Inlägg från: Anonym (Tjej 29) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej 29)

Svår kärlek

I oktober förra året (2024) för ungefär tre månader sedan träffade jag en kille. Han var 3 år yngre än jag (26, jag är 29) och tanken var aldrig att träffa honom då jag alltid tyckt att tjejen ska vara äldre samt att yngre killar är omogna. I alla fall, vi sågs och han överträffade alla mina förväntningar och vi hade djupa samtal fram till han skjutsade hem mig och släppte av mig hemma. Vi klickade direkt och kemin mellan oss gick att ta på. Vi sågs från 21.30-03 första gången och allt vi gjorde var att prata. Han berättade att han var ute efter att hitta den rätta och att han vill ha familj och barn inom de kommande åren. Han berättade om allt möjligt, alltifrån relationen med sitt ex och varför det tog slut, till hans uppväxt som var jobbig. Han öppnade upp sig om sitt förflutna och var ärlig med att han varit kriminell när han var i 15-årsåldern, men att han lämnat det livet bakom sig. Innan vi skildes åt kysstes vi, på mitt initiativ. Efteråt saknade jag honom direkt. Han hörde av sig mycket i början, verkade nästan besatt av mig de första veckorna. Han frågade mycket om att ses; men jag var bortrest första helgen och var sedan ganska upptagen så det dröjde 6 dagar innan vi sågs igen. De tre första dejterna sågs vi ute pga att jag var tydlig med att jag har seriösa intentioner. Han accepterade detta och han hade inga problem med att ta det i min takt. Efter tredje dejten (8 dagar efter vår första dejt) sov han hos mig och då hade vi sex för första gången. 

Första månaden hördes vi mycket, därefter hände olika saker i hans liv som påverkade honom, vilket gjorde att han svarade mindre. Han var väldigt öppen med allt som hände - hans syster skiljde sig, han hade flera problem med ett av sina flera företag och han fick panikångest av allt som gick fel i hans liv. I samband med det berömde han mig så mycket, han sa att jag är fin, underbar, vacker, snäll och god, att han älskar att få lära känna mig och att jag förtjänar det bästa. Han har också sagt att han varken vill skada eller såra mig och att det är därför han är öppen om att han inte vet om han är redo för en relation nu, samtidigt som han tydligt beskrev hur han mådde och sa att han behöver vara öppen och ärlig för att något ska kunna ske mellan oss. Han jobbar väldigt mycket och på grund av omständigheter i hans liv har han nu sagt att han ska flytta till London, eller snarare, pendla mellan Stockholm och London. På grund av hans dåliga mående och all stress med företaget sågs vi mindre i december och därefter reste jag bort två veckor, så sist vi sågs var ju på juldagen, han sov hos mig natten innan jag skulle resa bort. Några dagar efter att jag kom hem reste han till London för att fixa saker inför sin flytt dit - han kom hem igår och vi ska förhoppningsvis ses i veckan. Förstår ju att det inte är något att satsa på då han ska bo halvtid i London - men jag vill inte träffa någon annan. Jag tänker på honom konstant och saknar honom så mycket - pga våra resor har vi inte träffats på 3.5 veckor. Allt jag vill är att ha honom. Varje gång vi ses känns det som om vi känt varandra i många år och det känns verkligen som att det är honom jag behöver i mitt liv. Så det är en sorg att han ska flytta och jag vet inte hur jag ska gå vidare? Kan tillägga att jag kommer från en relation och det var inte länge sen vi gjorde slut. Hade inte ens tänkt träffa någon men så dök killen upp och ja? Vad ska jag ta mig till? Borde absolut prata med honom för att veta hur han tänker? Han är verkligen allt jag vill ha. 

• Svar på tråden Svår kärlek
  • Anonym (Tjej 29)

Förra veckan skrev han ? Bara lite upptagen med allt skit men jag vill ses ????🏼?, sen åkte han till London och då skrev han ?Vi ses när jag kommer tillbaka?, sen skrev han ytterligare en gång när han var där ?vi ses när jag kommer hem?. I alla fall, jag frågade honom när vi kan ses och då svarade han ?när vill du ses??, varpå jag skrev ?när du kan? och han svarade då ?Men när tänkte du? Vad vill du göra??. De senaste gångerna har vi ätit middag och pratat och umgåtts, därefter har han sovit här och vi har pratat, haft sex och närhet. Både innan och efter vi haft sex har vi pratat om allt möjligt. Högt och lågt och för det mesta har han delat med sig om saker som varit jobbiga. Hur tolkar ni det? Verkar han mindre intresserad nu av att ses än innan?

