Inlägg från: Anonym (Djärven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Djärven)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Anonym (Dumpen) skrev 2025-01-13 13:10:27 följande:
    Vad är era åsikter om dumpen.se?

Dumpen tar fast pedofiler på nätet och hänger ut dem. Flera av de uthängda har tagit sina liv då dem blivit trakasserade när det kommit ut till allmänheten.

Flera hävdar även att dumpen hetsar de här männen till kontakt genom att vara pådrivande i kontakten och utge sig för att vara en snygg 14 årig tjej. Samtidigt har man ju alltid ett val.

Vad är era åsikter om detta? 

Dumpen gör det arbete som polisen borde göra.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-14 00:05:57 följande:
    Nej, men det finns olika grader. Tror de finns de som har en dragning till barn och som själva är medvetna om hur fel det är. Som i vissa fall kan tänka sig att söka hjälp, men när sådana som dumpen degraderar dessa människor till monster kanske de inte söker hjälp.

Ett annat stort problem med dumpen är att de framställer Internet som en livsfarlig plats för barn att vara på. Att internet är som en svart skog där det står en varg bakom varje träd redo att fånga in sitt offter.

Finns definitivt rísker med nätet och föräldrar bör vara vaksamma på vad deras barn håller på med, men det är inget hav fullt med hajar. Man överdriver faran och det ligger i deras intresse att göra det.
    Övertygad om att vilken tjej som helst med hyffsad datorvana kan få till ett sexuellt möte med en man i om 24 timmar om hon bara vill.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-14 07:19:25 följande:
    Ja, självklart. 
    Precis lika lätt som det är för en medelålders man att låtsas vara en tonårstjej och stämma träff. 
    Men vad har ditt svar med resten av resonemanget att göra? 
    Att det faktiskt är bra att föräldrar är väldigt uppmärksamma på vad som händer kring deras barn.
  • Anonym (Djärven)

Att det finns folk som lägger ner energi på att snacka illa och motarbeta dumpen är helt otroligt. 

Man kan tycka vad man vill om dem men självklart har de räddat x antal barn från att bli utsatta för pedofiler.

• Anonym (Djärven)
    Anonym (Fula fiskar) skrev 2025-01-18 00:33:51 följande:

Med din lösa logik, så är du en tjuv. Du tycker att stöld och bedrägeri är ok. Det kan också vara så att du missat anklagelserna mot Dumpen och vilka fel som har begåtts. 

Det är grovt av dig att påstå sånt som du påstod i din sista mening. Du vet om att pedofiler ofta riktar ljuset från sig själv? 

Du inser inte det komiska i att du är förbannad på dumpen för att de tar sig rätten att agera pöbel utan hänsyn till domstol.

Samtidigt som du själv ger dig på dumpen och agerar pöbel själv baserat på anklagelser mot dem som inte prövats i domstol.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-18 12:37:54 följande:
    Hur jag vet att Dumpen räddat barn från att ha blivit utsatta?

Enkel logik. Dels är Dumpen avskräckande vilket gör pedofilerna mer rädda och passiva.

Dels har Dumpen gjort att flera av pedofilerna på olika sätt "åkt fast" och omöjligen kan utföra några övergrepp på barn vare sig de vill eller inte.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (Fula fiskar) skrev 2025-01-18 17:57:43 följande:
    Är du full? Jag reagerar på att en person kallar andra för pedofiler för att man inte tycker att Dumpen inte funkar bra. Vad du svamlar om har jag inte en aning om. Men du tycker kanske också att man är pedofil om man inte tycker att Dumpen är helt ok?
    Sen är ditt svar till mig märkligt. Om någon ställer en fråga om en sak, så ska man inte svara om man inte tycker om saken? Logik på högsta nivå.

Dumpen har inte dömts för någonting. Varför skulle det vara ok att hänga ut icke-dömda Dumpen om det är fel av dumpen ha  att hänga ut icke dömda pedofiler? 
    Folkdomstol båda fallen.

"Med din lösa logik, så är du en tjuv. Du tycker att stöld och bedrägeri är ok. Det kan också vara så att du missat anklagelserna mot Dumpen och vilka fel som har begåtts. "

• Anonym (Djärven)
    Anonym (Fula fiskar) skrev 2025-01-18 20:45:03 följande:
    Dumpen plockar upp människor som inte heller har blivit dömda. Provocerar fram brott i några fall. Stulit pengar som ska gå till verksamheten. Varför får jag inte svara på frågan som ställs utan att du blir sur på just mig? Jag svarade en annan som ansåg att alla som inte tyckte om Dumpens sätt att jobba var pedofiler. Då så ger du dig på mig för att jag inte tycker att Dumpen gör allt rätt? Men nu vet jag. Inte svara ärligt vad man tycker om något om frågan ställs. Då hänger man ut det som det frågas om, fast det inte är en hemlighet. Har du skrivit till Aftonbladet och andra tidningar också som har ?hängt? ut Dumpen?
    Jag är inte sur på dig.

Jag tycker bara att det är märkligt att du kommer med massa anklagelser baserat på rykten.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (Bängt) skrev 2025-01-19 07:22:15 följande:

Jag har läst att polisen inte är glad åt Dumpen. När pedofiler hängs ut springer de hem och raderar alla barnsexbilder, och ser till att skydda sitt olagliga beteende mer genom att vara ännu mer anonym och mindre spårbar. Dumpen orsakar alltså att pedofiler slipper lagföras.

Behövs lagändring.

Självklart ska det vara olagligt att stämma träff med minderårig i sexuellt syfte. Polisen borde göra det Dumpen gör.
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (KalleGbg) skrev 2025-01-19 10:36:14 följande:
    Nej polisen ska inte ägna sig åt brottsprovokation. Det är inte och ska inte vara lagligt.
    A dra frågan då?

Tycker du att det ska vara lagligt att stämma träff med minderårig i sexuellt syfte?
  • Anonym (Djärven)
    Anonym (AntiDUPmen) skrev 2025-01-20 05:45:08 följande:

Hörni DUMpenkramarna, tycker ni att vi ska lösa en mobb som är ute och muckar gräl om nätterna också? Gärna helgnätter?
    Så att vi kan fånga in alla farliga slagskämpar som kanske nappar på kroken och ger er provokatören en rak höger?
    Menar, vi kan ju inte ha våldsamma människor lösa på gatorna...

Jag har inget problem alls med nattvandrare. Det är bra! 

Byn behöver återskapas i staden för allas trygghet.
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?