beli skrev 2025-01-03 00:34:07 följande:
Jo, det gjorde du visst det. Du läser inte ordentligt. Det 567890 skrev var:
'Det är ju ni som är livrädda för att det inte ska finnas något mer, jag är inte det. Jag är helt övertygad om att det inte finns något mer än det vi ser, jag tror inte på spöken, andar, tomtar, gudar, änglar eller annat som lever i en annan dimension.'
567890 skrev alltså att ni är rädda för att det inte ska finnas nåt mer. Hur du fick det till att ni är rädda för ateister begriper jag faktiskt inte, men det var INTE det som sades.
Har jag sagt att jag är troende? Att jag tror på Gud? Jag är nog närmast Agnostiker. Men jag har aldrig varit rädd för att det inte finns något mera, Varför skulle jag vara det?
Sedan den dag vi föddes så är vi döende, för var dag som går närmar vi oss slutet på vårt liv. Vad som kommer därefter eller Inte är det ingen av oss som vet men alla blir saliga på sin tro. Låt oss respektera detta.
Att vara Ateist innebär att man säkert vet att vår värd och mänskligheten inte år en del av något större medvetande. Det räcker inte med att säga att man inte tror att det finns en Gud