Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Är hon alkoholist?

Har min bestämda uppfattning men vill höra vad ni anser. Jag vet inte om jag tänker rätt. Har en vän som själv medger att hon inte bara kan dricka 1 eller 2 glas vin. Hon dricker en helt flaska, ofta mer. Hon dricker inte mer än varje helg (tror jag) och hon säger att hon inte är alkoholist eftersom hon kan gå flera veckor utan att dricka.Hon tycker bara att själva fyllan är så givande. Hon tar aldrig ett glas utan låter då hellre bli om det inte finns så att hon kan ta flera. Tex ute på restaurang där hon tycker det är för dyrt.  Är hon alkoholist?

• Svar på tråden Är hon alkoholist?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Sovitt) skrev 2025-01-02 21:28:10 följande:

"Om ens drickande ger konsekvenser" var meningen jag var ute efter. Gör det det för henne?

Hon säger saker hon inte annars hade sagt. Blir ganska gränslös. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Em) skrev 2025-01-02 21:46:13 följande:

Låter ju mer som att hon inte vill bara dricka ett glas vin eftersom det inte ger henne nåt. Eller är det att han inte kan, att hon måste dricka mer om hon tar ett glas? 

Jag själv dricker sällan ett glas, utan när jag dricker vin dricker jag gärna en flaska, i sällskap under en hel kväll, så blir inte särskilt berusad heller. Men bara ett glas, då kan jag lika gärna dricka pepsi max. 

Men om hon dricker en flaska själv varje fredag och lördag känns det ju helt klart som ett riskbruk åtminstone. 

Exakt, det ger henne inget säger hon. När hon dricker blir det mycket. Hon döljer hur mycket tror jag. På en hel flaska märker man inte att hon druckit. Men när hon väl dricker sluddrar hon och vinglar så jag tror mer på 2 flaskor per gång. Känns som hon skåpdricker för det är alltid hon som går iväg och fyller glasen. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-01-04 17:11:15 följande:

Spelar det roll?Hennes liv .Många dricker mycket tyvärr.Men alla är vi lika mycket människor.

Jo, det är sant. Jag är intresserad av hur andra uppfattar hennes alkoholkonsumtion. 
Svar på tråden Är hon alkoholist?