Inlägg från: Anonym (Lovisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lovisa)

Känner mig så otillräcklig inom dejting, kan jag bli bättre?

Fokusera på ditt inre och fundera vilken slags man du vill vara i ett förhållande.  Vad kan du erbjuda en kvinna för egenskaper?  Självkänslan och självförtroende?  

Klickar du med tjejer som är smarta och intellektuella så måste du ju framhäva dom egenskaperna hos dig själv i första hand och leta efter såna kvinnor där dom befinner sig.  

Slita fokusera på det ytliga och leta efter inre kvalitéer hos både dig och en partner.  Attraktion på ytan är bara en liten del och något som oftast växer när allt annat stämmer. Den man älskar är ju alltid vacker. 

Och det sista du skriver...fortsätt med att ta för dig, våga satsa och våga ta lite risker. Mycket attraktivt med en man som tar initiativ och vågar . 

• Anonym (Lovisa)
    Anonym (lite uppgiven) skrev 2025-01-08 02:07:57 följande:

Tack för ditt svar, jag försöker väl hålla en jämn balans mellan det yttre och det inre. Jag lade en del fokus på det yttre i mitt inlägg då detta ofta är vad som framhävs i dejtingappar, och det är på vissa sett lättare att fokusera på att förbättra det yttre för det syns mer.

Finns ju en del sådana tjejer i skolan, men civilingenjörsutbildning är ju inte känt för att ha många tjejer. Jag vill inte försöka framstå som "intellektuell" för att det känns lite skitnödigt, men det är klart att jag gärna för diskussioner ibland om mer komplicerade ämnen om det känns rätt i stunden. Vissa tjejer har man ju pratat med på utbildningen, men det är inte alltid jag känt ett intresse från motsatt håll och dejtingpoolen är som sagt lite begränsat. Har du tips på andra sammanhang där man kan hitta sådana människor?

Ska ta åt mig av ditt tips med att ta för mig, tack. Har en vän som sade något liknande. Tror att framförallt dejtingappar påverkade mitt självförtroende på ett sätt som gjorde att jag vågade mindre, men jag får försöka förbättra det.

Att hitta tjejer som.är smarta och du kan klicka med har egentligen inget göra med att försöka hävda sig på nåt sätt utan mer att "kaka söker maka" . Var allmänt påläst om samhället vad gäller politik, ekonomi,  historia. Ha något att säga, ha något att komma med i diskussioner , tyck något, säg något. Ha åsikter om stort och smått. Visa en bredd . Se nyheter,  läs om olika ämnen som kan intressera dig . Snappa upp aktuella händelser.  
    Jag är själv en sån tjej som uppskattar att sitta uppe halva natten och prata om allt från livets mer sorgliga händelser till vem som får Nobelpriset i kemi nästa år. Helt enkelt för att det intresserar mig. Jag går helst på museum och har min första dejt än på krogen. Jag älskar när en man kan gå 2 km upp för en skidbacke för att lägga sig ner och titta på stjärnorna med mig och vi kan läsa stjärnbilder tillsammans och åka hem och käka pizza i sängen . 

Nu vet jag inte vad du har för hobbys men tipset är att hitta nån form av intresse som också delvis är en livsstil för då öppnar du upp för att också träffa oändligt många vänner och möjligheter till tjejer.  Haka på evenemang av olika slag som intresset erbjuder.  Jag själv tycker om gamla bilar och kör motorcykel så jag rör mig bland både raggare och mc-folk vilket ger mig oändliga möjligheter att att träffa folk året om. Mc-träffar, cruising,  raggarträffar, bilmässor , utställningar,  stora fester , kryssningar , klubbträffar osv osv i oändlighet .. och där bland alla entusiaster fanns mannen jag just nu dejtar.  Chef inom IT på ett stort företag,  kör entusiastbil och mc och vi delar även intresset för historia och och musik .  
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (lite uppgiven) skrev 2025-01-08 02:51:21 följande:
    Åh va mysigt! Det känns som en riktig dröm att sitta med någon under nån stjärnklar himmel och typ bara snacka om allt. Jag är glad för dig att du hittade någon som du kan göra det med!

Jag tycker ändå att jag försöker göra det du säger, med att var allmänt påläst och snappa upp saker man kan slänga in i en konversation. Det brukar funka bra för att hålla igång stämningen. Men du har nog en poäng i det här med att "hävda sig". Jag kanske behöver utforska en annan sida där jag försöker bygga nån form av spänning i en konversation istället för att vilja bevisa mig själv.
    Om du känner ett behov av att hävda dig kan du i slutändan uppfattas som oempatisk och dryg besserwisser. 
    Att diskutera saker måste inte alltid vara att någon har rätt. Man kan diskutera saker för att ämnet är ett intresse eller för att man vill höra vad den andra säger och är genuint intresserad av hennes åsikter. 
    Diskuterar jag politik, musik eller historia handlar det aldrig om att jag vill bevisa något. Tvärtom så kan jag emellanåt backa undan lite och låta folk upptäcka själva att jag har något innanför pannbenet och inte bara är en söt blondin. 
    Jag har inga problem att sitta i ett gäng bekanta och bara prata om jobbet, barn, dyra räkningar och dagens regn , allt behöver inte alltid handla om att hävda sig eller vara i fokus. Ibland är det skönt att få vara dum blondin och vara lite uttråkat vanlig. 

Kanske du skulle behöva fokusera mer på ditt självförtroende och din självkänsla och plocka fram mer äkta och genuina inre egenskaper. 
Svar på tråden Känner mig så otillräcklig inom dejting, kan jag bli bättre?