Tråkig sex
Hej,
Jag har varit ihop med min sambo i ca 15 år som jag älskar och har barn tillsammans med. Tyvärr har vårat sexliv varit ganska enahanda och det har mer och mer blivit någon sorts myssex sena kvällar när barnen lagt sig några gånger i månaden. Det blir som att sexet bara handlar om närhet saknar helt någon spänning. När initiativ tas från min sambo heter det nu mera "Ska vi mysa" vilket gör att jag tappar lust att ens komma med några roliga förslag.
Jag har varit den som försökt att göra sexet lite mer varierat och i tidigare delen av vår relation men det har varit som att det endast är jag som är intresserad av att utöka variationen på sex. Jag har tidigare kommit med förslag och försökt ta reda på vad min sambo skulle vara intresserad av. Med tiden har variationen på sex minskat då det tar kraft att försöka vara den som "ligger på". Problemet är att jag inte går igång på att min sambo typ ställer upp på något som hon inte går igång på. Det sexiga är ju att båda kommer igång på spänningen. Utöver detta har vi olika behov av kvantitet av sex vilket gjort att när vi väl ska ha sex blir det på något sätt mer utifrån det hon går igång på dvs mys i halvmörkt rum när barnen lagt sig.
Eftersom jag är trogen och aldrig skulle lämna min sambo känner jag en nedstämdhet att det tråkiga sexet är något jag får leva med.
Vad har ni för tankar? Någon som känner igen sig?