Inlägg från: Anonym (Dj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dj)

Dotters pappa tog sig friheten att föra över dotters sparpengar

och  spärra swish. Han fick för sig att någon hackat hennes konto för att hon swishat en viss summa för några månader sedan. 

Dotter köpte hund för sin lön som hon fick i somras och för pantpengar. Hon har inte sagt nåt om detta till sin pappa då han får för sig saker. Tex så bör vi skaffade ett annat husdjur för några år sedan så tyckte han att vi skulle säljas djuret och att vi skaffade de enbart för att se till att hon inte skulle komma till honom.

Han förstår inte och fattar inte varför hon inte vill vara hos honom så mycket längre. 

Nu är hon ju illa tvunget att berätta för pappa om hunden och är rädd för hans reaktion. Pappa kan ju inte bestämma vad hon har och skaffar hos mig. 

Får inte pappa som han vill eller får för sig saker så tycker han alltid ha sig rätt till att göra som han vill. 

I år blir dotter 18 år och bara längtar dit så han kan sluta upp med sina idéer.

• Svar på tråden Dotters pappa tog sig friheten att föra över dotters sparpengar
  • Anonym (Dj)
    mammaåten skrev 2025-01-08 11:00:07 följande:

kan hon inte bara skicka ett sms och säga att det inte är något konstigt och att han ska föra Tillbaka pengarna?

Jo, nu måste hon ju det men han ska ju inte få hålla på så här. Hon har väl rätt att köpa vad hon vill och en större summa en gång är ingen gång. 
  • Anonym (Dj)
    Anonym (Louise) skrev 2025-01-08 11:54:17 följande:

Inte för att han verkar vara en toppenförälder, men att ha lite koll på sin minderåriga dotters konto och bli väldigt misstänksam när där finns en mystisk swish på  flera tusen låter normalt.

Skulle inte du ha reagerat på det?

Jag har lika mycket koll och därför vet jag att han även har fört över från hennes konto hon betalar med till spar utan att meddela eller fråga.  Tror dock inte han vet om att jag har det för jag använder annars en annan bank.

Hade jag fört över dessa pengar till mitt konto så hade det blivit ett jävla liv. Han får göra som han vill men jag/vi måste be om tillåtelse. 

Om några månader så fyller hon 18 år. 

• Anonym (Dj)
    Studentpappa skrev 2025-01-08 11:55:58 följande:

Men varför har han tillgång till hennes konto utan ditt medgivande? Är han knäpp alt en foliehatt så sätt stopp för det. Är man separerad så måste väl det vara en given lösning?

Vi båda har tillgång till det. Men till skillnad från honom så anser ju jag att det är hennes och att man då frågar /meddelar dotter om det är nåt. 

Bara längtar till hon fyller 18 år så han inte får tillgång.

• Anonym (Dj)

Nu påstår pappan att han måste själv också vara med och godkänna att dottern köper nåt för som kostar flera tusen. Annars är det stöld. Hur kan det vara stöld när hon betalt för egna intjänade pengar? Sparat själv för att köpa en hund?  

Svar på tråden Dotters pappa tog sig friheten att föra över dotters sparpengar