Inlägg från: Anonym (Dumpen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumpen)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Dumpen tar fast pedofiler på nätet och hänger ut dem. Flera av de uthängda har tagit sina liv då dem blivit trakasserade när det kommit ut till allmänheten.

Flera hävdar även att dumpen hetsar de här männen till kontakt genom att vara pådrivande i kontakten och utge sig för att vara en snygg 14 årig tjej. Samtidigt har man ju alltid ett val.

Vad är era åsikter om detta? 

• Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?
  • Anonym (Dumpen)
    Anonym skrev 2025-01-13 13:11:09 följande:

För de flesta är det nog samma åsikter som i alla andra trådar om ämnet.

Jag har inte sett några andra trådar om det här. Vad är din åsikt?
  • Anonym (Dumpen)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-13 13:13:48 följande:

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82200288-dumpen-bra-eller-daligt/37#m364

här kan du se vad folk tycker

Det var en omröstning med en fråga om man tycker dumpen är bra eller dåligt. Jag vill diskutera mer ingående om det är rätt eller fel att hänga ut personerna som de tar fast. Jag tycker att det är helt rätt eftersom de har ett val, men olyckligt när det leder till att någon tar sitt liv.
  • Anonym (Dumpen)
    Fjäril kär skrev 2025-01-13 13:48:48 följande:

Och när ska vi få en adekvat tråd/fråga om dom stackars barn som faktiskt råkar illa ut? Vem tänker på dom?  Hur många fattar att hundratals eller tusentals självmord beror på övergrepp och pedofiler? 

Min exsambo haffades av dumpen av tips från mig då ett barn tagit kontakt med mig och visat chattar på vad han gjorde.  Misstänkte att det inte var den enda.   Han finns nu hos polisen med flertalet anmälningar från flera unga tjejer som han varit på i olika sammanhang...

NÄR SKA VI SLUTA DALTA MED FÖRÖVARE?

En jättebra fråga. Jag tycker också att det daltas med förövarna och du har rätt i att offren glöms bort i all diskussion om förövarna. 
  • Anonym (Dumpen)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2025-01-13 14:40:18 följande:

Jag tycker att de verkar jobba mer med sensationalism än att göra gott. Istället för att konfrontera, skämma ut och därmed själva begå brott (förtal) så borde de lämna över sitt bevismaterial till polisen.

Det hade varit det bästa så att förövarna får sina straff och för att  minska risken för att de begår självmord, men räcker det bevismaterialet för att få dem fällda? Och hur kan förövarna dömas om det är så att dumpen själva begått brott när de tog fast dem? 
  • Anonym (Dumpen)
    Anonym (nyans) skrev 2025-01-13 15:02:01 följande:
    Situationen försvåras ju också av att det inte bara är förövaren som drabbas utan också hans totalt oskyldiga familjemedlemmar, när det finns några sådana. Dessutom är det ju så att har man mycket pengar verkar man kunna köpa sig fri (genom att betala oskäliga priser för någon sorts behandling vid en privat klinik), vilket också är högst problematiskt dels ur ett rättviseperspektiv, dels vad gäller dumpens egentliga motivation och intressen här.
    Likaså drabbas offrets anhöriga av det som offret blivit utsatt för. De hängs visserligen inte ut i media men mår garanterat ännu sämre än förövarens anhöriga.
  • Anonym (Dumpen)
    Anonym (kanon) skrev 2025-01-13 22:32:47 följande:
    Ja, det handlar mycket om de. Uthängningarna ökar även stigmatiseringen av pedofiler vilket i sin tur gör att allt färre vågar söka hjälp för sin pedofili och det blir nog också svårare att få hjälp för det.
    Tror du på allvar att en pedofil skulle söka hjälp? Hur naiv får man vara. 
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?