• Anonym (Okåt)

Okåt

Jag känner mig aldrig upphetsad och supersugen på sex. Ställer typ upp nån gång i veckan för sambons skull.
    Men jag saknar det där att vara tokigt kåt.
    Hundra år sen jag var det. Kan ju bero på åldern, är i klimakteriet o inte alls våt som förut samt att sexet är samma lika hela tiden o med samma gubbe sen 35 år tillbaka. Har nån kvinna här inne hittat tillbaka till lusten, please tell me.

• Svar på tråden Okåt
  • SannnaB

Du kanske skulle kunna utforska dig själv mer eller ta in en extra person eller ha sex på andra platser eller så?

• Anonym (Okåt)

Jag har lite olika "leksaker" men blir inte kåtare av dem, o att ta in en till person känns inte aktuellt. 
    Sex på andra platser, tips på var?

• SannnaB
    Anonym (Okåt) skrev 2024-12-26 11:05:27 följande:

Jag har lite olika "leksaker" men blir inte kåtare av dem, o att ta in en till person känns inte aktuellt. 
    Sex på andra platser, tips på var?

Okej. Jag vet inte. Kanske utomhus. Nu är det ju inte säsong för det men när det blir varmare igen. Till sommaren kan ni ju åka till stranden och ligga där och mysa eller på andra offentliga platser. Jag blir i alla fall mycket upphetsad av att ha sex på offentliga platser. Risken att bli upptäckt.
  • Hellishen

Ett bra förspel är att din man masserar din rumpa (alltså inte analen, om ni inte gillar sånt utan skinkorna), med mycket olja. Förhoppningsvis blir ni båda rätt sugna efter ett tag och när han väl oljat in sig själv och kommer in i dig är det förhoppningsvis skönt.

Testa någon ny ställning? Oralsex? Sug av honom i tv-soffan och säg att du förväntar dig detsamma någon dag.

Utgår från att ni även använder glid om du inte blir så våt?
    Det finns ju olika sorter som är olika bra. Testa tills du hittar en du gillar.

Men generellt fattar jag inte att man kan ställa upp på sex flera gånger i veckan utan att vara sugen själv?! Gör inte det.

• Anonym (hua)

Jag är man och lider väl lite av samma sak. Behöver krydda i sexet. Jag tror på rollspel. Det kan jag tända på tror jag. Det känns så. Kanske Bondage? Kanske "hyra" sambon i köpcentrat och genomföra ett samlag i bilen ute på parkeringen?
    Hon kanske kan vara en callgirl? Eller jag en gigolo? 
    Det kan spetsa till sakerna lite. Det kräver planering och enkla regler.
    Kan det vara nåt för dig? Fantasin har inga gränser..

• Anonym (An)

Det finns supplementär och diet som kan förbereda lust?  Kolla också med din gynekolog, kanske man kan göra något med hormoner

• Anonym (ehh)
    Anonym (Okåt) skrev 2024-12-26 10:55:43 följande:
    Okåt

Jag känner mig aldrig upphetsad och supersugen på sex. Ställer typ upp nån gång i veckan för sambons skull.
    Hundra år sen jag var det. Kan ju bero på åldern, är i klimakteriet o inte alls våt som förut samt att sexet är samma lika hela tiden o med samma gubbe sen 35 år tillbaka. Har nån kvinna här inne hittat tillbaka till lusten, please tell me.

Men varför ställer du upp om du inte vill ligga?

Annars träna till att börja med, kanske kolla med läkare om det går få någon sorts hormonbehandling
  • Anonym (C)
    Hellishen skrev 2024-12-26 11:33:22 följande:

Ett bra förspel är att din man masserar din rumpa (alltså inte analen, om ni inte gillar sånt utan skinkorna), med mycket olja. Förhoppningsvis blir ni båda rätt sugna efter ett tag och när han väl oljat in sig själv och kommer in i dig är det förhoppningsvis skönt.

Testa någon ny ställning? Oralsex? Sug av honom i tv-soffan och säg att du förväntar dig detsamma någon dag.

Men generellt fattar jag inte att man kan ställa upp på sex flera gånger i veckan utan att vara sugen själv?! Gör inte det.

Älskar att få skinkorna masserade och knådade. Och gärna med olja. Det brukar funka för att jag ska gå igång. Men alla gillar olika och jag vet inte vad som funkar för ts.
  • 1omtänksam

Hej ts! 

