• Elin pelin

Vad är poängen med BB?

Oj, vilken skillnad det kan vara. Så tråkigt att du fick den upplevelsen.

Jag har en annan upplevelse:
    När jag fick min första fick jag inte till amningen på ett bra sätt och hade amningsnapp hela tiden, hon kunde inte heller ta napp eller flaska. Jag bestämde mig med tvåan att amningen skulle bli bättre och ringde på klockan var gång jag skulle amma. Jag fick superbra hjälp och när en undersköterska konstaterade att barnet sög på sin egen tunga och rekommenderade hon amningsnapp, som jag fick av bb (jag hade inga med mig). Nu i efterhand förstår jag att även den stora gjorde detta och det var därför vi inte fick till det.

Jag hoppas att din upplevelse var en tillfällig svacka hos bb.

• Elin pelin

Har du något sjukhus i närheten eär man får ligga på patienthotell istället för bb? Jag har ingen erfarenhet av patienthotell men tänker att många sjukhus har och om det inte varit patientsäkert hade de haft bb istället?

Har du någon amningshjälp i närheten om du hamnar i den situationen igen? Jag hade 1,5 timnar med tåg så jag fick ringa dem men hade gärna gått dit för att få hjälp.

• Elin pelin
    Anonym (Samma) skrev 2025-01-23 09:53:12 följande:

Har samma upplevelse som dig om BB oengagerad personal som suckade och stånkade om man ens vad om en Ipren. fick 1 Ipren på 2 dygn.

Så olika det kan vara, mig fick de övertala att ta en Ipren och en alvedon på samma gång, jag ville inte ha smärtstillande.

Med första barnet så fick jag feber efter att jag kommit hem, ringde 1177 och fick åka tillbaka till bb där de kollade mig och gav lugnande besked.

Jag pratade med en bm och vi kom in på hennes jobb, och hon sade att det var det bästa jobbet någon kan ha och älskade att jobba på bb/förlossning.
    Vårt lokala bb hör ihop med förlossningen och de delar personal. De 4 förlossnings salar och bb har plats för maximalt 18 mammor. Vet inte om det påverkar men tror det är en fördel med en mindre enhet i kombination med samma personal på bb och förlossning.
Svar på tråden Vad är poängen med BB?