• Anonym (Man35)

Sprutorgasm?!

Hej! 

Jag o sambon har ett fantasifullt sexliv med allt möjligt. Men nu skulle jag vilja försöka ge henne en sprutorgasm. Nån som lyckats eller någon tjej här inne som kan ge tips hur man framkallar en? 

• Svar på tråden Sprutorgasm?!
  • Anonym (Onanitrådar är inte tillåtna.)

Nej. Såna privata angelägenheter får du lista ut med din partner. 

• Anonym (Hej)

Varför vill man få en tjej att kissa på sig? (Sprutorgasm)

• Anonym (Kille)
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-16 16:42:11 följande:

Varför vill man få en tjej att kissa på sig? (Sprutorgasm)

Det är inte kiss. Skillnad på fontänorgasm och wetsex. Fått 3 tjejer att spruta. En via fisting. Och ett ex kunde av att bara få orgasm
  • Anonym (Teknik)

Google, finns säkert filmer. 

Men en hand på magen, sedan lång och ringfinger inne i henne och vibrera lätt upp och ner när hon ligger på sängkanten, fingrarna lite uppåt. 

Lycka till, kan ju vara bra om hon är lite extra kår innan... 

• Anonym (Man35)
    Anonym (Teknik) skrev 2025-01-16 20:58:17 följande:

Google, finns säkert filmer. 

Men en hand på magen, sedan lång och ringfinger inne i henne och vibrera lätt upp och ner när hon ligger på sängkanten, fingrarna lite uppåt. 

Lycka till, kan ju vara bra om hon är lite extra kår innan... 

Tack för vettigt svar! :)
  • Anonym (Teknik)
    Anonym (Man35) skrev 2025-01-17 11:38:03 följande:
    Tack för vettigt svar! :)
    Ganska hög frekvens på pullandet också, men börja lungt och känn av hennes reaktion. Du känner när det börjar bli extra fuktigt eller att hon krampar lite extra.

Även viktigt att din partner är förberedd på vad som kommer hända, kan säkert kännas som hon kissar på sig och börjar spänna sig och då tar det stopp. Så antingen om hon definitivt är med på vad som är målet, eller att du ber henna slappna av när du känner att hon börjar spänna sig. 

Hojta gärna om de fungerade!

Kan ju vara värt att veta att vätskan är vattnig och i sig ingen glideffekt så som vanlig våt fitta. 😉 
  • Anonym (Hemhjälp)

Ni kvinnor som har fått, eller ofta får, sprutorgasm. Upplever ni att den orgasmen är så speciell att män i regel bör anstränga sig för att ge er dessa?

• Anonym (Oj)

Jag är 40+ och trodde nästan att det här med fontänorgasmer var en myt. Sen träffade jag min nuvarande man och får det varje gång han försöker. Även hans tidigare ex fick. Nu är jag övertygad om att det går och att det handlar om teknik, styrka och avslappning. Men jag har själv försökt på andra kvinnor utan att lyckas, så jag kan inte svara på hur man gör. 

• Sugetpar

Jag får alltid fontänorgasmer när sambon är med. ibland räcker det att han suger,smeker,nafsar på mina bröstvårtor så sprutar jag. Jag visste inte ens vad fontänorgasmer va innan jag träffade min sambo och vi har nu varit ihop i 16 år.
     Jag vet att han har fått andra kvinnor att spruta och dom i sin tur hade heller aldrig fått fontänorgasmer innan.

• hmm77
    Anonym (Man35) skrev 2025-01-16 15:59:15 följande:
    Sprutorgasm?!

Hej! 

Jag o sambon har ett fantasifullt sexliv med allt möjligt. Men nu skulle jag vilja försöka ge henne en sprutorgasm. Nån som lyckats eller någon tjej här inne som kan ge tips hur man framkallar en? 

Det är inte alla tjejer som kan få det. mitt ex kunde få det och det är underbart man känner när man är i henne att man måste dra ut kuken och då kommer det. sen när hon är klar så kör man in kuken igen. 
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2025-01-16 17:23:33 följande:
    Det är inte kiss. Skillnad på fontänorgasm och wetsex. Fått 3 tjejer att spruta. En via fisting. Och ett ex kunde av att bara få orgasm
    Vad är det då? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (man)

Jag lyckades med mitt ex och jag har lyckats med min nuvarande kvinna. Om man nu ska prata i termer "lyckas" ("att ge").

