Paranoid eller problem - Alkoholkonsumtion
Har en kille som jag är orolig över. Och det som oroar mig är att jag inte vet om min objektivitet påverkas för mycket av att min pappa var alkoholist
Och själv dricker jag väldigt sällan så det känns svårt för mig att veta om det är onormala mängder eller inte.
Min kille är visserligen klok nog att välja att dricka folköl, så 3,5or, istället för starköl. Men det är också 50cl burkar. Och läste någonstans att 1 sån motsvarar 1 33cl starköl.
Det är väldigt ofta som har ?bara tar ett par folköl?. Men det allra vanligaste är att han då dricker minst 6 st.
Även om han säger att han bara ska ta 2-3 stycken så upplever jag det som att han inte kan låta bli att ta mer om det finns fler.
Han har också frågat vid flera tillfällen om vi inte ska öppna en flaska bubbel också när hans öl är slut just för att det då inte finns mer kvar.
Han dricker inte varje kväl, delvis för att han också jobbar ett par kvällar i veckan, men det kan bli upp till 6 kvällar i värsta fall.
I bästa fall bara 2 kvällar, men just nu har han druckit 3-4 kvällar på raken, för han har varit ledig. Men tror faktiskt kan tar ett par öl många av de kvällar han kan.
I början när vi träffades så drack han nästan aldrig när vi bara satt och kollade film, men allt oftare så dricker han ?ett par? öl (dvs oftast 6) även när det bara är filmkväll.
Tror delorsak till att det blivit så är att när jag börjat oroa mig om att han dricker för mycker så har jag betydligt mer sällan velat dricka tillsammans.
Vi gjorde ändå det en del i början, och det var ju trevligt och så, men när det allt för ofta blev allt för många flaskor och så så har jag inte velat göra det lika mycket och då har han börjat även när vi glor på tv.
Så min fråga är nu vad ni andra säger. Är detta ett vanligt grabbdrickande eller är det värre än så?
Tack på förhand för hjälpen 🙏