När mens tillbaka vid delamning?
Som rubriken lyder, vill ni som delammat dela med er om hur snabbt ni fick tillbaka mensen efter förlossningen?
Hur mycket ammade du/ gav ersättning när den kom tillbaka?
Som rubriken lyder, vill ni som delammat dela med er om hur snabbt ni fick tillbaka mensen efter förlossningen?
Hur mycket ammade du/ gav ersättning när den kom tillbaka?
Jag kan inte svara, men jag undrar också, så följer och hoppas andra kan svara!
Jag har delammat ända från början, men har fortfarande inte fått tillbaka mensen nu efter 6 månader. Har dessutom ammat mycket mindre de senaste två månaderna eftersom bebisen föredrar flaska för det mesta dagtid nuförtiden. Ammar två-tre gånger på dagen (men ofta är tröttnar bebis efter ett tag så han tömmer sällan brösten) och oftast en gång nattetid. Men trots det ingen mens i sikte ännu.
Jag kan inte svara, men jag undrar också, så följer och hoppas andra kan svara!
Jag har delammat ända från början, men har fortfarande inte fått tillbaka mensen nu efter 6 månader. Har dessutom ammat mycket mindre de senaste två månaderna eftersom bebisen föredrar flaska för det mesta dagtid nuförtiden. Ammar två-tre gånger på dagen (men ofta är tröttnar bebis efter ett tag så han tömmer sällan brösten) och oftast en gång nattetid. Men trots det ingen mens i sikte ännu.
Vad händer om mensen inte kommer tillbaka?
Jag delammar fortfarande min ett-åring. Helammade första fyra månader men mensen kom redan efter två månader efter förlossningen. Min mens är dock fortfarande oregelbunden och mina cykler är mellan 40-50 dagar. Normalt är det 25-30 dagar. Vet inte när mensen blir stabil igen?
Vi började ge lite mat vid 4-5 mån (tidigt, jag vet, det var på bvc:s inrådan av lite olika skäl). Sen minskade amningen successivt. Jag slutade helt ungefär vid ettårsdagen. Mensen kom tillbaka efter nio, tio månader, då ammade jag kanske tre,fyra ggr/dygn.
Mensen kom tillbaka exakt två månader efter förlossningen. Då delammade jag fortfarande. Amnade väl ca 6 gånger per dygn.