Inlägg från: Anonym (ängslig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ängslig)

Att känna sig maktlös när ens kärlek backar & tar ett kliv tillbaka

Jag och mannen jag träffar har nyligen valt att blivit exklusiva med varandra, dvs konstaterat att vi bägge tycker om varandra och bara vill dejta varandra.
    Vill poängtera att det tagit tid att komma dit vi är idag pga praktiska skäl, lite upp och nedgångar i kontakten och vi har allmänt inte sprungit in i saker utan verkligen lärt känna varandr och upplevt så mycket fina stunder ihop. 
    Vi började egentligen som vänner/kollegor för några år sedan men det utvecklades till mer passion & kärlek för ett tag sen. 

Jag upplever själv att vi har vart inne i en förvånansvärt lätt, harmonisk, tillfredställande och vacker period under början av 2025. Vi hörs betydligt mer, vi ses mer frekvent, vi har mer genuina och intressanta samtalsämnen, vart intima oftare och vi har summa summarum njutit av varandras närvaro på en ny nivå. 
    Så för mig har 2025 börjat bättre än vad jag kunnat hoppas på. Han har också börjat ta mer initiativ till att planera framåt osv så jag kände tidigt bara för 1-2 veckor sedan att fortsätter det såhär bra så kommer detta året var helt fantastiskt mellan oss och bli så som jag alltid drömt om. 

Men efter denna helgen ihop när vi hade vart iväg 2 nätter på tu man hand så märker jag väldigt tydligt igår i bilen påväg hem att han är lite smått avstängd i sin kärleks-attraktions-aura mot mig. Han pratade mest om sig själv, hans planer för veckan, han sa vid flertal tillfällen att det kommer att bli mycket framåt med ditt och datt och att han måste fokusera på det ett tag, han pratade om saker som händer ute i världen som politiska frågor och lite om hans barn - att dom ska på semester snart etc. Inte alls mycket snack om när vi ska ses igen eller inget alls så som rörde han och mig. Och ändå satt vi i bilen i 2 timmar.  Bara några timmar innan hemfärden på morgonen så var han gosig som vanligt och jag kände mig trygg/nöjd men något hände i hans sätt när vi väl körde hemåt så att säga. Energin ändrades och blev liksom inte alls densamma. 
    Jag vill inte uppfattas som krävande, otacksam, osäker och needy så jag pratade heller inte så mycket om oss då jag märkte att han nästintill medvetet undvek ämnet som att boka in en ny trip, en ny middag, en ny plan med mig. 
    Men frågade ändå lite försiktigt när vi kunde ses igen och jag fick inget tydligt svar utan det var mest lite mummlande om att vi håller kontakten som vanligt och tar det därifrån. Då vid det tillfället när han sa så, så blev jag lite stött och besviken efter att vi ändå umgåtts rätt intensivt för att vara oss det senaste veckorna och jag har vart så lycklig i det så jag kunde inte hålla mig och frågade rätt ut: Men vadå, kommer det dröja länge innan vi ses igen som typ en månad eller är det bara att du inte vill så säg. Men då tyckte han att jag pressade in han i ett hörn och att jag skulle respektera det han precis hade sagt - detta med att han har mycket framåt i några veckor och att vi inte ska boka upp för mycket utan ta det som det kommer bara och höras.
    Sen släppte vi det ganska fort men jag har ett skav i kroppen att inte veta när vi ses igen nu när jag hade fått sånt hopp och glädje i vår kontakt och aktiva umgänge om veckorna som verkligen satte fart direkt efter nyår i en helt ny otroligt fin känsla där jag känt mig så uppvaktad.
    Vet att det är svårt för er, precis som för mig att läsa hans tankar men vad tror ni det kan bero på? Att jag liksom bara satt där i bilen och kände mig maktlös och bara såg på när han backade flera tunga steg från ingenstans gentemot mig. 
    Han sa det givetvis inte högt att han backar men sättet han pratade mellan raderna och den mer ytliga stämningen i bilen så märktes det en hel del.
    Och hur ska jag vända denna känsla? 
    Detta blev en lång text men behövde skriva av mig att jag blev besviken och lite ledsen. Han kanske tycker att det gått för fort och vill sakta ner lite men är för rädd för att säga det, i dont know men surt är det iallafall.

• Svar på tråden Att känna sig maktlös när ens kärlek backar & tar ett kliv tillbaka
  • Anonym (ängslig)

Vadå det är du? Skrivit typ 3
    inlägg på FL och det handlade om en tjejkompis åsikter samt en fråga om en medicin?

• Anonym (ängslig)
    Anonym (?) skrev 2025-01-20 17:32:35 följande:

Har ni legat än?

Yes?
    Står i texten att vi är mer och mer ofta intima sen vi kom in i denna bubbla som jag känt av där jag blir uppvaktad, sedd, hörd osv. Men nu verkar det vara långt bort till nästa gång..
  • Anonym (ängslig)
    Jemp skrev 2025-01-20 17:56:11 följande:

Han verkar inte särskilt intresserad tyvärr. Är det en relation som får dig att må bra verkligen?

Intresserad är det inget snack om att han är. Annars hade han inte tagit med mig till platser på hans initiativ, han hade inte låtit mig träffa barnen och han om någon skulle aldrig uppvaktat mig på detta sätt som han har gjort det senaste.
    Det har vart mycket fina ord, jag har känt att han genuint har brytt sig och vart taggad på våra olika planer och aktiviteter vi gjort tillsammans. 
    Han säger ju INTE att vi INTE ska ses något mer, han säger bara att det är mycket denna vecka och månaden ut i princip med ansvaret han har i jobbet, barn och hälsa. 
    Och han menade väl på i bilen att jag skulle var tacksam för allt vi gjort den senaste tiden och lugna mig lite och lyssna på/respektera det han säger om att vi kan höras såklart men kanske inte boka in specifikt datum till nästkommande umgänge på tur. 

