Inlägg från: Anonym (pluggis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pluggis)

Borde universiteten ha heltidsutbildningar kvällstid?

cosinus skrev 2025-01-14 12:12:55 följande:

Får ni inte välja grupper själva?

När jag studerade så hade vi några äldre i klassen (10 år yngre än jag är nu, det vill man inte tänka på :) ) som hade familj och barn och ville ha studierna som ett 8-16-jobb. De gjorde alla grupparbeten ihop.

Vi andra tenderade väl mest att göra saker i sista minuter och inte sällan mitt i natten. Får man välja grupper själv så brukar man ju hitta likasinnade.

Sen beror det nog lite på vilket universitet man studerar på. Många har ju till stor del distansundervisning när lektioner spelas in och går följa när på dygnet som helst. Då kan man ju också själv styra när man vill studera och behovet av kvällsundervisning behövs inte.

Nej, på senare år är det inte så att man får välja, beroende på ämne och ställe

Jag har pluggat kurser efter min huvudsakliga utbildning och ibland blivit hoplottad till grupper med fullständiga plantor som bara ska åka gratis på andra, aldrig kan mötas och inte gör ett skit.
  • Anonym (pluggis)
    Anonym (Trött) skrev 2025-01-14 23:25:39 följande:
    Väldigt många gör detta och har inga problem med det heller så det är ju inte sant. Jag har själv gjort detta och har vänner som aldrig skulle vilja ha ett jobb dagtid. 
    Alla i samhället har inte valt jourjobb.
    Alla i samhället kan inte ta jourjobb av familjeskäl.

Och du kan fetglömma att en professor eller docent som är ålagd att undervisa skulle stanna i landet ens om det innebär att den ska jobba dubbla skift utan OB för att utbilda och sen försöka driva egen forskning parallellt.

FÖR DE HAR REDAN ETT JOBB TILL- ATT FORSKA!

Vill man studera i ett land där det är gratis att studera får man behandla det som ett jobb och inte någon sorts kvällskurs som är fritt vald vid sidan av jobb, eftersom så många ändå inte blir klara i tid och hoppar av hit och dit.

Ska det ges studier på kvällstid borde man i så fall få betala hela prislappen själv för det, och då tvivlar jag på att du hade varit intresserad.

Dessutom anser jag att man borde bli spärrad i ett år från nya kurser om man hoppar av en programkurs mitt i utan att göra klart.

Trött blir jag av alla entitled velpottor som anser att allt och alla ska anpassa sig efter deras röriga sabla liv och deras preferenser för att de ska fixa utbildningen de borde varit klara med vid 23 senast.
Svar på tråden Borde universiteten ha heltidsutbildningar kvällstid?