inte ovanligt att män får problem med potensen och tappar lusten på äldre dagar. Nej, inte alla män. Men alltså, efter en viss ålder blir det kanske tvärtom du som inte kan eller vill. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:52:37 följande:
    Jag skulle vilja beskriva det som insikten kommer utifrån en mix av egna erfarenheter, iaktagelser, en sammanfattad bild av möster som uppträder på forum som detta samt sunt förnuft och logik.

Vi är biologiska varelser och vi inbillar oss att ett flertusenårigt nedervt beteende skulle bara helt plötsligt förändras bara för att en ny norm uppstår. En hona vill knyta an till en hane (i de flesta fall) och få beskydd och trygghet. Honan vill få ungar. Det här leder till att honan lockar med sex. Hanen vill fortplanta sig och ha sex så ofta som möjligt. Efter att honan fått sina kullar och känner sig trygg så finns inte det biologiska drivet till sex kvar. Men hos hanen finns det det. Så för att hålla kvar hanen (och tryggheten) så forttsätter honan att erbjuda sex. 

I dag lever vi ett liv och i ett samhälle där honan (kvinnor) förvisso inte behöver skydd på det sätt som jag beskriver ovan. Vissa kvinnor är lesbiska. Men vårt bilogiska dna kan vi inte skaka av oss. 
    Då är lösningen att inte skaffa barn alltså?
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:04:08 följande:
    Hur många gånger måste jag upprepa det här med bilogin? Hon hade isf valt att hitta en ny parnter som hon istället vill bilda par med. Sex limmar ihop henne med den nya mannen. Njutningen är inbillad
    Så det finns inga kvinnor som onanerar enligt din fru? Vi kvinnor ljuger om att vi gör det eller? Varför i så fall?
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 19:06:38 följande:
    Eh...vilken statistik?  :)
    Det där stämmer inte. Väldigt få kvinnor upplever orgasm. De flesta som påstår det fejkar. 

Hur vet du det? Är du forskare? 
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:12:00 följande:
    Kvinnor kan känna njutning eller tillfredställse över mannens orgasm (fortplantningen). Och min fru har fejkat sina orgasmer, ja. Hennes påstådda njutning är inbillad eller självintalad. Och det här kan iof öppna dörren till en rent filosofisk diskussion. Vad är riktig njutning och vad är inbillad njutning. En separat tråd?

Har alla dina kvinnor fejkat? Varför finns klitoris? Tycker du att det är bra att kvinnor inte kan njuta av sex för då slipper du anstränga dig? Du kanske gillar den förklaringen bättre än att du är dålig i sängen? Din fru kanske bekräftar din teori för att slippa ha sex? Varför är det viktigt för dig att övertyga andra om att du har rätt? Varför frågar du kvinnor när du inte litar på svaren? Det kan ju lika gärna vara ni män som är så fixerade vid er utlösning att ni bara inbillar er att ni njuter? Utlysning och orgasm är inte samma sak så ni kanske bara inbillar er eller lurar er själva? 
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 12:04:08 följande:
    Hur många gånger måste jag upprepa det här med bilogin? Hon hade isf valt att hitta en ny parnter som hon istället vill bilda par med. Sex limmar ihop henne med den nya mannen. Njutningen är inbillad

Men tänk om du hittar henne på Darkside eller Bodycontakt där hon söker gruppsex med gifta män? 
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:54:59 följande:
    Det bilogiska arvet. Man vill knyta an. Man vill bilda förhållande. Sex är ett verktyg
    Och män vill fortplanta sig och sex är bara ett verktyg för att sprida sin säd och njutningen är inbillad? En kastrerad hane vill ju inte para sig med nån hona. Nu lever vi i ett modernt samhälle så en steriliserad man måste spela matcho och låtsas gilla sex. Biologi, du vet. 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 00:03:23 följande:

Kan knappt tro vad jag läser här! Att fruntimmer tröttnar på att ha sex vet väl alla? Och det är väl klart som f-n att kvinnan upplever en stor lättnad när hennes karl äntligen slutar med sitt tjatande eller patetiska fjäskande (hjälpa till mer med hushållsarbetet ? sluta innan jag skrattar ihjäl mig!)
    Ännu mer löjligt är att gå till någon slags terapeut. Dyrt, förnedrande och meningslöst. Det går inte att prata fram kåthet! 

Frun kommer inte att ändra sig. Ingen idé att gnälla över det, varken här eller någon annanstans. TS har tre val:
    1. Fortsätt leva som sexlös toffel och runka i smyg. (Porr är lättåtkomligt och i princip gratis.) Så gör nog de flesta i din situation. 
    2. Var otrogen. Betaldamer är bäst. Älskarinnor kan bli efterhängsna.
    3. Skilj dig och hitta nån ny. Men räkna med att det blir samma visa igen om x antal månader eller år.

