Mamma agerar nonchalant
Hej allihopa. Denna tråden ska handla om min mamma. Jag förstår inte varför hon gör såhär, det har varit så hela mitt liv.
Jag har ett specialintresse inom bakning som tar upp en stor del av mitt liv. Det är något jag har lagt ner mycket tid på att öva upp mig, har planer att göra det till ett företag i framtiden, och kostar en halv förmögenhet att upprätthålla.
I helgen kom hon och pappa hem till oss, och jag hade lagt fram detta på vår stora köksö för vi skulle fika. Just denna gången hade jag skapat något jättestort, och som blev det bästa jag gjort. Hon går fram till köksön och ser allt detta jag gjort men vill inte uppmärksamma det. Jag ser att hon ser det, det är serverat så att det är fokuspunkten, hon kan inte ha missat det. Det tar upp i princip hela köksön. Sedan kommenterar hon att det är mycket papper i matsalen (ett annat rum längre ifrån). Jag förstår inte varför hon gör såhär? Det är många många många tillfällen i mitt liv att hon agerar nonchalant kring något som är en stor del av mitt liv.
Vad tror ni om detta? Är det kanske bara jag som är överkänslig?