Söndagsfundering om relationer
Hela mitt liv har jag dragits till charmiga, intensiva och lite dominanta män. Insåg ju efter några misslyckade relationer att de egentligen inte var bra för mig och mitt mående och har sakta ändrat preferens. De tilltalar liksom inte mig alls på samma sätt längre då jag upplevt de saknar mycket annat jag egentligen vill ha, så som trygghet, lojalitet, driv osv. Nu menar jag inte att alla med dessa drag nödvändigtvis måste sakna det men det är i alla fall min erfarenhet.
I alla fall har jag under många års dejting ändrat preferens sakta till något annat. Mer stabila, helylle män. Började dejta en för snart ett år sedan som från början kändes så klockren. Vi gick ihop perfekt, mycket humor, var väldigt snäll och trygg och allt var så lätt. Inget drama alls. Vi har även bra sex. Men, den där passionen saknas. Jag har känt pirr några enstaka gånger och det är inte den där galna förälskelsen jag upplevt förut. Sen har jag bara upplevt den ett fåtal gånger och inser att det kanske är få förunnat att få göra det.
Tankarna går ju då och då till om denna relation är fel för mig. Eller är det för att det inte blir sådär extremt på något sätt känslomässigt med en så pass stabil person som är väldigt jämn i sig själv både med humör och lugn och saklig vid konflikter osv. Då kanske relationen blir lika jämn?
Jag har mått väldigt bra under vår tid tillsammans och känt mig väldigt stabil. Vi passar väldigt bra ihop på alla sätt och vis. har aldrig blivit så fint bemött och haft det så bra i en relation.
Ni med erfarenhet av båda varianter, är det er upplevelse också att det sunda är mer jämnt, inga djupa dalar och höga toppar och fjärilar i magen utan lugnt, trevligt, tryggt och fint?