• Anonym (Tow)

Ångest

hur hanterar ni ångest? Jag har väldigt svårt att hantera det. den kan bli otroligt stark och jag vet ofta inte hur jag ska ta reda på den . dumma metoder är ju att slå i saker, eller dricka, det låter tråkigt men för mig är det enda sättet att hantera när den blir för stark. Några tips?

• Svar på tråden Ångest
  • Lynx123

Aggression och alkohol gör det bara värre. För mig är det träning som är.räddningen, såväl som riktigt roliga poddar pch serier helst i kombination med handarbete.

• Anonym (J)

Jag får ångest av att jag är uttorkad. Tog lång tid innan jag insåg det, men såg ett samband med hjärtklappningz efter några timmar kom ångesten. Så är det varje gång. 

• Anonym (J)

Att slå saker eller dricka låter mest som en tillfällig lösning som ändå inte hjälper i längden.

Övs på avslappning. Bra mat. 2 l vatten om dagen. Rutiner. Lugn träning (för mycket kan öka ångesten) tills du är van. Bra sömn. Var snäll mot dig själv, lär dig säga nej och säga ifrån. Se dig själv som din egen bästa vän. Dra ner på skärmar som mobil och dator. Ut i naturen. Inte staden, där det är en miljon intryck. Utan lugnet i skogen, eller vid vatten.

det är mina tips efter 19 år med ångest 

• Anonym (J)

Inget socker eller koffein, detta stressar med kroppen nämligen. Se dig om, hur är dina vänner är de bra? Annars byt vänner. Skaffa dig en bra hobby, måla eller sticka. 

Svar på tråden Ångest