• Anonym (Son)

Pappa men yngre tjej

Jag är snart 27 år och min pappa är nästan 60 år och varit skild från min mamma i flera år,
    nu har han börjat träffa en tjej på 34 år, hon har flyttat in hos han i sommras
    nu har hon böja tycka till om saker när jag är hos han, nu har hon börja sätt regler i min pappas hem min gamla uppväxt hem, böjat möblera om hemmet och ta in hennes saker, fattar inte min pappa till låter henne säga åt mig om jag kanske stökat ner eller något, hon har haft åsikter om jag tagit med nån vin flaska för att ta med mig hem, hon sa den var till min pappa och hon för dom skulle ha på kvällen, sedan har jag haft mitt glamma rum kvar när jag sovit över hos pappa, nu har hon sin saker där, vilken kärring, fatta inte vad pappa ser hos henne, sitter hon och kysser han ibland,vidrigt 

• Svar på tråden Pappa men yngre tjej
  • Anonym (Donna)

Hej igen, så pappa har träffat en ny ung tjej alltså?
    Var det du som lyckades jaga iväg den förra?

• Anonym (Du är vuxen nu)
    Anonym (Son) skrev 2024-12-29 19:42:38 följande:
    Pappa men yngre tjej

Jag är snart 27 år och min pappa är nästan 60 år och varit skild från min mamma i flera år,
    nu har han börjat träffa en tjej på 34 år, hon har flyttat in hos han i sommras
    nu har hon böja tycka till om saker när jag är hos han, nu har hon börja sätt regler i min pappas hem min gamla uppväxt hem, böjat möblera om hemmet och ta in hennes saker, fattar inte min pappa till låter henne säga åt mig om jag kanske stökat ner eller något, hon har haft åsikter om jag tagit med nån vin flaska för att ta med mig hem, hon sa den var till min pappa och hon för dom skulle ha på kvällen, sedan har jag haft mitt glamma rum kvar när jag sovit över hos pappa, nu har hon sin saker där, vilken kärring, fatta inte vad pappa ser hos henne, sitter hon och kysser han ibland,vidrigt 

Du är en man på 27år. Din pappa har träffat ny, låt han njuta av livet.

Att kvinnor breder ut sig, börjar ändra på och bestämma saker är bara naturligt. Däremot borde du acceptera pappas liv och skaffa dig en egen kvinna som kan tjata på dig.
  • Anonym (Patricia)

Dags att flytta hemifrån och skaffa ett jobb? 

Du låter som en svartsjuk 3-åring som är sur för att tomten kysser din mamma... 

• Tecum

Är det samma tjej som förra gången eller en ny? Klok kvinna i alla fall som försöker få åtminstone lite hyfs på dig efter att farsan skämt bort dig. Du låter som en fjortis som är kåt på pappas nya tjej och drömmer våta drömmar samtidigt som du pratar skit om henne.

• Raggartjejen

Ännu en tråd om detta, TS? 
    Inse att både du, din pappa och hans tjej är vuxna och du lever ditt liv och dom lever deras liv!

• Anonym (Son)
    Anonym (Du är vuxen nu) skrev 2024-12-29 19:49:13 följande:
    Du är en man på 27år. Din pappa har träffat ny, låt han njuta av livet.

Att kvinnor breder ut sig, börjar ändra på och bestämma saker är bara naturligt. Däremot borde du acceptera pappas liv och skaffa dig en egen kvinna som kan tjata på dig.
    Det är samma tjej som han har träffat sedan i sommar, vi bruka fira jul alltid hos min pappa och jag bruka var flera dar under julen, men i år passade tydligen inte, var bjuden dit på julafton men att få stanna där flera dagar när vi ändå var ledig ville han inte, han sa att han och hans tjej ville vara själva nån dag, säker hon som lindat pappa runt fingret, får som hon vill,blä

så jag var där på julafton och matten vi brukade ha förut när mamma och min pappa var tillsamans fans inte, nu hade hon tagit med traditioner från sitt hem, jävla kärring

sedan vart det paket utdelning och hon hade köpt 2 tröjor till pappa och någon morgonrock, sedan när hon öppna sina saker av pappa sken hon upp när hon fick några långskaftade skor, svin dyra var dom, och sedan fick hon smink och krämer men värst var att han hade köpt underkläder till henne, satt där förvånad vad fasiken min pappa köpt till henne,blä
    har du aldrig sett min mamma fått nått sånt an han när dom bodde ihop, 
  • Anonym (Ja)

Förstår att det kan kännas olustigt om det bara varit du och din pappa en längre tid?Och att det faktiskt inte skiljer så många år mellan dig och din pappas nya.

Det bästa du kan göra är nog att sätta dig ner och prata med din pappa om hur du känner det, så får ni på något sätt kompromissa så att det känns bra för er alla. Som att t.ex komma överens om ditt gamla rum ska vara kvar eller inte, och om det är kvar att bara dina saker finns i det m.m. 

Den nya finns ju i din pappas liv nu, så på något sätt måste du försöka acceptera henne, även om det är svårt. Men känns det för tufft just nu och du behöver mer tid att närma dig sitvationen, kanske din pappa kan hälsa på mer hos dig istället och att bara ni två ses ibland. T.ex går och tar en fika på stan. 

• Raggartjejen
    Anonym (Son) skrev 2024-12-29 20:32:05 följande:
    Det är samma tjej som han har träffat sedan i sommar, vi bruka fira jul alltid hos min pappa och jag bruka var flera dar under julen, men i år passade tydligen inte, var bjuden dit på julafton men att få stanna där flera dagar när vi ändå var ledig ville han inte, han sa att han och hans tjej ville vara själva nån dag, säker hon som lindat pappa runt fingret, får som hon vill,blä

så jag var där på julafton och matten vi brukade ha förut när mamma och min pappa var tillsamans fans inte, nu hade hon tagit med traditioner från sitt hem, jävla kärring

sedan vart det paket utdelning och hon hade köpt 2 tröjor till pappa och någon morgonrock, sedan när hon öppna sina saker av pappa sken hon upp när hon fick några långskaftade skor, svin dyra var dom, och sedan fick hon smink och krämer men värst var att han hade köpt underkläder till henne, satt där förvånad vad fasiken min pappa köpt till henne,blä
    har du aldrig sett min mamma fått nått sånt an han när dom bodde ihop, 
    Driver du med oss, eller?
    Du låter som en tjurig bortskämd 3-åring!
    Din pappas tjej önskade sig kanske underkläder medan din mamma inte gjorde det.
    Vad är problemet,  förutom att du beter dig som du gör?
    Om du hade varit min son hade jag skämts för dig och undrat vad i uppfostran som har gått fel.
  • Anonym (Phfitte)

Bara att gratulera din pappa!

Svar på tråden Pappa men yngre tjej