Nej jag ska inte höra av mig på ett tag, en vecka precis som någon här i tråden skrev tror jag är ett bra andrum för att få lite perspektiv, lugna känslostormar och kanske behöver han då sakna mig lite. 
    Min magkänsla säger också att han förmodligen känner att det blivit lite väl intensivt det senaste men att han är för konflikträdd för att säga det rakt ut. Sen att det är mycket för honom med annat, det kan jag förstå när jag vet vilket liv han lever utanför vår relation/umgänge men det tar inte bort mina ängsliga känslor som uppkom där jag känner att det gick från lycka-kärlek-passion-mys-närhet-uppvaktning till att höras snart framöver och se hur landet ligger då med vart/när/hur vi ska ses igen. 

• Anonym (ängslig)
    Anonym (ss) skrev 2025-01-20 18:39:23 följande:

Eller så var han trött efter två dagar ihop....

Du menar att han fysiskt var trött?
  • Anonym (ängslig)

Vad tycker ni jag ska skriva/säga när jag hör av mig om 1 vecka då? 

Ska jag bara kolla läget eller ska jag föreslå att ses?

• Anonym (ängslig)
    Ectea skrev 2025-01-21 19:26:46 följande:

Du skriver att allt började bli så bra och utvecklas här i början på året och sen har det bara gått framåt 
    I helgen som gått var det typ 17 dagar in på det nya året.
    Jättekort. Hur mycket kan ha hunnit hända?
    Kan det vara så att du målat upp en större bild i ditt huvud än vad som är?
    Sen har man oftast en del ledig tid runt nyår så kanske fanns det mer tid då?

Brukar ni höras dagligen?
    Har ni hörts nått alls nu?

Vi har ju dejtat under hösten också så inte jätte nytt detta, men förtydligar återigen att det satte fart på en mer djup och intensiv nivå runt jul/nyår och även nu under helgen då. 

Vi hörs inte super mycket om vi inte planerat att ses och då hörs kring det. Men inte så mycket små-snack därmellan om det inte är något viktigt. Det kan gå 3-4 dagar mellan att vi hörs och ibland är det kontakt var/varannan dag så det kan pendla upp och ner, också beroende på hur livet omkring ser ut med jobb, barn, träning, vänner etc. 
    Men när vi ses så ses vi ju oftast en hel helg, inte bara någon timme hit eller dit utan sover ihop alltid när vi träffas och maxar tiden till max med att få ut så mycket som möjligt av träffen när vi ses. 

Men nu tänker jag låta tiden gå tills att fråga om ny träff, det kan få ligga på honom nu med tanke på att han klart och tydligt var noga med att säga att han var annat att fokusera på nu ett tag framåt och att vi skulle hålla det öppet och ta det som det kommer men att vi hörs. 
    För jag vill inte ligga på, både för min egna skull och hans skull.

• Anonym (ängslig)

Vi har känt varandra i fem år, vart kollegor och vänner tidigare men tog upp kontakten efter år av uppehåll och därefter har det utvecklats till dejt, känslor och passion. 

Han har absolut ingen annan, skulle aldrig finnas tid till att ha en vid sidan av mig. Tror och vet också att han aldrig hade låtit mig träffa och umgås med hans barn om han hade 2 tjejer. Vi var liksom iväg med hans barn på en trip i mellandagarna.

• Anonym (ängslig)

Pratade lite lätt med ett exkille honom vid ett tillfälle som jag HADE gemensamma bekanta med för vi hamnade på samma bjudning för länge länge sen och vi kom in på hur han var som person, detta var innan jag ens hade rört vid honom och hon sa bara gott om honom men att han ibland har svårt med kommunikation när det gäller känslor. Att han ibland kan vara flyktig när det blir för överväldigande i hans känsloliv då han är jäkligt rädd innerst inne att själv bli lämnad. 
    Kanske är just det som sker nu. Jag vet inte.
    Jag har sagt detta till honom att vi pratat för länge sen vid ett tillfälle men han reagerade inte konstigt på det. 

Jag umgås inte med hennes och mina gemensamma bekanta idag och skulle inte prata med henne i dagsläget om vi sprang på varandra.

• Anonym (ängslig)
    Anonym (ängslig) skrev 2025-01-21 20:35:01 följande:

Pratade lite lätt med ett exkille honom vid ett tillfälle som jag HADE gemensamma bekanta med för vi hamnade på samma bjudning för länge länge sen och vi kom in på hur han var som person, detta var innan jag ens hade rört vid honom och hon sa bara gott om honom men att han ibland har svårt med kommunikation när det gäller känslor. Att han ibland kan vara flyktig när det blir för överväldigande i hans känsloliv då han är jäkligt rädd innerst inne att själv bli lämnad. 
    Kanske är just det som sker nu. Jag vet inte.
    Jag har sagt detta till honom att vi pratat för länge sen vid ett tillfälle men han reagerade inte konstigt på det. 

Jag umgås inte med hennes och mina gemensamma bekanta idag och skulle inte prata med henne i dagsläget om vi sprang på varandra.

Ex till honom skulle det stå inte exkille 
Svar på tråden Att känna sig maktlös när ens kärlek backar & tar ett kliv tillbaka