Anonym (lite uppgiven) skrev 2025-01-08 02:07:57 följande:
Tack för ditt svar, jag försöker väl hålla en jämn balans mellan det yttre och det inre. Jag lade en del fokus på det yttre i mitt inlägg då detta ofta är vad som framhävs i dejtingappar, och det är på vissa sett lättare att fokusera på att förbättra det yttre för det syns mer.
Finns ju en del sådana tjejer i skolan, men civilingenjörsutbildning är ju inte känt för att ha många tjejer. Jag vill inte försöka framstå som "intellektuell" för att det känns lite skitnödigt, men det är klart att jag gärna för diskussioner ibland om mer komplicerade ämnen om det känns rätt i stunden. Vissa tjejer har man ju pratat med på utbildningen, men det är inte alltid jag känt ett intresse från motsatt håll och dejtingpoolen är som sagt lite begränsat. Har du tips på andra sammanhang där man kan hitta sådana människor?
Ska ta åt mig av ditt tips med att ta för mig, tack. Har en vän som sade något liknande. Tror att framförallt dejtingappar påverkade mitt självförtroende på ett sätt som gjorde att jag vågade mindre, men jag får försöka förbättra det.
Att hitta tjejer som.är smarta och du kan klicka med har egentligen inget göra med att försöka hävda sig på nåt sätt utan mer att "kaka söker maka" . Var allmänt påläst om samhället vad gäller politik, ekonomi, historia. Ha något att säga, ha något att komma med i diskussioner , tyck något, säg något. Ha åsikter om stort och smått. Visa en bredd . Se nyheter, läs om olika ämnen som kan intressera dig . Snappa upp aktuella händelser.
Jag är själv en sån tjej som uppskattar att sitta uppe halva natten och prata om allt från livets mer sorgliga händelser till vem som får Nobelpriset i kemi nästa år. Helt enkelt för att det intresserar mig. Jag går helst på museum och har min första dejt än på krogen. Jag älskar när en man kan gå 2 km upp för en skidbacke för att lägga sig ner och titta på stjärnorna med mig och vi kan läsa stjärnbilder tillsammans och åka hem och käka pizza i sängen .
Nu vet jag inte vad du har för hobbys men tipset är att hitta nån form av intresse som också delvis är en livsstil för då öppnar du upp för att också träffa oändligt många vänner och möjligheter till tjejer. Haka på evenemang av olika slag som intresset erbjuder. Jag själv tycker om gamla bilar och kör motorcykel så jag rör mig bland både raggare och mc-folk vilket ger mig oändliga möjligheter att att träffa folk året om. Mc-träffar, cruising, raggarträffar, bilmässor , utställningar, stora fester , kryssningar , klubbträffar osv osv i oändlighet .. och där bland alla entusiaster fanns mannen jag just nu dejtar. Chef inom IT på ett stort företag, kör entusiastbil och mc och vi delar även intresset för historia och och musik .