• Anonym (Tjej 29)

?Tror du ser själv allt skit jag har hållit på med. Men vad tänker du liksom att du vill göra? Jag vill bara att du inte ska ha så höga förväntningar för att jag vill verkligen inte göra dig besviken. Låter det rättvist??

?Okej för att det sista jag vill göra är att såra dig så det är det som är viktigaste för mig. Men sålänge jag är i Stockholm så har jag inget emot att tillbringa mysiga dagar med dig om det är det du vill och ifall det känns jobbigt eller något så får du säga till så kommer jag respektera det. Jag vill verkligen inte såra och liksom säga som det är för att jag vill inte att du ska känna dig sårad. Förstår du hur jag tänker? ♥️? så skrev han nu ikväll. Är väl ändå fint tänker jag att han tänker på att inte såra mig, känns ju då som om han ändå bryr sig. Annars skulle han inte skrivit det alls.

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Just precis:

Vad innebär carte Blanche? Känner inte till det. 

Han sa efter 10 dagar att han har känslor, detta var efter att vi hade haft sex första gången. Så något känner han, men pga alla omständigheter i hans liv känner han (förmodligen inte) att han kan binda upp sig på något.

• Anonym (Tjej 29)

Svar till anonym (skumt):
    Han var i London en vecka ja, han har dock inte flyttat dit ännu. Han har släktingar där men kommer framöver att flytta dit. 

Svar till anonym (kolla upp):
    Självklart. Jag är grym på att kolla upp saker. Nej han är inte 23, utan han är 26, blir 27 i år. Han har ett företag inom fordonsbranschen och håller på att utveckla en app. Sen har han flera idéer men allt har han inte påbörjat än. Och han har inget företag utanför EU ännu. Jo absolut är det så, han kan skriva bättre (har sett det), men det där var vid 02 inatt och han slarvade nog en del. Han är ännu ingen framgångsrik entreprenör i olika länder, men det är hans målsättning. 

Intervallerna tror jag kan vara typ 2-3 veckor åt gången skulle jag tro, men det får jag kolla upp när vi ses. Och nu ligger det på honom att föreslå när vi ska ses, för han VET precis vad jag vill. Åker mer än gärna till London, är oavsett där varje år, men nu får han som sagt ta initiativ.

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Dimisi:

Tack för att du tycker det, för visst ska det så stå som du skrivit ?jag tycker det låter som att han verkligen gillar dig? - och inte tvärtom (inte gillar), eller?? Tacksam om du specificerar vad det är som gör att du tycker det verkar som han verkligen gillar mig - supertacksam för svar. 

Vad baserar du på att han inte alls lagt det kriminella livet bakom sig?

Och det här med att han ger mig en chans att dra sig undan - menar du med tanke på att han skriver att han inte vill såra mig, eller tänkte du på något annat?

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Dimisi: 
    Det jag vet att han menar med hans skit är: alla problem och allt strul han haft med företaget senaste tiden, vilket är anledningen till flytten till London, exempelvis problem som gjorde att han inte hade någonstans att bedriva verksamheten. Så det är det han menar med allt skit: problem efter problem som löst av varann.

Och det han menar med som skulle kunna såra mig, att han inte vill såra samt att han inte vill att jag ska höga förhoppningar handlar ju om oss och att jag pga allt som händer och hans flytt, inte ska ha höga förväntningar på oss två.  

• Anonym (Tjej 29)

Vi skrev lite mer i måndags och han skrev sen då detta: 

?Men då gör vi så att vi ses då och då och bara njuter av varandras sällskap och så tar vi det därifrån?. Låter det bra?♥️

Hur tolkar ni det exakt?

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Dimisi: 
    Så tolkar jag det med. Eller, KK i sig innebär väl att det inte är förpliktelser? Att ?ta det därifrån? tolkar jag det ändå som att vi får helt enkelt se vad som händer framöver, eller??

