Inlägg från: Anonym (NE) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NE)

Namnförslag flicka

Hej! Vi ska få en flicka och behöver namnförslag så kom gärna med tips :)
    Vi gillar lite mer ovanliga namn som Smilla och Lo

• Svar på tråden Namnförslag flicka
  • Anonym (NE)
    Anonym (S) skrev 2025-01-14 21:53:04 följande:

Silva, Malva, Ada

Malva och Ada gillade jag :)
    Tack! 
  • Anonym (NE)
    Xenia skrev 2025-01-14 23:23:52 följande:

Det verkar som du gillar moderna namn.

Själv gillar jag gamla ovanliga namn.

Yrsa, Idun, Ingunn, Iselin, Irmelin, Lilibeth, Adela, Alia, Minna, Sissela

Det måste inte va moderna namn :)  
    Vilka fina namn och flera har jag aldrig hört förut. Idun och Adela var jättefina. Tack!
  • Anonym (NE)
    Anonym skrev 2025-01-14 22:01:42 följande:

Elisabeth

Anonym (Elsa) skrev 2025-01-14 22:37:14 följande:

Ida är ju gulligt namn.

Jag gillar lite mer ovanliga namn :)

• Anonym (NE)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-14 23:37:22 följande:

Hedda

Jag gillar det namnet men inte sambon :) 
  • Anonym (NE)
    Anonym (Melia) skrev 2025-01-15 08:06:16 följande:

Dalia

Elle

Elise

Elsy

Esther

Freya

Belle

Greta

Holly

Adela

Alba

Lexie

Malva

Bonnie

Meja

Smilla

Millie 

Nalia 

Noor

Svea

Edit

Vera

Stella
    Sol

Dalia och Meja såå fina. Tack! :)
  • Anonym (NE)
    Anonym (J.K) skrev 2025-01-14 23:04:27 följande:

Wilma 

Har en Wilma bland kusinerna så det går inte och lite för vanligt men fint :)
  • Anonym (NE)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-15 08:34:11 följande:

Smilla är inte jätteovanligt, men de är nog lite äldre som heter det efter att boken och filmen Fröken Smillas känsla för snö kom. Men många Smillor är kanske runt 20-25 nu.

Li är ett ovanligt nam i stil med Lo. 

Juni eller Junis alternativt June (uttalas med e på svenska vilket kan bli problem då många vill uttala det på engelska) borde ligga nära era andra namn. Juni har dock haft visst uppsving senaste åren.

Fler tips: 

Fredrika

Flora

Calla

Carla

Unni

Liv

My

Jag vet ingen som heter Smilla och Smilla och Lo är namn som både jag och sambon gillar :) Li gillar jag inte av ngn anledning. Unni var fint. Tack för tips!
  • Anonym (NE)
    Anonym (Sagan om Isfolket) skrev 2025-01-15 08:42:20 följande:

Vi har döpt våra barn efter karaktärer från Sagan om Isfolket. Där finns många vackra namn att hitta som är lite ovanliga och unika. 

Tamlin, Villemo och Saga heter våra tre som är i tonåren. Väntar nu tvillingflickor och har bestämt oss för att tvilling ett ska heta Vinga, men lite osäkra på om nummer två ska bli en Yrja eller Gabriella. 

Tamlin som är ensam kille i gänget hade hoppats på en lillebror som skulle fått heta Henning. Men det blev visst två systrar till så han har fått bestämma det ena namnet (Vinga).

Hela familjen är frälsta bokälskare och bokserien Sagan om Isfolket är alltid i läsning hos någon av oss.

Vilken tur att ni gillar den hela familjen då :) Det är ovanliga namn förutom Saga. Vinga var fint och Yrja skulle passa bra till. Grattis till tvillingflickor! :)
  • Anonym (NE)
    McIris skrev 2025-01-15 14:09:27 följande:
    Lo heter min 18-åring. Älskar det namnet! Även hon är väldigt nöjd med sitt namn. Min andra två döttrar har också lite ovanligare namn. Det är kul!
    Kul! Det är ett så fint namn. Var det populärt då också? Jag har aldrig tänkt på det namnet och inte hört det förrän nu när vi ska ha barn, fast det kanske är just därför :) Man går ju inte runt och tänker på barnnamn annars.
Svar på tråden Namnförslag flicka