Inlägg från: Anonym (kanon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanon)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Fjäril kär skrev 2025-01-13 13:48:48 följande:

Och när ska vi få en adekvat tråd/fråga om dom stackars barn som faktiskt råkar illa ut? Vem tänker på dom?  Hur många fattar att hundratals eller tusentals självmord beror på övergrepp och pedofiler? 

Min exsambo haffades av dumpen av tips från mig då ett barn tagit kontakt med mig och visat chattar på vad han gjorde.  Misstänkte att det inte var den enda.   Han finns nu hos polisen med flertalet anmälningar från flera unga tjejer som han varit på i olika sammanhang...

NÄR SKA VI SLUTA DALTA MED FÖRÖVARE?

Har du själv startat någon sådan tråd?
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-13 21:33:00 följande:
    Vissa av de dumpen fångat är riktigt farliga fullblodspedofiler och vissa av dessa är dessutom dömda i domstol för sexualbrott mot barn.

Farliga män som många gånger borde vara inlåsta för gott.

MEN, de flesta gäddorna är inga pedofiler utan de lockas in i en fälla. 14-åringen kallar sig först för 18, men efter ett tag berättar hon att hon är under 15.

14-åringen gör allt för sätta dit den ofta lågbegåvande mannen och tjatar och tjatar,

Man vill "sätta dit" så många som möjligt för att göra bra TV och tjäna pengar.

Finns inga bevis för att dumpen hjälper utsatta barn, snarare tvärtom.
    Ja, det handlar mycket om de. Uthängningarna ökar även stigmatiseringen av pedofiler vilket i sin tur gör att allt färre vågar söka hjälp för sin pedofili och det blir nog också svårare att få hjälp för det.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-13 21:50:15 följande:
    Jo, pedofil är ett rätt ord för de som vill ha sex med barn. Kalla en pedofil för något annat "förmildrande" handlar om att förminska dessa brottslingar störning. Som sagt, det är en pågå kampanj som försöker propagera för just det du säger. Har du inte frågat dig varför du ens tar upp sånt i det här sammanhanget? Det torde vara oviktigt för diskussionen, eller hur? 
    Så du menar de som vill ha sex med någon under 18 år alltså? Man räknas nämligen som barn upp till 18 år.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Sf) skrev 2025-01-14 10:22:05 följande:
    Att göra långa utläggningar om vad som är den exakta benämningen på diverse sexuella lustar som riktar till personer som är så unga så det är uppenbart att det är skadligt för dem samt att det är olagligt, detta är inget bra sätt att debattera på, vad är poängen med det? Inse det enkla faktumet: det är olagligt, ungdomen/ barnet som blir utsatt för den vuxnes lustar, varesig det är frivilligt eller under tvång, risker långtgående psykiskt lidande, det räcker,, din lust att nyansera de olika begreppen vittnar om skevt intresse för sex med minderårig,,,
    Jag tycker det är viktigt att särskilja termerna för pedofili (sexuell dragning till små barn oftast 12 år och yngre) räknas som en sexuell störning som kan eventuellt behandlas på annat vis än för någon som dras till ungdomar som genomgår puberteten. Det är dessutom värre att bli kallad för pedofil då det kan handla om att de dras till väldigt små barn, när personen kanske inte alls har något intresse av mindre barn utan enbart unga tonåringar.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (kanon) skrev 2025-01-14 11:17:01 följande:
    Jag tycker det är viktigt att särskilja termerna för pedofili (sexuell dragning till små barn oftast 12 år och yngre) räknas som en sexuell störning som kan eventuellt behandlas på annat vis än för någon som dras till ungdomar som genomgår puberteten. Det är dessutom värre att bli kallad för pedofil då det kan handla om att de dras till väldigt små barn, när personen kanske inte alls har något intresse av mindre barn utan enbart unga tonåringar.
    ...menar att det förstås är väldigt illa att en vuxen träffar en 14-åring också. Men ju yngre desto värre, så därför är det viktigt att de som blir kallade pedofiler verkligen visar det i chattloggen.
  • Anonym (kanon)
    Stizze1 skrev 2025-01-14 11:28:13 följande:
    undrar varför jag får känslan av att du själv är sexuellt intresserad av unga personer,,?
    Det undrar jag med, för det är jag inte. Du kanske ska läsa inlägget en gång till och tänka först innan du skriver?
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-14 14:34:55 följande:
    Pedofiler har en sexuell störning. Det finns ingenting förmildrande över att grooma till 12-åringar. Det är inte "viktigt" att särskilja pedofiler från pedofiler.
    Jag kanske förklarade otydligt. Jag menar att många har inte koll på definitionen av pedofili, utan kallar t ex de som ska träffa en 14-åring för pedofil bara för det är en minderårig och olagligt. Om det inte framgår i chattloggen så bör man inte kalla den som ska träffa en 14-åring för pedofil för det stämmer inte enligt definitionen av en pedofil. Det är viktigt att skilja på pedofiler och de som inte är pedofiler.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-14 15:27:26 följande:
    Nej, det är inte "viktigt" att särskilja på pedofiler. Det är inte heller behövligt att kalla en 14-åring för "snygg"
    Såna saker ämnar normalisera attraktion till barn. 
    Vad förstår du inte? Enligt definitionen är man inte pedofil om man attraheras till 14-åringar.
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Problem) skrev 2025-01-14 16:28:27 följande:
    Jo, en pedofil är en pedofil. Vad sägs om "snygga" 8-åringar eller 10-åringar som har gått igenom puberteten? Känns det annorlunda nu?
    Det enda syftet någon har med sån retorik är ju att få det ena att låta hemskare än det andra. Att då pedofiler som groomar äldre barn ska vara "bättre" eller "offer" för "normala" böjelser.
    Håller du inte med om att det är "bättre" att grooma en 17-årigt barn än en 8-åring?
  • Anonym (kanon)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-15 01:10:56 följande:
    Dumpen tar ju hand om hela rättskedjan själva, De utreder och agerar domstol och bödel.
    Begriper inte hur detta kan vara lagligt. Hur det är tillåtet för dem att kontakta anhöriga och arbetsgivare.

Brottet gäddorna gjort sig skyldiga till är att ha haft kontakt med en påhittad minderårig. Det är inte olagligt att ha det.
    Känns som en gråzon. Det kan väl anses som lagligt om det finns ett allmänintresse för uthängningen. Att t ex varna folk om personen. Dock är det ju online som de som blivit uthängda tar kontakt, så då har det ju ingen effekt på om folk känner till dem eller inte. Det blir ju också tveksamt när de först anger att de är 18 och sedan skriver att de är 14 i chatten. Männen gör ju helt fel som fortsätter chatta och bestämma träff, men det visar inte på att de aktivt söker minderåriga då de från början trodde de var 18.
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?