• Anonym (V)

Skjuta upp visning

Jag har tre uppsägningsmånader som börjar februari. Jag ska flytta i redan början av april så det blir en dubbel hyra. 

Kan jag säga att jag vill ta besiktning och visningar under april? Man vill ju helst flytta sina saker innan det ska komma främlingar och titta. Och känns mer värt med en dubbel hyra om jag kan slippa detta. 
    Men det är ju klart att de vill ha den uthyrt så snabbt som möjligt. är det mkt begärt att be om att få ta det i april?

• Svar på tråden Skjuta upp visning
  • Jemp

Fråga kan man ju, men jag skulle tro att de säger nej. 

• Mia448

Har du tur så kanske det tar ett tag tills en intressent ber om visning

• Fjäril kär

Så fort en lägenhet sägs upp läggs den ut som ledig för alla att söka. Då kan du också vara beredd på att folk vill komma och titta. 

Jag hade min första visning redan dagen efter jag sa upp min och då visste jag inte ens att den var utlagd . 

Besiktning kan du fock säga till om när du vill. Det bestämmer du själv över.

• Anonym (V)
    Fjäril kär skrev 2025-01-30 09:27:11 följande:

Så fort en lägenhet sägs upp läggs den ut som ledig för alla att söka. Då kan du också vara beredd på att folk vill komma och titta. 

Jag hade min första visning redan dagen efter jag sa upp min och då visste jag inte ens att den var utlagd . 

Besiktning kan du fock säga till om när du vill. Det bestämmer du själv över.

De sa ni att besiktningen blir i februari.. De kallar det ?förbesiktning?
  • Anonym (V)

Lite ironiskt då det var varken städat eller helt när jag flyttade in här. Köksfläkten fungerade ej och det var dammigt..

• Anonym (L)

Det är väl bra o ha visning tidigt? Har du tur kanske du blir av med den tidigare o slipper en dubbelhyra? Man kan ju alltid fråga

• Fjäril kär
    Anonym (V) skrev 2025-01-30 09:38:43 följande:
    De sa ni att besiktningen blir i februari.. De kallar det ?förbesiktning?
    Ja man har alltid en förbesiktning för att gå igenom förra protokollet och ser om det blivit mer slitet , mer hål , saker som gått sönder etc så dom kan anteckna om att laga och renovera innan nästa flyttar in.

Slutbesiktning görs innan du får.lämna in nycklarna och då ska det vara tomt och gäller din städning 
  • Anonym (V)
    Fjäril kär skrev 2025-01-30 09:46:51 följande:
    Ja man har alltid en förbesiktning för att gå igenom förra protokollet och ser om det blivit mer slitet , mer hål , saker som gått sönder etc så dom kan anteckna om att laga och renovera innan nästa flyttar in.

Slutbesiktning görs innan du får.lämna in nycklarna och då ska det vara tomt och gäller din städning 
    Ok men de ger fan i att renovera medan jag bor här. Det är fortfarande min tid för jag betalar 3 månader till
  • Fjäril kär
    Anonym (V) skrev 2025-01-30 09:56:14 följande:
    Ok men de ger fan i att renovera medan jag bor här. Det är fortfarande min tid för jag betalar 3 månader till
    Nej renovering görs alltid när du flyttat ut. Det kan vara nästa hyresgäst som får vänta med att flytta in alternativt får leva med hantverkare nån vecka. 

Detsamma gäller ju dig själv till nästa lägenhet du flyttar. Det som ska åtgärdas där är förmodligen nytt och fräscht tills du flyttar in eller så får du meddelande om att x och y ska utföras ett visst datum . 
  • Anonym (Hmm)

Om du vill riskera att missa chansen att slippa dubbla hyror så är det upp till dig.

Svar på tråden Skjuta upp visning