Hjälp! Ang fosterrörelser
Känner igen mig mycket i din oro. Jag var likadan. Jag åkte in en gång och har ringt in flera gånger pga orolig över fosterrörelser. Man känner sig väldigt jobbig://.
Till slut orkade jag inte mer och jag köpte en doppler, alltså en liten aparat som man kan lyssna på bebisens hjärtslag. Runt vecka 25 kanske senare, minns inte riktigt så jag skulle ju känna rörelser varje dag. Men jag jobbade så tänkte inte alltid så mycket på det plus har moderkakan i framvägg. Men hade/ har personligen att jag använder den för att kika om jag inte känt rörelser är blir orolig. För sedan närmare vecka 30 började jag känna varje dag och de blir sparkar /mer tydliga.
Nu är jag i vecka 37(36+2) och jag känner bebisen varje dag och har gjort ett tag, men vissa dagar är han lugnare, och vissa är han helt galen. Och han kan ha typ 2-4 dagar då han är lugnare och tvärt om.
Det blir bättre <33. Sen ska du veta att oavsett om dom verkar irriterade osv osv så får du ringa hur mycket du vill, och du får åka in hur mycket du vill. MEN du kanske borde prata med din BM och se om du kan få stöd av henne eller kurator? Du ska kunna njuta av din graviditet och det är jättesynd att det äter upp dig såhär.
Med veckorna kommer rörelserna bli tydligare och vad jag har förstått är det normalt att bebisen har mer lugnare dagar.
Hoppas du får det stöd du behöver och att du hittar ro<33 kram