Inlägg från: Anonym (Isabelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isabelle)

Föräldrar, varför så bittra?

De som får för sig att föräldrar stör sig på, hatar osv tror jag är något problem hos dessa barnfria personer, de önskar och vill att föräldrar ska avundas eller något skumt är det alltså? Något skaver som.gör att de fokuserar på detta. Mina barn är det bästa som hänt mig, älskar dem över allt, mina skatter, skulle aldrig önska mig något annat, vill ha fler.  Jag stör mig absolut inte på barnfria människor, inget fel på dem. Tror de flesta föräldrar skulle hålla med mig. Bryr mig inte om vad andra gör överhuvudtaget. Finns väl bittra människor både med och utan barn. Har man valt barnfritt liv och tycker om det och är lycklig håller man inte på sådär tror jag.

• Anonym (Isabelle)

De som får för sig att föräldrar stör sig på, hatar osv tror jag är något problem hos dessa barnfria personer, de önskar och vill att föräldrar ska avundas eller något skumt är det alltså? Något skaver som.gör att de fokuserar på detta. Mina barn är det bästa som hänt mig, älskar dem över allt, mina skatter, skulle aldrig önska mig något annat, vill ha fler.  Jag stör mig absolut inte på barnfria människor, inget fel på dem. Tror de flesta föräldrar skulle hålla med mig. Bryr mig inte om vad andra gör överhuvudtaget. Finns väl bittra människor både med och utan barn. Har man valt barnfritt liv och tycker om det och är lycklig håller man inte på sådär tror jag.

• Anonym (Isabelle)
    Anonym (Rut) skrev 2025-01-02 02:28:27 följande:
    Det konstiga är att eftersom en majoritet ändå väljer att skaffa barn så känner jag väldigt många som har barn. Jag själv, vänner, släktingar, kollegor. Och tänk att aldrig har jag hört att nån av dem uttalat sig bittert, spy galla, klanka ner på eller kalla folk utan barn för omogna. 

Vilka umgås du med egentligen? 

Och varför skriver du först "på oss som inte har barn" och sen "då har jag barn själv"? Först uppfattar men det ju som att du är aktivt barnfri och sedan har du plötsligt barn?
    Reagerade också på det. " vi som inte har barn" sedan, "har barn själv".
  • Anonym (Isabelle)
    Mkay skrev 2025-01-02 14:15:16 följande:

Jag har barn och har aldrig ens kommenterat att någon inte har barn. Tror inte jag hört någon kommentera eller ifrågasätta det heller. Är det så att TS kanske har förstorat upp detta eller umgås med fel typ av människor? Har själv många barnfria vänner och älskar att göra icke barnrelaterade grejer med dem, det är skönt att komma ur bubblan ibland!  

Jag tror fortfarande på detta att de vill att de ska vara speciella, de vill att föräldrar ska vara avundsjuka, de vill ha bekräftelse och "titta på mig". Ingen bryr sig. Som sagt de flesta föräldrar älskar nog sina barn över allt och skulle inte välja bort dem mot något i hela universum. Heller aldrig hört någon kommentera eller ifrågasätta barnlösa människor. Känner många med barn och har vänner utan barn. Vett inte vart det kommer ifrån eller om de som sagt vistas bland fel människor eller fel forum. Tar man åt sig så mycket av kommentarer så är man nog missnöjd på.något sätt och kanske innerst inne avundsjuk själv för att man vill att de med barn SKA vara bittra och avundsjuka. Vet inte.

Finns de som skaffat barn tidigt och fått massor av kommentarer för det. Men varför ta åt sig isåfall?
Svar på tråden Föräldrar, varför så bittra?