Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Gav han henne barn av kärlek?

Jag förstår både hennes ich honom. När man haft en relation är det inte glasklart vad som gäller. Det är mycket enklare med okänd donation. Då kan du omöjligt vara arg på donatorn utan det blir just bara en gåva. I det här fallet finns också känslor inblandade och hon kanske hade ett hopp om att exet skulle engagera sig. Men visst, jag ser det inte som att mannen är elak. De borde gå och prata med någon oberoende part och göra upp med vad som gäller. Vill mannen inte alls träffa sina biologiska barn?

• Anonym (G)

Jag har nämligen själv ungefär det upplägget med ett barn. Barnets biologiska pappa (donatorn och mitt ex) träffar barnet varannan helg. Vi är överens om det, men det tog ett par år att komma dit. Men nu mår vi alla tre bra: Jag, exet och barnet. Gäller att ha barnperspektiv när barnet redan existerar. Med facit i hand skulle jag inte rekommendera någon det här upplägget. Bättre att få barn via klinik. Det blir mer klart vad som gäller då. Å andra sidan har mitt barn numera också sin biologiska pappa i sitt liv, och jag tror att det är värt mycket. Är enbart tacksam över mitt ex handlande och över möjligheten till att jag fick mitt barn. 

• Anonym (G)
    Anonym (Snäll?) skrev 2025-01-20 21:49:38 följande:
    du tror inte han försökte? Du vet om att polisen kan komma och hämta män för att fastställa faderskap om dom vägrar? 
    Men...varför skaffar han i så fall ett till barn med henne? Hans problem är ju att han via sitt handlande sänder ut dubbla signaler. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Snäll?) skrev 2025-01-20 21:05:47 följande:
    För att han ville göra henne glad plus att hon sa att hon inte ville ha underhållet. 
    Men barnet har rätt till underhållet. Och eftersom mannen i fråga är känd för kvinnan så blir det ju mycket svårt för henne att undanhålla vem han är när myndigheterna utreder faderskapet. Han känns dumsnäll. Hans handling är god men det blir fel eftersom han inte har tänkt hela vägen. Så de borde prata med familjerådgivningen om hur de ska lägga upp umgänge osv. 
  • Anonym (G)

Jag vet inte så mycket om din vän, ts. Men jag tycker utifrån det du berättar om henne att du är orättvis. Det kam vara så att barnen frågar efter sin biologiska pappa. Och då kanske hon (med all rätt) är förbannad på honom om han inte vill ha någon kontakt med barnen. Oavsett vad som sags innan hon blev gravid så gäller inte det nu när barnen finns och han är registrerad som pappa. Det är skillnad om han faktiskt vore donator, med fader okänd i papper och där han ska vara frånvarande. Detta är en gråzon som förvirrar. Så mannen borde som sagt ha ett schemalagd umgänge med barnen. Och två underhåll som ihop blir över 3000 kronor varje månad säger man inte så lätt nej till som ensamstående. 

Svar på tråden Gav han henne barn av kärlek?