Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Föräldrar, varför så bittra?

Anonym (Kh) skrev 2025-01-02 03:33:39 följande:

Det är ett nytt viralt fenomen det här..att många barnfria känner sig påhoppade och har behovet att försvara sina livsval. Sett en miljon videos på Instagram om detta också. Däremot har jag sällan sett eller hört någon klanka ner på folk som inte har barn. Vet inte om detta är nån typ av offerkofferfasoner eller bekräftelsetörst, eller om det är jag som helt enkelt missat något. Jag har ingen lust att skaffa barn. Däremot är jag rätt ung fortfarande. Ska jag förbereda mig för en hatstorm om några år?

Beror på var nånstans du väljer att vistas. Gå inte in på dynghögen-till-forum Flashback om du är känslig för kritik. Därinne flödar hatet och alla fördomar mot oss barnfria. 
  • Mayjel
    Anonym (Rut) skrev 2025-01-02 09:59:18 följande:
    Fortfarande måste ju det där hatet komma från dem som har barn. Och jag känner många med barn och borde jag inte någon gång  ha hört någon uttala sig surt och negativt om barnfria om det nu var så utbrett? Borde inte vill alla med barn tissla och trassla om detta dagarna i ända?

Och i själva verket är det inte nån av oss med barn som hört ett knyst om detta...
    Det är mestadels gammeldammiga män (och ett smärre antal kvinnor) på högerkanten som svarar i trådar om barnfria inne på Flashback. Det märks på deras högst inskränkta sätt att resonera kring ämnet. 

Har själv aldrig hört någon uttala sig så korkat i verkliga livet. Något som får mig att tro att dessa källarlurkare är väl medvetna om den rena goja de vräker ur sig därinne. De flesta trollar bara. För att de inte har nåt vettigt att komma med i frågan. 
  • Mayjel
    Anonym (Rut) skrev 2025-01-02 10:33:00 följande:
    Ja men då har ju de barnfria som skapat dessa trådar här på fb på sistone  överdrivit detta problem nåt enormt om allt det handlade om var nån extrem tråd på flachback. 

Som sagt. I verkliga livet är det inte nån som bryr sig.  Precis som jag trodde. 
    Finns ganska många såna trådar på Flashback. Sen vet jag inte om dessa kretiner som uttalar sig därinne hyser samma unkna åsikter i verkliga livet. Korkade är de, helt oavsett. 
Svar på tråden Föräldrar, varför så bittra?