• Vixens

IVF 2025

Hej! 

Jag är 34 och min man 38, vi har ett gemensamt barn som blev till på första ivf försöket 2022. Efter att vi försökt på egenhand i ca 4 år. 

När lillen var 1 år började vi med syskonförsök och blev gravida direkt. Tyvärr visade det sig att det var ett utomkveds i vecka 9 och jag fick operera bort ena äggledaren.

Fyra månader efter operationen blev vi gravida igen, och pga av historiken fick jag göra ett tidigt ultraljud i vecka 6, där det då visade sig att det var ett utomkveds även denna gång. Så det blev att jag fick operera bort den andra äggledaren också.

Efter att blivit "blåsta" på 2 graviditeter och därmed förlorat chansen helt att bli gravida naturligt, så kontaktade vi en privat klinik. Första försöket slutade i tidigt missfall i v. 5 och nu är vi mitt uppe i det sista försöket. Eftersom vi redan har ett gemensamt barn får vi ju inte vända oss till landstinget för finansiering och vår ekonomi tillåter inte fler försök än detta just nu. 

Vi hade hoppats på att få något till frysen utöver den blastosyst som sattes tillbaka i torsdags, men av dom andra 6 befruktade äggen var det tyvärr ingen som klarade sig dit. 

Så nu är det sista hoppet och testdag om 11 dagar.

Önskar så otroligt mycket att det ska gå hela vägen denna gång ❤️. 

Önskar er alla ett stort lycka till! 🌷

• Vixens
    Jassan123 skrev 2025-02-13 15:49:30 följande:
    Tack för att du delar din resa ! 
    När har du testdag ? Hade FET I tisdags så ruvar också nu 🤗 lycka till 🌺
    Hej @jassan123! 

Jag har testdag den19/2, men tog ett test igår (rd8) som visade positivt. Vågar inte glädjas än för jag fick i morse liknande symptom som mina tre tidigare misslyckade graviditeter.. 

Men ger inte upp hoppet än, min mens borde komma imorogon så ska se vad som händer om den kommer eller inte och sen ta ett test på testdagen 😊.

När har du testdag? 😊
    Är det första ivf en för er eller har ni gjort flera? 

Lycka till! 🌷
  • Vixens
    Solrosen96 skrev 2025-02-08 13:15:26 följande:
    Åh vad trist att ni behövt operera bort båda äggledarna😕
    Jag håller alla tummar och tår för att det går bra för er denna gången! 💕
    Tack! 🙏🏻 Vi hoppas! 💕
  • Vixens
    Solrosen96 skrev 2025-02-14 15:28:09 följande:

Hej på er!

Jag var på sista ultraljudet idag och min högra äggstock vill aldrig visa sig, inte ens nu när jag tar sprutorna. Vet inte ens om den existerar😬 men de känns lite tråkigt för då kommer det bara bli plock från vänster sida.

Hoppas den magiskt dyker upp vid äggplocket på onsdag... 

Hej! 

Vet inte hur vanligt eller ovanligt det är, men min ena äggstock hade gömt sig bakom livmodern vid mitt äggplock. Så plockaren fick bända fram den igen 😅

Hon sa att vanligtvis vid ivf så blir äggstockarna tunga  och lägger sig lågt, men min hade gått uppåt bakom livmodern istället. 

Lycka till på onsdag! 🌷
  • Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-15 09:53:28 följande:
    Hej! 

Jag har också testdag 19/2. Har du känt några symptom?
    Hej! 

Näe inte direkt, brukar inte få så mycket symptom förrän vecka 5-6 typ. Dock fick jag lite bruna flytningar för någon dag sen (vilket jag fått vid mina 2 utomkveds och vid missfall, så lite oroad) men dessa verkar ha avtagit nu. Eller så är det eventuellt slemhinnorna som är känsliga för cyklogest tabletterna, för det kommer lite grann i samband med att jag satt dit den.

Annars så är jag bara extremt frusen, vilket jag sällan är annars. I natt frös jag jättemycket, men jag vaknade av att jag var helt dyngsur så var tvungen att byta om 😅.

Så någonting spökar i kroppen, men vågar fortfarande inte lite på att pluset håller i sig 🙈.

Har du tagit något test än eller håller du dig till den 19e? 😊

Håller tummarna att allt går bra för dig 🤗🌷
  • Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-16 09:51:01 följande:
    Oj ok, jag har fått lite bruna flytningar i ett par dagar nu men det är är inte så mycket. Men är inställd på ett negativt svar på tisdag pga av dom. 

