Inlägg från: Anonym (mgolfbnon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mgolfbnon)

Gav han henne barn av kärlek?

Anonym (Snäll?) skrev 2025-01-19 19:09:19 följande:

Han är registrerad som pappa och betalar. 

Jag har inte varit med dom konstant men jag har sett meddelanden dom haft mellan sig. Hon var djupt besviken på honom när första barnet kom men han ville inte träffa dom? trots detta ville hon att han skulle godkänna ett barn till vilket han gjorde. Och nu står hon där med två barn med lite mer än 2 års mellanrum. 

Han gör mycket mer än han egentligen behöver. Han har donerat sperma, han är på intet sätt barnens pappa mer än en spermadonator är det anser jag. 

Att han betalar underhåll hedrar honom. Din vän måste inse att han inte är intresserad av vare sig henne eller barnen, han gjorde en god gärning. 

Hon borde vara tacksam för det och sluta tracka honom om det är vad hon gör. De behöver inte ha kontakt över  huvud taget såvida inte något av barnen behöver en njure eller nåt och hennes inte passar. 

• Anonym (mgolfbnon)
    Anonym (Snäll?) skrev 2025-01-19 21:39:04 följande:
    Han trodde ju att det var upplägget, men man kan inte göra så. Man får bara vara donator om man är anonym, man får inte själv välja en donator i Sverige. Så juridiskt är han skyldig att göra detta. Det kostar mycket mer att ha donerad sperma så därför offrade han sig eller vad man ska säga. Och ja, jag kan tycka att han är en naiv toffel. Men jag vet att han sagt att han inte vill eller orkar vara pappa till barnet. Han kom på förlossningen men då var hon arg över det också, han ville inte sova med henne och vara med henne efteråt. Han har träffat barnen, men inte tillräckligt mycket i hennes tycke. Han är ju liksom inte pappa utan han kommer in ytterst sällan och säger hej för att hon annars blir hysterisk. Hon har en emotionellt instabil personlighetsstörning i grunden och han har tyckt synd om henne och velat ta hand om henne. Just nu orkar jag inte själv med min kompis för jag förstår inte hur hon kan sätta sig i den sitsen hon är i nu. Allt är alla andras fel att hon är själv och ingen Hjälper till. 

Ja, lagligt sett måste han betala, men HON borde vägra ta emot det. 

Ok, då hoppas jag att ni har full koll på att barnen inte far illa. Att ha den diagnosen gör ju inte föräldraskapet precis lättare. Barnen kan fara väldigt illa dels av det och dels av att se hur hon beter sig mot den som donerat sperma. 

• Anonym (mgolfbnon)
    Anonym (Snäll?) skrev 2025-01-19 21:47:28 följande:
    Spelar det så stor roll? 

Givetvis spelar det roll! Inte minst för barnen, de kan fara väldigt illa med en förälder med den diagnosen. 

Svar på tråden Gav han henne barn av kärlek?