Inlägg från: Drottningarnas 56 |Visa alla inlägg
  • Drottningarnas 56

Förlovningsring/ alliansring

Hoppas någon kan komma med tips .då jag och min partner ska förlova oss och jag har valt en slät guldring som passar bra i vardagen. Min partner ska bara bära en slät ring .Funderar på om jag eventuellt ska sätta dit en liten integrerad diamant redan nu och eventuellt sätta dit fler diamanter pä samma ring när vi i framtiden gifter oss. Eller välja en ny ring framöver med diamanter och endast ha en slät ring nu. Alternativt ha en diamant nu och två små i framtiden på samma ring. Samtidigt vill jag inte lägga ner en förmögenhet på ringen.Det är verkligen ett ilandsproblem detta men kan inte bestämma mig och vore så tacksam för alla tips !
  • Svar på tråden Förlovningsring/ alliansring
  • Drottningarnas 56

Vad är skillnaden med förlovningsring och slät ring? I butiken där vi provade ringar visades släta ringar som förlovningsringar. Verkar som min partner också vill köpa en ring , vi har inte diskuterat att han inte skulle bära ring nu. Känner flera vänner där båda har förlovningsringar men kvinnan även sen har en vigselring, eller bara har en ring. 

De flesta alliansringar är väl med stenar än att de är släta?

• Drottningarnas 56

vi väljer att förlova oss och är nöjda med det steget och har inget bröllop i sikte än, vad för typ av förlovningsringar finns som inte är för fina att använda i vardagen? när jag sökte på guldfynds hemsida på förlovningsringar kom upp både släta ringar och ringar med stora stenar. Vi har småbarn så vill inte av den anledningen ha stor sten som kan vara i vägen 

Svar på tråden Förlovningsring/ alliansring