Samtidigt skrev du häromdagen att du uppfattar det som om han verkligen tycker om mig (utifrån det jag klistrade in förut). Minns du??

Jag svarade ?Yes, vi får helt enkelt se?. Sen har vi snapat en del efter det med. Men jag har inte frågat om att ses, det får i så fall ligga på honom.

• Anonym (Tjej 29)

Update: Han föreslog i onsdags att ses i fredags, jag kunde inte då så jag föreslog torsdag, lördag eller söndag. Han kunde söndag. Igår morse skrev han till mig för att stämma av inför att ses. Jag skrev att jag kan när som och han föreslog em. Vid 16.30-tiden skrev han att han väntar på att syrran ska komma tillbaka med bilen och att han inte vet exakt tid. Jag svarade att det är okej och att han får hålla mig uppdaterad. Han höll mig uppdaterad och skrev flera gånger att hon inte svarat honom när han ringt och att han bara väntar. Runt 22-tiden bad han om ursäkt och skrev att han syster intr kommit ännu, sen föreslog han att ses idag. Vi fortsatte prata/skriva hela kvällen och har tidigare sagt att jag vill renovera min lgh. Han tog då upp ämnet på nytt och föreslog att han kunde hjälpa mig idag att göra en 3D-skiss av lägenheten och att vi kunde räkna ut vad det skulle kosta samt att han kunde fixa hantverkare och allt som behövs, detta trots att han har massor att göra. 

Idag snapade jag honom vid 12-tiden (inget om att ses). Han öppnade snapen men svarade inget (han gör sån ibland, så inget konstigt tänkte jag). Vid 20.00 frågade jag hur det blir ikväll. Därefter ringde jag 3 gånger på en timme och skickade en snap. Såg hur hans snapscore ökade med 10 från klockan 20.00-21.30. Inget svar. Han har inte öppnat mina chattar, min snap eller besvarat samtalen. Till saken hör att han hade ett möte i mitt område vid klockan 18 och hur lång tid det skulle ta visste han inte. Och jag förstår ingenting? absolut ingenting. Varför föreslå att hjälpa mig med renovering av lgh - och sen inte alls svara? Är otroligt förvirrad och jättejättebesviken. Hur skulle ni tolka allt detta? Vad skulle ni göra?

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Lynx123: nej, hans bil som han hade lånat ut till syrran. Men fattar inte då varför han tar initativ till att ses, bestämmer dagar och sen struntar i det. Jag har inte tagit initiativ alls. Har även frågat honom (innan han föreslog dagar) om han vill fortsätta ses, just pga att han flyttar och att det var länge ses vi sågs. Då sa han att han vill det.

Kan verkligen inte förstå varför han vill hjälpa mig med en renovering, föreslå att göra en ritning, kostnadsförslag, fixa hantverkare.. och sen bara inte svara nu ikväll. Så har han aldrig gjort innan. 

• Anonym (Tjej 29)

Svar till Lynx123: Håller med dig. Han frågade igår om han skulle ta tåget varpå jag svarade ?upp till dig, du gör som du vill? då sa han att han väntar lite till för att se om syrran skulle svara, varpå han sen skrev ?vi kan annars ses imorgon, passar det dig??

Igår var han iaf inte med någon annan eftersom vi skrev hela kvällen liksom. Nej men precis, vet att han inte är något att satsa på liksom. Sen ska han ju bo i London med. I alla fall, vet att han såklart kommer svara, frågan är bara när och vad han kommer säga till sitt försvar.

Utan att vara för självgod så vet jag att jag kan få vem jag vill. Så vet inte varför jag blivit så fäst vid honom? Så jobbigt!

• Anonym (Tjej 29)

Han hörde av sig igår 23.15. Han hade inte haft möte i mitt område, men han hade haft jobbgrejer att göra och mobilen han hade glömt bort tiden. Han frågade om han fick komma och jag sa att han får om han själv vill, inte för min skull. Han sa att han verkligen ville det. 