Nämen stackare! Jag har också fått värmevallningar men det har släppt lite nu. Men jag är så fruktansvärt trött och känslig för allt, gråter för minsta lilla 😂

Nej jag har inte testat, vågar inte riktigt. Såjag väntar till tisdag.  

Tack. 

Vart är du i din ivf resa nu? 
    Usch det låter jobbigt med humöret, det är en sjuk process det här som man går igenom. 😅🙈

Jag testar fortfarande positivt och mensen har inte kommit trots bim i lördags, så det har gått vägen minnsann! 😍❤️ Hoppas nu bara det går hela vägen🙏🏻

Detta är ju vårt absolut sista försök, (gjort 1 ivf 2022 via landstinget som resulterade i vår son, sen 1 privat ivf i november 2024 som blev tidigt missfall) därimellan 2 utomkveds. Så oron är nu maximal att något ska skita sig.. Men JUST NU är det ett plus och försöker slappna av i det 🙈

Du har testdag imorgon!! Hur går det för dig? Är du nervös? 🌸

Håller tummarna ✊🏻✊🏻
  • Vixens
    Jassan123 skrev 2025-02-17 08:20:02 följande:

Ruvardag 6 idag . Tiden går så fruktansvärt långsamt .. inga direkt symtom förutom ömma bröst . Vilket jag alltid har dagarna innan mens .
    Har en katt som är som ett plåster på mig , släpper mig inte en sekund , ligger och balanserar på mig när jag sover 😅 drömde inatt att jag var gravid! Så började faktiskt tjuvtesta... 
    Visst är det 2 streck?!🥹🥹

Men WOW, grattis! 😍 Det är ju tydligt 2 streck 💕
  • Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-17 18:20:07 följande:
    Hoppas det går hela vägen för er 🤗❤️

Jag är mest ledsen för att jag inga symptom och har mina bruna blödningar så jag är inställd på att det är negativt. Ska bara få det bekräftat så att säga. 
    Tack ❤️

Åh jag förstår 🥺 jag hoppas blödningarna inte är något fel och att ni får ett plus iaf🙏🏻

Har ni fler försök kvar? Är det via landstinget ni går eller privat?
  • Vixens

Hej, 

Hade testdag idag, och fick ringa till kliniken och bekräfta GRAVIDITET 🥹 Har tjuvtestat lite tidigare, men inte vågat tro på det. 

Så idag slog det digitala testet om från 1-2 veckor (förra veckan) till 2-3 veckor 🥹❤️.

Har tid för vul den 7/3, hoppas tiden går snabbt tills dess och att allt är som det ska där inne ✊🏻🙏🏻🙈

• Vixens
    Jassan123 skrev 2025-02-19 16:19:16 följande:
    Stort grattis  och lycka till!! 🥳🌺
    Tack detsamma! 🙏🏻😍💕
  • Vixens

Hallå igen! Det var ett tag sen jag skrev här, var i samband med testdagen den 19/2.

Nu har några veckor passerat och jag var på vul igår, där fick vi se ett pickade litet hjärta i vecka 7+0 🥹😍.

Känner mig inte helt lugn ännu, men att få se hjärtslag har iaf gett mig mer acceptans att jag faktiskt är gravid. Nu vill jag bara komma förbi vecka 12 för att kunna njuta lite och inte ha samma oro.

Lycka till alla ni som är igång med ivfer eller ruvar, och grattis till er som redan plussat! 😍🌸💕

• Vixens
    Jassan123 skrev 2025-03-08 11:58:21 följande:
    Åh va roligt ! Hoppas verkligen att allt går bra för er 🥰 
    Är 6+2 idag , har egentligen inte haft så mycket symtom, ömma och spända bröst och att jag behöver springa och kissa 1-2 gånger per natt 😅 så känner verkligen igen känslan av att ha svårt att förstå att man är gravid. Konstant oro för att det inte ska gå vägen !! Hoppas och tror att det blir mer verklighet efter ultraljud. Har tid för det den 17/3 och hoppas verkligen på att det finns ett litet 💖 som slår. 
    Tack 🥰 Håller tummarna för er också!

Jag har fått den här extrema tröttheten nu sen en vecka tillbaka och ett milt illamående på det (milt = utan kräkningar). Sen är jag hungrig konstant och behöver äta något typ varannan timme för att inte må allt för illa. Märkligt är att alla symptom kom samtidigt över en natt, måste ju vara att kroppen nått en viss nivå med hormoner eller liknande 🤔😂.

Hoppas allt går bra för er den 17e 😍🤞🏼
Svar på tråden IVF 2025