VSGJ2025 skrev 2025-03-11 21:55:53 följande:
Ja, verkligen kul och spännande om än en nervös väntan nu! ska bli spännande att se hur kroppen mår de kommande dagarna också. Fick en plötslig våg av illamående idag men gick över lika snabbt som det kom, så var nog bara något tillfälligt. Men tack för varningen, är redo för att svullnaden kanske kan bli värre de kommande dagarna.
Låter som en bra idé att fira varje milstolpe, ha små delmål längs vägen så väntan kanske upplevs något kortare. Plus att det alltid är kul att fira :D
Oj vad intressant Att du inte fick veta förrän du låg i stolen, är det normalt? Jag trodde alltid man fick infon dagen efter?? vad jobbigt för dig/er att behöva vänta så länge 😮
Jag Håller tummarna för dig att insättningen tar sig Och att du ska slippa tröst-planen, även om det lät trevligt i en annan situation 😄 När vet ni? Och varför måste ni vänta 2 månader till ny insättning annars? Det kanske är normalt, du får ursäkta en nybörjare?
Vet inte vad som är normalt när det gäller besked om ägg/befruktning och så vidare, men de var tydliga med att det här var rutinen på Livio Kungsholmen. Vi fick veta hur många ägg som de fick ut, men inget om kvaliteten/mogna eller befruktning förrän vid insättningen. Och ja, det var väldigt påfrestande, men i Och med att vi fick positiva besked kände jag mig genast förlåtande gentemot kliniken, haha. Om det hade gått dåligt med embryoutvecklingen hade de förmodligen ringt dag 2 eller 3, men jag vågade inte hoppas alls. Känns dumt såhär i efterhand, så mycket ångest i onödan. Och det hade ju varit till ingen nytta även om det gått åt skogen
Försöker våga vara glad här och nu över insättningen och att den kan resultera i graviditet och inte tänka för mycket på om det inte går, och men kan uppenbarligen inte hålla mig från att göra ?tröstplaner?. 🙄 När det gäller såna här livsomvälvande saker tror jag egentligen att det är lika bra att hoppas - även om jag försöker skydda mig själv och tänka att det inte går kommer jag vara lika ledsen om mensen kommer. En för stor besvikelse för att kunna skydda sig mot den. Svamligt men du kanske förstår vad jag menar 😅 Ska testa 19/3. Vi får se om jag kan hålla mig eller tjuvtestar. Hoppas så extremt mycket. Är så jäkla redo att hänge mig åt varenda gravidrestriktion som finns, haha.
Jag är rätt så mycket nybörjare själv såhär en stimulering in, men såhär har jag förstått det: efter en stimulering kommer inte en vanlig mens, utan en bortfallsblödning? Om det nu kallas så, jag är osäker. Sen behöver man vänta en cykel till tills en ?vanlig? mens har passerat, därefter vänta in ägglossning och efter den kan ett embryo sättas in. Det är det jag minns från när läkaren förklarade för mig, men vet inte om det är standardpraktik på alla kliniker. Hade du fått info om när det är dags för insättning för dig/er?