-
Och hur länge har ni varit tillsammans? Hur gamla är ni?Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 07:03:36 följande:Ja vi hade en konflikt och jag nådde ut till honom efter någon dag tills det lugnat sig lite men nu är jag ignorerad.
-
Skriv igen och/eller ring. Svarar han inte så är han inget att ha om han beter sig så omoget.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 08:04:46 följande:5 månader. Han 25 och jag 28.
-
Spamma är ju att skriva mycket på kort tid/skriva hela tiden utan att få svar. Det har gått mer än ett dygn av ignorerande sedan du försökte nå ut till honom och ni är tillsammans? Det är bara rimligt att höra av sig igen och fråga varför han ignorerar dig samt fråga om ni kan prata ut. Utan kommunikation har ni inget förhållande. Svarar han inte på det heller är det bara att släppa honom. För detta är inte sista gången han kommer bete sig så och är det ett sådant förhållande du vill ha, att han bara försvinner så fort ni bråkar? För bråk är en del av ett förhållande och att hantera bråk på ett bra sätt (med kommunikation) är viktigt i ett bra förhållande.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 08:15:32 följande:Fast han ignorerar mitt meddelande. Jag nådde ju ut till honom i fredags. Vill inte spamma.
-
Ja vill du inte göra något mer så har du ju ditt svar där. Antingen går du runt och väntar på att han ska höra av sig och går med på att bli behandlad såhär lite då och då (om han fortsatt vill vara tillsammans) eller så går du vidare.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 08:55:37 följande:Jag har ju redan nått ut men är ignorerad. Förklarar det gång på gång. Förstår inte varför han inte skriver att det är slut om det är det, istället säger han att han inte vill prata.
-
Har det hänt en gång kommer det hända gång på gång. Är det så här du vill bli behandlad i ett förhållande? Och ifrågasätter även att du inte vågar åka hem till honom för att begära att prata för att han ignorerar dig när ni är tillsammans. Är det så mycket kontroll han har över dig? Det är inte ett ömsesidigt förhållande, han bestämmer och du gör som han vill. Han har nog inte någon respekt för dig överhuvudtaget om ni har den dynamiken, det är ingen bra grund för ett förhållande.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:31:02 följande:Ja men hur mycket tid isär? Och ja detta ser ut att vara silent treatment.
I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer. -
Ja det är vad det betyder om du har någon som helst respekt för dig själv.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 01:01:17 följande:Ja jag borde inse det så klart för finns inte alls människor som ger silent treatment eller inte vill prata ett tag. Meningen "jag vill inte prata" innebär endast en sak och det är att det är slut.
-
Killen har ignorerat dig i flera dagar nu. Kommer han komma tillbaka? Mycket möjligt. Men om du tar tillbaka honom har du ingen respekt för dig själv. Och det är uppenbart att du inte vill ha några råd så förstår inte varför du har skapat tråden.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 07:35:01 följande:Jag har respekt för mig själv men "jag vill inte prata" betyder inte endast en sak.
Och förlåt för att jag är kär då. -
Ja och hon gjorde slut med honom när han tog kontakt igen för att hon inte skulle orka med det fler gånger. Vilken är din poäng? Detta kommer hända om och om igen om du fortsätter vara med honom, har du respekt för dig själv så betyder den meningen bara en sak och det är att det är slut.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 07:57:31 följande:Har du läst om hon som var i liknande situation här i tråden? Självklart vill jag ha råd men att säga att det endast finns en mening bakom hans "jag vill inte prata" är inte sant.
-
Fråga inte honom om det är slut. Fråga vad som pågår/det du vill fråga honom. Om du inte får något svar kan du därefter skriva att det är slut. Annars om han inte svarar kommer du hamna i ett tomrum igen där du bara väntar på svar. Det ska vara upp till dig var relationen tar vägen då det är han som beter sig illa.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 16:58:37 följande:Då skriver jag i så fall att jag vill ha ett klart svar från honom och fråga om det är slut? För är det slut skriver man det och inte att man inte vill prata.
-
jag tycker dock fortfarande att du ska försöka ringa honom. Sådana här samtal blir bättre över telefon/irl. Om han inte svarar kan du skicka ditt meddelande därefter.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 17:28:24 följande:Och det är inte bra nej så måste väl tänka om mitt meddelande.
-
När ska du ringa/skriva till honom TS? Sluta låta honom plåga dig på detta sättetAnonym (Vrf) skrev 2025-01-07 18:42:02 följande:Jag saknar honom ja... och denna tystnad har börjat plåga mig nu. Tänkte 1-2 dagar okej men nu börjar det bli jobbigt. Inne på dag 4 nu.
-
Detta sa du inte innan. Vännen jag förstår att det är tufft och att du fortfarande är kär men denna killen har ju gått vidare. Jag tror inte ens han kommer bry sig om du skickar ett meddelande om att du gör slut. Han har redan avslutat det. Gör dig själv en tjänst och bara gå vidare. Gör grejer du tycker om, umgås med familj och vänner, ja gör allt som kan distrahera dig från dina känslor så kommer det med tiden bli lättare.Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 20:58:22 följande:Något i stil med att om någon dag kanske han har en ny tjej.
-
Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 21:36:43 följande:Om han inte bryr sig, varför nämnde han sina känslor då att hans känslor är viktiga?
Alltså utan att du skriver ner exakt vad som har sagts så är det väldigt svårt för oss att ge dig råd kring vad som egentligen har skett, du ger ju oss endast små urklipp av det. Vilka känslor nämnde han? Att han inte känner så mycket mer är ju också en känsla, det kanske var en sådan känsla han syftade på?
men av döma hur han beter sig (ignorerar dina meddelanden och har inte hört av sig på över 4 dygn) och att han sagt att han kanske har en ny tjej inom några dagar så är han inte kär i dig. Man behandlar inte någon man bryr sig om som skit. Och man beter sig inte så här mot någon man är i förhållande med. = ni är inte i förhållande mer och han kanske redan har någon annan (baserat på vad vi fått veta av dig)
-
Detta tolkar jag som att hans känslor kring att han inte vill prata är viktiga (om han inte nämnt andra känslor tidigare då som du inte berättar här).Anonym (Vrf) skrev 2025-01-07 22:03:54 följande:Senaste meddelandet från honom lät så här "Jag vill inte prata. Mina känslor är viktiga"
Men detta är såklart inte ett sätt man beter sig på i ett förhållande. -
Anonym (Vrf) skrev 2025-01-08 14:47:36 följande:Fast en normal funtad säger väl inte att den vill straffa mig med sex ? Och massa annat han skrev. Och varför säger han att jag är toxic när det är han som är ?
För det är exakt så toxic människor beter sig. Du kommer aldrig förstå varför han beter sig som han gör men det är viktigt att du avslutar det och tar avstånd. Gå aldrig tillbaka igen.
och vad menar han med att straffa med sex? Alltså ha sex med någon annan eller ha sex med dig som straff? Är det det senare så är det ju en riktigt obehaglig kommentar som kan tolkas som hot. Har du någonsin känt att han varit våldsam/blivit rädd för honom? Är du rädd för honom nu? I så fall borde du fundera över att anmäla honom för olaga hot och se till att du håller dig säker!