• Lynx123

Känner mig ledsen

Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 07:03:36 följande:
    Ja vi hade en konflikt och jag nådde ut till honom efter någon dag tills det lugnat sig lite men nu är jag ignorerad.
    Vet inte vad bråket handlade om men uppenbarligen vill han nu straffa dig genom att ignorera dig. Det är extremt omoget att göra så, och en stor varningsflagga. Samtidigt.är det svårt att veta varför han är så arg eftersom du inte berättar hela historien.
  • Lynx123

Skulle råda dig att inte fortsätta med honom. Att ignorera sådär är en teknik som ofta används av manipulativa personer. Dessutom hade han sagt sårande saker. Ingen partner man skulle vilja ha.

• Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:31:02 följande:
    Ja men hur mycket tid isär? Och ja detta ser ut att vara silent treatment.
    I och med att jag i fredags skickade ett meddelande som är obesvarat så vill jag inte skicka igen ÄN. Behöver reflektera mer.
    Reflektera över vad? Hans dåliga beteende gentemot dig? Det här gör han ju inte ens i stundens hetta utan det är beräknande. Och så lämpligt att han gör så här över en helg...
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 11:48:31 följande:
    Vad menar du med så lämpligt att han gör det över en helg?
    Går han inte ut på helgerna?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 12:03:29 följande:
    Det gör han. Menar du att han ignorerade mig för det är helg?
    Nja, tror att han slagit två flugor i en smäll. Jag hoppas att jag har fel men det här är så kliché för en manipulativ och feg person som det bara kan bli. Han kommer bara bli värre. Förstår att det känns jobbigt men ödsla inte ditt värdefulla liv på sådana här personer. Dumpa och gå vidare...det kommer att bespara dig mycket hjärtesorg.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-05 17:44:59 följande:
    Vad menar du med 2 flugor i en smäll?
    Han både bestraffar dig och hittar på något kul över helgen. Eller tror att han sitter hemma och hoppas på att du ska höra av dig?
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 08:48:25 följande:
    Jag tycker också att man ska ha självrespekt och jag förstår att vissa tycker jag ska lämna men det finns fler svar bakom "jag vill inte prata" än ett. Jag är förvirrad och mår dåligt och hoppas att folk kan förstå det. 
    Självklart kan ingen veta exakt vad som försiggår - det går bara att läsa vad du har skrivit. Kanske du skulle kunna berätta vad det var konflikten handlade om? Du skrev att du blivit ledsen för saker han sagt men inte exakt vad. Det är ju skillnad på om han sade att han inte tycker om dig eller om han inte gillade din musiksmak och att du överreagerade på det.

Oavsett så säger hans tystnad mycket om hans karaktär men såklart finns det olika anledningar till att han reagerar så. 

Att du är förvirras och mår dåligt kan nog alla här förstå, men jag tror också att många vill att du ska slippa en person som.behandlar dig illa.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 10:18:24 följande:
    Klart det är skillnad. Det var större grejer som jag inte vet hur jag ska förklara men var riktigt lågt det han sade. Och sen frågade han mig vad jag vill och när jag berättade det så säger han "prata inte med mig".
    Håller med att hans tystnad säger mycket om hans karaktär men tror du han tänker så?
    Tyvärr förstår jag inte vad problemet var så det är omöjligt att säga. Vad som är större grejer för.en person är inte nödvändigtvis lika stora för andra.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 11:08:01 följande:
    Fast oavsett så tycker jag inte man ignorerar.
    Absolut inte...det är.extremt omoget, fegt och manipulativt men tyvärr inte helt ovanligt. Bättre att du får reda på det här om honom nu än om ett år.
  • Lynx123
    Anonym (Vrf) skrev 2025-01-06 11:22:15 följande:
    Håller med men jag är kär. Har inte varit kär på 4 år. Och innan honom bara en gång. Hade ett långt förhållande innan honom där jag blev väldigt illa behandlad så detta göra ont, hade hoppats på hälsosamt förhållande.
    Förälskelser går.över. Du kommer få uppleva ett hälsosamt förhållande i sinom tid - om du bara gör.hälsosamma val.
Svar på tråden Känner mig ledsen