• Anonym (Bi)

Skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?

Som rubriken, skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?

• Svar på tråden Skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?
  • Anonym (Hmm)

Jag tror det. Men jag kan inte svära på det.

• Anonym (Japp)

Ja, absolut. Min nuvarande sambo är bi, det stör inte mig. Jag kanske skulle känna annorlunda om jag var svartsjuk av mig men det är jag inte. Det är ändå mig han har valt, han är inte intresserad av andra oavsett kön.

• Anonym (Sanna)

Min sambo är pansexuell och det stör mig inte ett dugg.

• Mandel

Ser inget problem med det. Snarare en fördel 🙈
    Skulle jag bli lämnad så spelar det ingen som helst roll vilket kön personen som jag blir lämnad för har.

Det är otroligt svårt att klicka, känna kemi och attraktion till andra av motsatt kön och har svårt för att tro att utbudet skulle bli så galet mycket större för en bisexuell person att jag skulle behöva gå omkring och vara nervös.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Bi)
    Anonym (Japp) skrev 2025-01-22 13:34:45 följande:

Ja, absolut. Min nuvarande sambo är bi, det stör inte mig. Jag kanske skulle känna annorlunda om jag var svartsjuk av mig men det är jag inte. Det är ändå mig han har valt, han är inte intresserad av andra oavsett kön.

Det är min sambo som är det. Han har varit otrogen så jag litar inte på honom och ännu mindre eftersom han är bi. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Bi) skrev 2025-01-22 15:00:49 följande:
    Det är min sambo som är det. Han har varit otrogen så jag litar inte på honom och ännu mindre eftersom han är bi. 
    Otrohet har inte att göra med vilken sexuell läggning man har.
  • Anonym (Mums)

Jamen självklart! Är kvinna och instämmer i kommentar ovan: jag ser det bara som en fördel att han är bi. Råkar också tycka att det är oerhört hett och att bisexuella överlag känns väldigt öppna och härliga människor (säkert väldigt generaliserande men typ alla bisexuella människor jag träffat har överlag haft en väldigt skön och härlig inställning till andra människor och livet överlag)

• Anonym (H)

Rent spontant nej och jag skäms nästan över mitt svar. Jag är ingen svartsjuk person, men tanken tar emot. Men å andra sidan, hade jag redan blivit kär i någon som lite senare visar sig vara bi - hade jag förhoppningsvis låtit känslorna styra 

Svar på tråden Skulle du kunna vara ihop med någon som är bisexuell?