4. Varför inte leva som singel och träffa sexglada damer? 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 09:41:26 följande:
    Visst! För de 5 % av männen som får svar på dejtingsidor kan det absolut fungera. Jag får dock en känsla av att TS inte platsar i det gänget.
    Annars finns ju tack och lov Thailand.
    Kan man bara dejta på nätet? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-31 08:52:01 följande:
    - Ja, alla de kvinnor som jag har haft sex med har säkerligen fejkat sin njutning och sina orgasmer med mig
    - Jag vet var klitoris sitter
    - Jag tycker att det är tråkigt att kvinnor inte njuter av sex med en man. Det hade varit trevligt om dom hade gjort det. Men det är som det är.
    - Jag är högst antagligen rent av usel i sängen. Men även om jag hade varit mindre usel i sängen så hade inget förändrats. Varken jag, eller någon annan, kan förändra vår nedervda biologi. 
    - Min fru har inte uttryckligen bekräftat min teori. Mer underförstått och genom sitt "beteende". Hon försöker uttrycka något annat - men handling och beteende säger det rakt motsatta.
    - Det är inte viktigt för mig att övertyga någon. Jag startade tråden för att lufta min insikt och höra om någon kvinna våra erkänna att hon innerst inne inte vill ha sex för sexets skull. 
    Jag frågade varför klitoris finns. Inte om du vet var den sitter. Kan du inte läsa? 

Varför kan kvinnor få orgasm själva men inte med män? Hur går det ihop? Då har de ju sexdrift? De kan ta på sig själva när de har sex med män? Eller lära upp mannen och involvera honom i aktiviteten? Du verkar ha en gammaldags syn på vad sex är? Det man gör på egen hand kan man ju involvera mannen i? Varför måste sex bara handla om mannens njutning? 

Så praktiskt för dig att det inte är nån idé att försöka bli bättre i sängen och att kvinnor inte kan njuta. Då behöver du inte anstränga dig. Du är lat och vill hitta ursäkter? Till och med läsa och kommunicera är för jobbigt. 
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-01-31 17:49:14 följande:
    Eller så kanske en del män ska börja fundera på hur de är i sängen?
    Tänker man bara på sin egen njutning och behandlar musen som en skraplott så ger det inte så stor njutning för kvinnan. Om ens någon alls.
    Och då tröttnar hon på sexet till slut.
    Eller så är det just det de vill slippa? Mycket enklare att luta sig mot TS förklaringsmodell? The easy way out? "Det är ändå ingen idé"-ursäkten? 

Men som en skraplott... Det behöver inte vara helt fel! Hmm... Man kanske skulle gå och köpa sig en Triss? Plötsligt händer det! Ny take på nästa reklamfilm: Ett äldre par där mannen plötsligt får orgasm efter år av kämpande? 
  • Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 15:53:49 följande:
    Jodå, men då blir det givetvis ännu svårare.
    Varför det? Alla kvinnor ställer ju upp på sex för att de så desperat önskar inleda en relation? Och du kan vara kass i sängen för kvinnor bryr sig ändå inte om sex utan vill bara ha trygghet? Och tänk alla kvinnor som är desperata efter att hinna skaffa barn? Vad är problemet egentligen? 
  • Ezmeraldah

Kan det vara så att du TS och dina anhängare VILL att det ska vara så som i TS förklaringsmodell? För ni vill inte ha kvinnor som är så slampiga och äckliga att de gillar nåt så smutsigt och okvinnligt som sex? Ni vill ju ha heliga, oskyldiga, rena och fräscha, kvinnliga och feminima kvinnor som inte har nåt intresse av sex och enbart ställer upp för mannens skull (omhändertagandet och önskan om att vara till lags), för trygghet och beskydd (stärker er mansroll och självbild) och för att bilda familj (det yttersta beviset på hennes kvinnlighet och din manlighet). Klitoris är en missbildning för fula, lesbiska kvinnor som ändå inte kan få nån man. Ni kanske rent av GILLAR tanken på att era fruar minsann inte gillar sex? Det så kallade hora-madonna-komplexet i en lite modernare tappning? Kan det ligga NÅNTING i detta?

• Ezmeraldah
    Börje P skrev 2025-01-31 19:17:34 följande:
    Stopp där Frida! Om det är något jag verkligen inte har problem med, så är det mitt sexliv! Jag får så det räcker och blir över, tro mig! Så blanda inte ihop mig med den olycklige TS. Jag har försökt ge honom goda råd bara.
    Livet har lärt mig att det är odrägliga mansgrisar som jag som har störst lycka med fruntimren. Jag har alltid knorr på svansen och ett belåtet flin i mitt fula tryne. Oförtjänt, absolut, men likafullt ett faktum!
    "Cash is king" skriver du i en annan tråd. Och du tipsar om att "satsa på betaldamer". Är det det du syftar på nu? 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?