• Irenechod

Makadi bay

Hej
    Om 2 veckor så ska jag dit med min sambo och 2 barn, 10 månader och 2,5 år. Det jag undrar är om man kan köpa barnmat och blöjor där eller om man ska ta med. Om det inte finns tex pampers vilket märke rekommendera ni i så fall? Vi ska vara där i 2 veckor så om vi ska ta med så blir det en hel del 🙄
    Och är det något annat man borde tänka på ?

Tack på förhand 

• Svar på tråden Makadi bay
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nina)

Om nu ska till en ort där det bor familjer och småbarn, likt de flesta ställen i världen, skulle det vara väldigt märkligt om det inte finns någon för bebisar. 

• Irenechod

Dit vi ska till är en stor resort, det är ingen ort med affärer.  Därför jag undrar om man kan handla i resortens affär så man kanske slipper tar sig till Hurgada för att handla

• Irenechod
    Anonym (Nina) skrev 2024-12-26 20:02:51 följande:

Om nu ska till en ort där det bor familjer och småbarn, likt de flesta ställen i världen, skulle det vara väldigt märkligt om det inte finns någon för bebisar. 

Makadi bay är en stor resort " stad". det är ingen ort med affärer. Därför jag undrar om man kan handla i resortens affär så man kanske slipper tar sig till Hurgada för att handla
  • Anonym (H)

Det finns ju små affärer lite varstans. Har svårt att tänka mig att det inte skulle finnas blöjor och annat då det är mkt barnfamiljer. Jag hade köpt med ett paket blöjor plus lite marnmat typ gröt, välling och några burkar. Men ert barn kanske också kan äta det ni äter? Att behöva ta sig in till Hurgada stad, låter både osmidigt och kanske inte så mysigt. Handsprit är väl det jag tänker på främst där och att undvika att ta i sedlar/mynt mer än nödvändigt

Svar på tråden Makadi bay