• Dellan1976

Åka spårvagn

Hej!

Vi befinner oss just nu i Lisebergsbyn efter ett underbart besök i Lisebergsparken tillsammans med mina fantastiska och livliga barn. Med vår omtanke om planeten i åtanke valde vi det mest hållbara alternativet och tog bussen från Småland hit.

Min fråga är: Hur kan vi resa kollektivt (buss eller spårvagn) från Lisebergsbyn till Korsvägen 2, 412 54 Göteborg som inte ligger långt från Lisebergsparken , där vi senare idag ska ta bussen tillbaka till Småland?

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Åka spårvagn
  • Freddie K

Hej. Ni kan blippa betalkortet mot läsaren på spårvagnen. Mycket enkelt.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2024-12-29 05:24:18 följande:

Annars kan ni ju gå. Det är inte långt alls. 
  • Dellan1976
    Freddie K skrev 2024-12-29 05:24:18 följande:

Vilken spårvagn? Dvs vilket nr? Och mot vilken riktning?
  • Freddie K
    Dellan1976 skrev 2024-12-29 05:29:44 följande:
    Vilken spårvagn? Dvs vilket nr? Och mot vilken riktning?
    Det är lättare om ni går. Tar kanske 10 minuter, men annars är det linje 5 mot Länsmansgården. 
  • Dellan1976
    Freddie K skrev 2024-12-29 05:30:58 följande:
    Det är lättare om ni går. Tar kanske 10 minuter, men annars är det linje 5 mot Länsmansgården. 
    Tack för ett vänligt svar.
    Vi gick faktiskt igår hela vägen hit från Lisebergsparken och det var fantastiskt att gå och prata samtidigt🙂
    Men idag blir det svårt med tanke på att det regnar en hel del. Jag får skylla mig själv som inte tog med våra regnkläder som är mycket användbara i sådana väder.
  • Freddie K
    Dellan1976 skrev 2024-12-29 05:35:11 följande:
    Tack för ett vänligt svar.
    Vi gick faktiskt igår hela vägen hit från Lisebergsparken och det var fantastiskt att gå och prata samtidigt🙂
    Men idag blir det svårt med tanke på att det regnar en hel del. Jag får skylla mig själv som inte tog med våra regnkläder som är mycket användbara i sådana väder.
    Det var så lite så. . Det är nog lättare om ni går till Korsvägen. När ni kommer till Svenska Mässan då är ni framme.
  • Anonym (Gbg)

Ladda ner Västtrafik To Go appen.
    hur kom ni till stugan igår?

• Dellan1976
    Freddie K skrev 2024-12-29 05:54:30 följande:
    Det var så lite så. . Det är nog lättare om ni går till Korsvägen. När ni kommer till Svenska Mässan då är ni framme.
    Svenska mässan såg jag innan när vi tog bussen hem  🙂
    Tack 🙏
Svar på tråden Åka spårvagn