Inlägg från: Anonym (Uyt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uyt)

Dotters pappa tog sig friheten att föra över dotters sparpengar

Det är väl bara att dottern tar med hunden till pappan när hon åker dit?

Väldigt konstigt att inte meddela sin farsa om så stora saker. Hade han fått för sig att hon skaffade djur för att slippa komma till honom hade hon kunnat förklara att hunden ju följer med henne dit hon går.

Pappan verkar galet paranoid. Men nog hade jag också reagerat om något av mina barn plötsligt saknar 20.000 på sitt konto! 
    Hela hans agerande hade kunnat stoppas med lite vanlig kommunikation.

• Anonym (Uyt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2025-01-09 08:10:23 följande:
    Handel med människor är olagligt och strider mot inte minst FN-reglementet.
    Kul att se dig Draken! Längesen.
  • Anonym (Uyt)
    Anonym (pengar) skrev 2025-01-09 09:03:31 följande:
    Dottern verkar inte bo med pappan, de verkar inte har så mkt kontakt, utan dottern bara väntar på att bli myndig så att hon slipper att han lägger sig i. Så hur påverkar hunden pappan negativt? Hur är han ansvarig för nåt? mer än att han verkar ta sig friheter och utöva kontroll över sin dotter bara för att han kan. 
    Man kan väl åtminstone kommunicera!

Du hade inte reagerat om det försvunnit pengar från ditt barns konto när du "vet" att dottern inte spenderat något? Ett konto du är ansvarig för?
  • Anonym (Uyt)
    Anonym (pengar) skrev 2025-01-09 09:03:31 följande:
    Dottern verkar inte bo med pappan, de verkar inte har så mkt kontakt, utan dottern bara väntar på att bli myndig så att hon slipper att han lägger sig i. Så hur påverkar hunden pappan negativt? Hur är han ansvarig för nåt? mer än att han verkar ta sig friheter och utöva kontroll över sin dotter bara för att han kan. 
    Är du Ts?
  • Anonym (Uyt)
    Anonym (pengar) skrev 2025-01-09 09:18:11 följande:
    Varför kommunicerade inte pappan med dottern då och frågade om transaktionen var legitim? Utan bara tog sig friheten att tömma kontot när han såg en transaktion han inte kände till. 

Jag kontrollerar inte mina barns konton. Det är deras pengar, de får spendera hur de vill. De har sitt konto under mitt namn för att de är omyndiga, det innebär inte att jag bestämmer över deras egna pengar. pengar som de får i månadspeng eller tjänar själva på sina extrajobb. Det är deras egna pengar!
    Det borde han absolut ha gjort!

Dålig kommunikation i hela familjen tycker jag.
Svar på tråden Dotters pappa tog sig friheten att föra över dotters sparpengar