Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:01:44 följande:
    Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?

En fråga till kvinnor här som är i föhållande. Om ni slapp ha sex helt och hållet. Och att det inte heller är några förväntningar alls på sex. Er man ger upp, tappar sexlusten, sexdriften eller vad det nu är. Och ni är helt och fullt införstådd med att han faktiskt inte längre vill eller behöver ha sex...

Skulle inte det vara en enomr lättnad? ingen press. Inga besvikna blickar, suckar eller kommentarer. Inget dåligt samvete eller tankar på att ni borde, att du borde att det finns en förhoppning eller förvantan på något som du inte vill.

Varför utgår du ifrån att kvinnor i ett förhållande inte vil ha sex?
  • Anonym (H)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:22:58 följande:
    Jag är bara övertygad om att det är så. Men det är extremt få kvinnor som våga erkänna det. För då ses man som misslyckad eller konstig. 
    OK, ja då har du fel. Många kvinnor är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Många kvinnor som inte har sex med sin partner har sex sex med sin nästa partner. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:22:58 följande:
    Jag är bara övertygad om att det är så. Men det är extremt få kvinnor som våga erkänna det. För då ses man som misslyckad eller konstig. 
    Alltid lika kul när en man tror han vet hur kvinnor fungerar. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:37:56 följande:
    Jo, många är sexuellt aktiva långt upp i åldrarna. Det kan jag nog hålla med om. Men anledningen är den jag beskrev. Ungefär som att man deklarerar och betalar skatt varje år. Men man njuter inte av det. 
    Där har du återigen fel. Om sexet alltså. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Senaste) skrev 2025-01-30 11:42:45 följande:
    Nja...jag kanske framstår som bitter men jag tycker inte att jag är det själv. Jag är krass helt enkelt. Det är inte samma sak som att vara bitter. 
    Beträffande asexualitet så kan jag tänka mig att de flesta kvinnor är det innerst inne. Eller blir det efter att man har ingått förhållande och fått de barn man vill ha. Allt deltagande i sex därefter är mer eller mindre teater. För sig själv, för partnern och ev för omgivningen (i den mån man delar med sig av detaljer från sitt sexliv). Kvinnor, precis som vi män, är fångade i en norm och i en förväntan om hur vi skall vara som människor och hur ett "friskt" förhållande skall se ut. Ingen vill ju vara misslyckad. Så därför intalar sig de flesta kvinnor att dom vill ha sex innerst inne. Men det är ju inte sant. 
    Var får du det ifrån? Har du sett en seriös undersökning, eller frågar du kvinnor om deras sexliv? 
Svar på tråden Kvinnor - om ni slapp ha sex eller känna förväntan på sex?