• Wimbi

IVF 2025

Hej allihopa!
    Igår var vi på ultraljud för att se så det vuxit till sig några äggblåsor..
    Har kört det långa protokollet (225 Menopur och 150 Gonal-F) 
    hade fyra stora blåsor och några mindre.
    I höstas körde vi det korta.. fick bara ut två ägg..  inget blev befruktat... då hade jag bara 3 blåsor varav 1 var av det större slaget.
    så nu är det dags för denna gångens äggplock på tisdag. Jag vet inte riktigt vad jag känner..
    Tid för insättning på torsdag redan, om allt ser bra ut.

Hoppas att ni har en fin helg

• Wimbi

idag är jag väldigt nere..
    tid bokad för återföring igår, men dom ringde några timmar innan och sa att det inte blir något.
    embryot hade delat sig för långsamt för återföring.

däremot skulle dom fortsätta odla det över helgen 
    och isåfall frysa ner det på måndag.. på tisdag hör dom av sig igen

Någon som varit med om liknande?
    känner att allt är hopplöst just nu

• Wimbi
    Hoppar in här igen (skrev för ett tag sen vid ett annat försök), hoppas det är ok! 
    Man har ju inte direkt någon att prata om det med, förutom sambon men som inte går igenom samma process, även om vi delar mycket? såklart.

Har nu gjort vårt tredje IVF försök (2 ägg första gången, inget befruktat, 8 ägg förra gången och 1 som blev befruktat men slutade dela sig) och precis som vårt andra försök, detta nu med ICSI.
    Av 6 ägg var det 4 som blev befruktade och 3 av dom fortsatte att dela sig. Slutligen blev det 1 till mig och 1 till frysen. Är förhoppningsfull, men orolig precis som ni andra. Man vill ju bara ha ett positivt besked.

Vi hade äggplock fredag 25/4 och ET i måndags 28/4. Läkaren sa att tesdag är 13/5. Jag är så himla ny i det här så, förlåt om jag är trög men.. ruvar jag på ett 3 dagars? Läkaren nämnde ingenting och jag är så nervös så glömde fråga såna saker.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!
  • Wimbi
    Solrosen96 skrev 2025-05-02 12:36:30 följande:
    Hej vad skönt att det äntligen blev ett ägg till dig och ett till frysen. 

Ja precis det är ett 3 dagars du ruvar på😊 

Hoppas att detta är guldägget nu 😍😍

Tack! Känns spännande. Man är ju i en djungel så det är svårt att hålla koll. 

Solrosen96 skrev 2025-05-02 12:40:08 följande:

Nu har jag haft mitt vul, snabbaste ultraljudet jag varit med om 😂 såg en blåsa på 15.5 mm direkt. 

De tror att jag kommer få ett positivt test i helgen och siktar på en återföring fredag eller lördag nästa vecka🤩

Men se där! Det är ju ett bra resultat. Då har du något att se fram emot
    Har snurrat lite fram och tillbaka i tråden, hur har det varit för dig innan?
  • Wimbi
    starrsky skrev 2025-05-02 15:37:04 följande:
    Vad kul att ni fick både en återföring och en till frysen! Vad skönt att äntligen få ha kommit så långt, jag hoppas på positivt svar den 13/5! Hur mår du efter ÄP och återföringen? Ändrade de dina sprutor inför denna runda? 

Frustrerande att allt jag skrev bara raderades? gah! 

Men, tack! Det känns helt galet att ens fått komma såhär långt, tänkte att det var kört..
    Fick en annan läkare inför andra försöket (inte frivilligt dock), men var inte alls nöjd. Läkaren var så oaktsam och det kändes som att hon bara rörde runt med allt, svarade knappt på frågor och man kände sig dum.

1a IVF menopur 300 = 5 äggblåsor, 2 ägg, ej befruktade

2a ICSI menopur 225 + Gonal F = 9 äggblåsor, 8 ägg, 1 befruktat men delade sig ej

3a ICSI Menopur 225 + Gonal F = 8 äggblåsor, 6 ägg, 3 befruktade, 1 till mig och 1 till frysen

Så jag hoppas verkligen på denna gång!

• Wimbi

Fick alltså en ny läkare, som jag är kanonnöjd med. Helt underbar, jämfört med första

• Wimbi
    starrsky skrev 2025-05-03 00:55:59 följande:
    Vad skönt att du har en bra läkare nu, så viktigt med förtroendet o tryggheten i denna resa! 

Jag ska bara ta Menopur nu 400 men med synarela-nässpray som agonist. Försöker intala mig att första gången är 'test' för att inte bli för besviken..

Ja! Just det. Nässprayen. Jag googlade massor på den innan och förväntade mig värsta tänkbara biverkningarna. Hade noll. Hoppas att du också slipper det!
    Förstår hur du tänker med en testomgång. Det är nog bra, jag själv gick in och tänkte att jag skulle bli gravid på första försöket? hmm ah, just det.. Vissa blir ju det, men isåfall hade det ju fått vara en positiv överraskning! 

• Wimbi

Aaah denna väntan. 
    I helgen ska jag ut med några vänner som är planerat sen länge.
    Ska testa den 13/5. Hade önskat att det var lite tidigare så jag kunde slappna av. Orkar inte med massa frågor, men får försöka smyga med alkolfritt. (Jag är en festprisse annars och tackar inte nej till shots) haha. Det blir spänannde det här!

• Wimbi

Har bestämt mig för att ta ett tidigt test imorgon bitti.
    15 dagar efter ägglossningsprutan. 10 dagar efter ET.

Varför inte liksom? känns kul att bara få göra det.
    Skulle det bli negativt, ja, då har jag iallafall kommit såhär långt.

• Wimbi
    VSGJ2025 skrev 2025-05-08 14:26:26 följande:
    Håller tummarna att testet var positivt. Om inte annat är det väl inte kört än. När har du testdag?
    Det var negativt, på clear blue. Jag tänker att det kanske är negativt.. men jag håller hoppet uppe då det är fem dagar kvar till min testdag. Har inte fått några blödningar alls under denna period.. 
  • Wimbi
    Wimbi skrev 2025-05-09 10:32:42 följande:
    Det var negativt, på clear blue. Jag tänker att det kanske är negativt.. men jag håller hoppet uppe då det är fem dagar kvar till min testdag. Har inte fått några blödningar alls under denna period.. 
    har testdag den 13/5.
  • Wimbi

dag 13 efter ET.. negativt gravtest imorse.
    hade en mindre rosa blödning häromdagen men ingenting efter det.
    kanske mens på gång, kanske inte
    officiell testdag på tisdag den 13.. men ser ju inte så ljust ut just nu

Svar på tråden IVF 2025