Mitt bästa tips är att använda fingrarna, och det kan väl närmast beskrivas som att "pulla". Djävulsgreppet... Cool... dvs långfinger och ringfinger inne i vaginan. Trycket uppåt mot g-punkten (google it!). Sen en "kom-hit-rörelse" och mina erfarenheter säger att det krävs ett ganska bra grepp (!) och ett ganska högt tempo. På gränsen till lite "hårdhänt" nästan... Tyst

Jag tycker det funkar bäst om jag ligger nära och bredvid min kvinna, typ, hon på rygg och jag trycker mig mot henne på från sidan. 

Men innan du/ni tar er dit. Se till att det läggs lite tid på förspel, att kvinnan är "våt" och upphetsad, och avslappnad.

Då kan det först märkas att kvinnan blir ännu våtare, än "vanligt", och då är det bara att fortsätta och vips så kommer det...

Beware of tennisarmbåge... Cool

Första gången för mitt ex så blev hon först lite "ställd". Men eftersom ingen av oss var speciellt pryda så var det bara en rolig "händelse" och därefter så fick vi till det fler gånger och mitt ex tyckte att det kändes härligt... som en "annorlunda" orgasm helt enkelt. Hon lyckades även komma flera gånger i rad vid något tillfälle vilket ledde till en hel del härliga skratt och "vad är det som händer? Vad gör du med mig?". Glad

Min nuvarande kvinna, hade aldrig upplevt det tidigare och hon blev också lite ställd först. Bad nästan om ursäkt, vilket jag snabbt slog undan. Finns inget be om ursäkt för.

Vätskan? Mmm... därom tvistar de lärde. Det har gjorts studier, och ja, det är mestadels urin har konstaterats men även andra "prostataliknande ämnen", som då kan tänkas komma från Skenes körtlar som omgärdar urinröret.

Försökspersonerna hade dock tömt urinblåsan innan "testet". Så även mitt ex, och även min nuvarande kvinna

Så man skall nog inte tänka "gammalt urin", för mina erfarenheter är att det varit "luktfritt", genomskinligt, lite "mjölkigt" ibland, det har inte lämnat några fula fläckar på lakan, skapat någon lukt i sovrummet etc. 

Mer som "våta fläcken upphöjt till 10, eller 100". 

Lycka till!

• New  Dawn
    Anonym (man) skrev 2025-01-24 15:42:33 följande:

Jag lyckades med mitt ex och jag har lyckats med min nuvarande kvinna. Om man nu ska prata i termer "lyckas" ("att ge").

Mitt bästa tips är att använda fingrarna, och det kan väl närmast beskrivas som att "pulla". Djävulsgreppet... Cool... dvs långfinger och ringfinger inne i vaginan. Trycket uppåt mot g-punkten (google it!). Sen en "kom-hit-rörelse" och mina erfarenheter säger att det krävs ett ganska bra grepp (!) och ett ganska högt tempo. På gränsen till lite "hårdhänt" nästan... Tyst

Jag tycker det funkar bäst om jag ligger nära och bredvid min kvinna, typ, hon på rygg och jag trycker mig mot henne på från sidan. 

Men innan du/ni tar er dit. Se till att det läggs lite tid på förspel, att kvinnan är "våt" och upphetsad, och avslappnad.

Då kan det först märkas att kvinnan blir ännu våtare, än "vanligt", och då är det bara att fortsätta och vips så kommer det...

Första gången för mitt ex så blev hon först lite "ställd". Men eftersom ingen av oss var speciellt pryda så var det bara en rolig "händelse" och därefter så fick vi till det fler gånger och mitt ex tyckte att det kändes härligt... som en "annorlunda" orgasm helt enkelt. Hon lyckades även komma flera gånger i rad vid något tillfälle vilket ledde till en hel del härliga skratt och "vad är det som händer? Vad gör du med mig?". Glad

Min nuvarande kvinna, hade aldrig upplevt det tidigare och hon blev också lite ställd först. Bad nästan om ursäkt, vilket jag snabbt slog undan. Finns inget be om ursäkt för.

Vätskan? Mmm... därom tvistar de lärde. Det har gjorts studier, och ja, det är mestadels urin har konstaterats men även andra "prostataliknande ämnen", som då kan tänkas komma från Skenes körtlar som omgärdar urinröret.

