Inlägg från: RainbowFamilyDreams |Visa alla inlägg
  • RainbowFamilyDreams

IVF 2025

Hej. Hoppar in i denna tråd då det nog är här jag kommer hänga ett tag framöver. Är 33, snart 34 min sambo snart 35. Vi är två kvinnor. 

Vi genomgår assisterad befruktning via landstinget. Vi har haft två inseminationer och nu återstår två IVF innan vi själva måste bekosta det. På första inseminationen blev jag gravid, men fick ett mycket tidigt missfall i vecka 5, som tog knäcken på mig och oss. Insemination 2 misslyckades troligen för att vi missade ägglossningen, som i efterhand troligtvis skedde på en lördag när inseminationen skedde på måndagen. Det var en chansning.

Nu inväntar vi att en plan ska läggas upp, gissar att det blir kort program. Dröjer troligtvis några månader innan start. I övrigt är IVF en helt ny värld för oss. Hoppas kunna hitta lite stöd och tips här och vice versa. 

Ha det fint :).

• RainbowFamilyDreams

Hej på er. Är en kvinna på 34 år i samkönat förhållande. Har två inseminationer bakom mig, den första slutade i kemisk graviditet och den andra missade vi nog ÄL på.

Gör nu IVF och har tagit Gonal F, 150 + Fyremadel. 

Hade ÄP i måndags 12/5 och de fick ut 9 ägg. Samtliga 9 befruktades.

Ska ha ET på lördag 17/5 (blir väl dag 5 efter ÄP-dagen).

Har ingen aning om hur embryona utvecklas dessa dagar men hoppas på att det ska bli något eller några iallafall :). 

Längtar så mycket. 

Svar på tråden IVF 2025