Han kom hit och vi pratade mycket om känslor, det var han som tog upp det. Han berättade att när han kommer för nära någon och börjar få känslor är hans försvarsmekanism att dra sig undan för att inte bli sårad. Han ville inte såra mig och anledningen till att han dragit sig undan som han gjort var dels pga mycket jobb de senaste veckorna (han har bara suttit bakom skärmen och gjort hemsidor, fixat med företaget osv) och dels pga att han inte vill såra mig. Alltså, han vet själv att hans situation inte är optimal just nu och han ville därför att jag själv skulle minska ner på att skriva. Han har känslor säger han och vill mig det bästa och han vet inte om han kan ge mig det just nu. Han sa också att han inte träffat någon annan samt att han verkligen saknat mig men att han försöker att stänga av känslorna för bådas skull. Han beskrev hur vacker jag är och hur fin jag är som ändå har stannat kvar, trots att han varit avvisande. Sedan frågade han mig vad jag känner kring allt och vad mina intentioner är nu med honom. Jag tror honom. Hans ögon och blickar sa allt och det var en väldigt fin natt, dock knappt någon sömn, men det var det värt. Vi höll om varandra hela natten. jobbar jag hemifrån och han är kvar ännu. 

• Anonym (Tjej 29)

Japp, tänkte säga nej men sa först att det inte spelar någon roll ifall han kommer eller inte, men när han sa att han ville gick jag med på det. För jag ville ju ändå. Han dök upp efter 00.00 pga resvägen. Jag ifrågasatte innan han kom varför vi bestämde och ses och hur han kunde glömma det och då svarade han att mobilen dog och att den sen laddade sakta. Och det verkade stämma för när han kom hade han 1 % i telefonen så den dog sen.

Tack snälla du. Han bor med delar av sin familj (mamma, pappa och lillebror) så nej, inte så lätt att åka dit liksom. 

• Anonym (Tjej 29)

Skulle kunna vara så som du tror. Men samtidigt tror jag att han har känslor som han säger, men att han inte vågar släppa in. Blickar säger mycket ibland. Han frågade också hur jag tänker framåt, ifall jag skulle kunna tänka mig en relation trots att han bor i London (?Men London är nära, bara 2 timmar med flyg?). Vi pratade också om våra framtidsvisioner. 

Fast dagen efter sågs vi ju (igår och inatt samt idag på dagen) så det var bara i söndags han ställde in, inte flera dagar.

Vi får helt enkelt se, men jag kommer inte lägga så mycket energi i alla fall. Vill han något mer seriöst får han steppa upp. 

• Anonym (Tjej 29)

Han har inte det ännu, men han håller på med det därav att han inte flyttat ännu. Varför skulle han inte kunna flytta dit? Jag vet flera som bor och jobbar i London efter att Brexit infördes, vet du inte om att det är möjligt? 

• Anonym (Tjej 29)

Två familjekompisar som jobbar inom IT bor och jobbar i England. Så ja, det är möjligt.

• Anonym (Tjej 29)

Han är från Mellanöstern och det där du gör är att dra alla över en kam. Har mycket erfarenhet av killar från Mellanöstern då mitt ex var också därifrån och vi gjorde slut av helt andra orsaker än det. Den här killen är kristen och hans familj är religös och mer öppensinnade, hans bror är homosexuell med. Så jag tror inte att det är så i hans fall. 

I onsdags kväll sent hade vi sist kontakt och därefter har han inte svarat alls. Inte något, varken på sms eller snap. Han har ju gjort så här tidigare när han haft problem med företaget, inte svarat på 2 dagar eller som max 2.5 dagar. Då har det varit av olika orsaker som han förklarat (bland annat att han haft panikångest och haft olika problem med företaget). Jag vet att han har massor att göra när han nu ska renovera och öppna upp en ny verksamhet. I fredags öppnade han chattar på snap och mina snaps, men svarade ej. Igår och i torsdags öppnade han inget. Hans snapscore han inte ökat mycket dessa dagar, 12 snaps på 3 dagar har poängen ökat med och då har 3 av dessa snaps varit mina. Han brukar lägga upp rätt mycket stories på snap och det sista han la upp var i måndags från min balkong. Han sa ju också till mig att när han börjar få känslor brukar han ha avstånd för att skydda sig, men samtidigt hördes vi mycket både i tisdags och onsdags. Han lämnade även kvar kläder och en vattenflaska för att han skulle komma tillbaka samma dag, så hans avsikt var att komma tillbaka. Vad skulle ni ha gjort med honom och med sakerna???? Är så förvirrad och irriterad.

Svar på tråden Svår kärlek