Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Farmen 2025

Nandez skrev 2025-02-13 20:28:01 följande:

Hade aldrig tagit rätt på grisarnas grytor och smuts

Tror inte Amanda klarade av att se hur grisigt det var. Hade inte jag heller klarat av utan städat. Helt klart fel mot killarna.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-02-13 20:36:47 följande:

Robban vann denna amulett

Ja och hans ego flög upp i skyarna. Kan fortfarande inte med honom då han skällde ut Peter. Då borde båda två åt ut.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-02-13 20:41:19 följande:
    Det jag reagerar på att det verkar ses som tjej göra vilket inte gillas
    Håller med dig att det INTE är en tjejgöra att städa efter killar eller ens sin egen karl.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-02-13 20:54:03 följande:

Dom blev nöjd trots allt med belöningen 

Ja dom blev nöjda och det är så här jag vill att Brandstorpet också får sina vinster efter uppdragen så att dem inte bara sätter sig vid bordet med färdiglagad mat så det väller och blir över.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-02-13 21:14:12 följande:
    Håller med, allt ska inte serveras färdigt och/eller bara vara lyxmat
    Absolut så. Ingen bonde, bondmora, pigor och drängar fick färdiglagat mat någonsin. Tänk om det på den tiden kommit en snäll granne med häst och vagn och lämnat helstekt vildsvin, eller helstekt gris Tungan ute det hade varit nåt.
  • Jhannis

Ska bara inflika här att jag har stremat Joakim Lundels dokumentär i kväll alla tre avsnitten och lovar att tårarna rann. Värt att titta.

• Jhannis
    Nandez skrev 2025-02-16 20:12:25 följande:

Inte helt godkända, helt rätt

Håller med....Storbönderna lyssnar inte klart hur uppdragen ska göras.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-02-16 20:17:26 följande:
    Ja,det tycker jag med. De får ju desto mer att göra nästa vecka då,men de har ju sig själva att skylla.
    De har ju inte lyssnat på Marika heller.
    Eller på Jesper.
    Marika har inte gett rätt hur uppdragen ska göras....Jesper har frågat flera gånger angående färgen, men hon kommer inte i håg.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-02-16 20:23:05 följande:
    Ja,de verkar ju inte vara så vana att jobba och slita hårt,direkt
    Man får ju höra Marikas gnäll....Vi jobbar och sliter i 15-16 timmar. Vad hade dom tänkt när dom sökte till Farmen. Tror att dem tänkte skönt nu har vi semester några månader och betalt får vi. Skrattande
  • Jhannis
    molly50 skrev 2025-02-16 20:29:34 följande:
    När det gäller färgen kanske. Men resten av uppdragen har hon lyssnat på. Men inte de andra,. Utom Jesper.
    Marika har dessutom varit slutkörd under veckan och tvingats vila.
    Ja när det gäller färgen....Fattar inte varför den skulle vara färdig en vecka före för som sagt den lägger sig. 

Ja Marika har varit slutkörd och det är klart för det är tungt med att föra virke, mata djuren, föra vatten, städa huset.....Det tar på krafterna.
Svar på tråden Farmen 2025