Försökspersonerna hade dock tömt urinblåsan innan "testet". Så även mitt ex, och även min nuvarande kvinna

Så man skall nog inte tänka "gammalt urin", för mina erfarenheter är att det varit "luktfritt", genomskinligt, lite "mjölkigt" ibland, det har inte lämnat några fula fläckar på lakan, skapat någon lukt i sovrummet etc. 

Lycka till!

Ja när du trycker hårt pressar du på urinblåsan och urinrörets sfinkter.

Du nämnde prostaliknande ämnen, men det syns även i urin som man kissar ut efter orgasm. Och urin bildas snabbare under sex och orgasm. Även när man går och kissar efter är det ofta mer klart. 

Om din kvinna njuter ska ni så klart fortsätta. Det är ju njutningen som är fokus, oavsett om man sprutar eller inte. 
    Vissa njuter mindre, eller inte alls av sk fontänorgasm. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • zzzzaragon
    Anonym (man) skrev 2025-01-24 15:42:33 följande:

Lycka till!

Bra förklarat, delar erfarenheterna. Det går att uppnå fontänorgasm i andra ställningar och med andra medel också, men det lättaste är att hon ligger på rygg och så arbetar man med g-punkten med lång- och ringfinger om man tvunget vill framkalla en. 

Det som kommer ut är genomskinligt samt lukt- och fläckfritt. Men det kan skölja bort "glidmedlet" och göra slidan torr/sträv, så efter kan man behöva "återfukta" slidan med med "förspel" eller glidmedel på tub för att fortsatt penetration ska vara skönt för båda. För min partner innebär förresten fontänorgasmen ingen särskild njutning i sig, det är inte ens säkert att hon märker själv att/när det händer - däremot uppstår det medan hon njuter. Så vi ser inte fontänorgasmer som ett självändamål, men när det råkar hända är det (ytterligare) en bekräftelse på att det vi gör är bra.

Jag fokuserar dock mycket hellre på att ge henne "riktiga" orgasmer, med kombinerad inre och yttre stimulans, som lämnar henne utslagen och gråtmild av överväldigande känslor. 

• Anonym (man)
    zzzzaragon skrev 2025-01-31 11:22:56 följande:

Bra förklarat, delar erfarenheterna. Det går att uppnå fontänorgasm i andra ställningar och med andra medel också, men det lättaste är att hon ligger på rygg och så arbetar man med g-punkten med lång- och ringfinger om man tvunget vill framkalla en. 

Det som kommer ut är genomskinligt samt lukt- och fläckfritt. Men det kan skölja bort "glidmedlet" och göra slidan torr/sträv, så efter kan man behöva "återfukta" slidan med med "förspel" eller glidmedel på tub för att fortsatt penetration ska vara skönt för båda. För min partner innebär förresten fontänorgasmen ingen särskild njutning i sig, det är inte ens säkert att hon märker själv att/när det händer - däremot uppstår det medan hon njuter. Så vi ser inte fontänorgasmer som ett självändamål, men när det råkar hända är det (ytterligare) en bekräftelse på att det vi gör är bra.

Jag fokuserar dock mycket hellre på att ge henne "riktiga" orgasmer, med kombinerad inre och yttre stimulans, som lämnar henne utslagen och gråtmild av överväldigande känslor. 

Bara som tillägg. Första gångerna med mitt ex så var det inte ett "mål" i sig, så att säga... utan det bara "kom"... dels för att exet blev mer och mer upphetsad, och som jag skrev ovan mina erfarenheter är att det först blir mer "vått", "blött" och sedan kan det "komma"... Cool

Mitt ex njöt av själva upplevelsen, upplevde det som en form av "orgasm" eller "klimax". Men som sagt vi hade det aldrig som målsättning eller som ett önskemål eller krav att "nu ska vi minsann se om vi kan nå dit igen"...

Så de kvinnor jag har haft sex med och i de fall vi "fått till det" så är det iaf ingen som har känt någon olustig känsla kring det... utan snarare kanske först en "förvåning" och lite av "oj, vad är det som händer" eller "oj, vad var det som hände". Om man nu som kvinna inte har varit med om det tidigare...

Själv tror jag mycket på att ens partner känner sig trygg, avslappnad, upphetsad innan man går igång för mycket med teknik, vinklar, hit och dit och skall försöka stressa fram något...
Svar på tråden Sprutorgasm?!