• Anonym (asdf)

Flickvän vill inte att jag träffar hennes familj

Godkväll FM, jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt.

Jag 33 och min tjej 30 har träffats under 6 månaders tid.

Efter 3 månader tog jag hem henne till min familj... mor, far, alla syskon. Tjejen såg det som en ära och påtalade vid flertalet tillfällen hur mycket det betydde för henne. 

Tjejen förklarar för mig dagligen att hon inte kan leva utan mig, att jag är hela hennes värld och att hon inte vet vad hon skulle göra utan mig. Hon talar flera gånger i veckan om för mig att hon vill ta hem mig till sin familj och längtar efter att visa upp mig för alla hon känner.

I tisdags pratade tjejen med sin mor, vilket hon gör dagligen. Hennes mor skulle komma och besöka henne över helgen och frågade med glädje i rösten om hon äntligen kommer att få träffa mig. Tjejen svarar lite blygt njaaaae... och tittar på mig, då hon inte trodde att jag hörde deras konversation.

Nu sitter jag hemma i min egen lägenhet för första gången på 2 månader och undrar varför hon inte kunde stå för allt hon sagt...

Snälla hjälp mig, vad ska jag dra för slutsatser?

• Svar på tråden Flickvän vill inte att jag träffar hennes familj
  • Yllop

Det behöver ju inte vara du som är problemet.
    Mamman kanske är psykiskt sjuk, narcissist, har dålig hygien, är nudist, har extrema åsikter eller något annat som gör att din flickvän skäms för henne.

• Anonym (asdf)

Grejen är att hennes mor och far verkar otroligt fina. Inga konstiga "egenskaper", väldigt trygga i sig själva och omhändertagande. De bryr sig verkligen om sin dotter, ringer dagligen och finns där för henne.

• Anonym (f)

Att ni inte kan prata om saker..

• Mkay
    Anonym (asdf) skrev 2025-01-10 23:17:21 följande:

Grejen är att hennes mor och far verkar otroligt fina. Inga konstiga "egenskaper", väldigt trygga i sig själva och omhändertagande. De bryr sig verkligen om sin dotter, ringer dagligen och finns där för henne.

Det kan du dock inte veta förrän du träffar dem. Håller med om att det KAN vara något med dem hon skäms över. Men det kan också vara något med dig. Varför frågar du inte henne? Vi kan bara sitta och gissa här, prata med henne istället. 
  • TriC

Om ni inte kan prata med varandra om saker, så har jag svårt att se någon gemensam framtid för er. 

Alltså: Fråga henne!!

• Anonym (Kiss)

Det kan ju vara så att du undermedvetet pressar henne till att säga såna saker. Typ att du säger "du är hela min värld" hon svarar "du är hela MIN värld" du kanske frågar henne om hennes föräldrar och hon svarar "jag ser fram emot att ni ska ses" "jag vill visa upp dig" Att hon mest säger såna saker för att berätta (bekräfta) att hon tycker om dig men inte är redo.

Tycker inte du ska lägga någon värdering i det. Låt saken spela ut sig. Pressar du henne så kan ditt behov av bekräftelse signalera att du är en människa med dåligt självförtroende som behöver mental stöttning. 

• Anonym (ME)

Men vad säger hon när ni pratar om det?

Fråga henne vad som får henne att inte vilja presentera dig och när hon i så fall tror att det är lämpligt.

Jag vet själv inte alls vad som kan vara orsaken och personligen träffade våra respektives närmaste inom 1-2 månader när vi blev ihop (vi var båda i 30-årsåldern då). Men jag gissar att det kan variera stort när man visar upp någon.

• Anonym (Inga)

Är någon av er invandrare? Menar inte att vara rasistisk, men ibland kan släkten ha lite olika åsikter om detta. 

Svar på tråden Flickvän vill inte att jag träffar hennes familj