Jag tänker att det kan ha att göra med saker som du själv tar upp: 
    1. Klimakteriet 
    2. Långvarig relation 
    Klimakteriet innebär ju hormonella förändringar i kroppen och kan "ställa till" det lite sexuellt. Dvs lusten till sex avtar. Kanske helt eller mycket. Har du kollat upp din kropp och dina värden osv? 
    Långvarig relation. Jag förstår att du är i en lång relation. Det kan också innebära att lusten kan försvunna. Kanske är det även så att du "ställt upp" för din man trots att du inte känt lust, och då följer samma känsla nog med nästa gång vid sex. Mycket av själva upphetsnkngen sker redan i huvudet så att säga. Som någon annan skrev klokt så är ju även förspel bra. Har ni det? Det tar mycket längre tid för kvinnor att bli upphetsade och våta oftast , därav är ett förspel bra. 
    Någon gav ett bra tips och det var att olja in varandra med massageolja. Massera. Eller Kanske smeka varandra lätt över varandras kroppar. Utan att penetrera. Glidmedel är också bra hjälpmedel, men lusten är viktig i sig. Att en känner sig tänd. Du skriver att leksaker inte hjälper dig, men Kanske kan du ta på dig själv mer? Onanera? Utforska dig själv? Med bara dina fingrar och händer? 
    Kanske kan du och din man pröva olika ställningar ni inte provat förut? Eller som någon annan också föreslog Kanske ha sex utomhus eller något annat ni kan komma på? 
    Sen ska du tänka på dig. Tänker jag. På dina behov. På vad du vill och inte vill. Du ska inte behöva tvinga dig till att ha sex för någon "husfrids" skull. Din sexuella lust och njutning är precis lika viktig som hans. Så ha inte sex bara för att han vill det. Då kommer du nog bara dessvärre fortsätta att känna såsom du gör nu inför sex. Att du inte njuter eller blir kåt. 
    Tänker även igen att ni har en lång relation. Har ni pratat med någon terapeut någon gång? Tänker att det nog finns bra sådana härute som också skulle kunna hjälpa dig att komma fram till lösningar och tankar kring sex och din njutning och lust. 
    Önskar dig lycka till ts! Hoppas du ska få tillbaka din sexualitet och känna såsom du önskar :) 🌟
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Okåt) skrev 2024-12-26 10:55:43 följande:
    Okåt

Visst åldern har betydelse. Man måste hitta på ny saker för att tända till. Min gubbe är duktig på att få mig kåt. För någon månad sedan så kom han med en Satisfyer (kanske felstavat) som present gud vilken apparat den fick mig att tro på sexlivet igen vilka orgasmer.
  • Anonym (Fantasi)

Vet att det är lite taskigt men det fungerar som en krydda för mig. Man blundar och så kan gubben plötsligt bli Zorro!

• Anonym (Okåt)

Massera skinkorna med olja kan ju vara nåt att testa 
    Jag gillar inte oralsex så det går bort. Använder glidmedel då det behövs, o ställa upp låter lite fel på nåt vis. Inte så att jag känner mig tvingad ändå.
  • Anonym (Okåt)
    Anonym (hua) skrev 2024-12-26 12:31:08 följande:

Jag är man och lider väl lite av samma sak. Behöver krydda i sexet. Jag tror på rollspel. Det kan jag tända på tror jag. Det känns så. Kanske Bondage? Kanske "hyra" sambon i köpcentrat och genomföra ett samlag i bilen ute på parkeringen?
    Hon kanske kan vara en callgirl? Eller jag en gigolo? 
    Det kan spetsa till sakerna lite. Det kräver planering och enkla regler.
    Kan det vara nåt för dig? Fantasin har inga gränser..

Tja..vet inte.. parkering låter lite vanskligt.
  • Anonym (Okåt)
    1omtänksam skrev 2024-12-26 21:14:36 följande:

Hej ts! 

Jag tänker att det kan ha att göra med saker som du själv tar upp: 
    1. Klimakteriet 
    2. Långvarig relation 
    Klimakteriet innebär ju hormonella förändringar i kroppen och kan "ställa till" det lite sexuellt. Dvs lusten till sex avtar. Kanske helt eller mycket. Har du kollat upp din kropp och dina värden osv? 
    Långvarig relation. Jag förstår att du är i en lång relation. Det kan också innebära att lusten kan försvunna. Kanske är det även så att du "ställt upp" för din man trots att du inte känt lust, och då följer samma känsla nog med nästa gång vid sex. Mycket av själva upphetsnkngen sker redan i huvudet så att säga. Som någon annan skrev klokt så är ju även förspel bra. Har ni det? Det tar mycket längre tid för kvinnor att bli upphetsade och våta oftast , därav är ett förspel bra. 
    Någon gav ett bra tips och det var att olja in varandra med massageolja. Massera. Eller Kanske smeka varandra lätt över varandras kroppar. Utan att penetrera. Glidmedel är också bra hjälpmedel, men lusten är viktig i sig. Att en känner sig tänd. Du skriver att leksaker inte hjälper dig, men Kanske kan du ta på dig själv mer? Onanera? Utforska dig själv? Med bara dina fingrar och händer? 
    Kanske kan du och din man pröva olika ställningar ni inte provat förut? Eller som någon annan också föreslog Kanske ha sex utomhus eller något annat ni kan komma på? 
    Sen ska du tänka på dig. Tänker jag. På dina behov. På vad du vill och inte vill. Du ska inte behöva tvinga dig till att ha sex för någon "husfrids" skull. Din sexuella lust och njutning är precis lika viktig som hans. Så ha inte sex bara för att han vill det. Då kommer du nog bara dessvärre fortsätta att känna såsom du gör nu inför sex. Att du inte njuter eller blir kåt. 
    Tänker även igen att ni har en lång relation. Har ni pratat med någon terapeut någon gång? Tänker att det nog finns bra sådana härute som också skulle kunna hjälpa dig att komma fram till lösningar och tankar kring sex och din njutning och lust. 
    Önskar dig lycka till ts! Hoppas du ska få tillbaka din sexualitet och känna såsom du önskar :) 🌟
    Han är inget vidare på förspel tyvärr..lite smeka på ryggen o sen ett finger upp i Fiffi..har aldrig fått orgasm med honom men själv har jag inga problem att fixa det till mig själv. Minns som ung när en kille klagade på att jag var för våt men oj vad jag var tänd på honom, det kändes som små fiskar som tryckte på o ville ut, det bara bubblade..oj vad jag saknar den känslan.
  • Anonym (hua)
    Anonym (Okåt) skrev 2024-12-27 19:08:13 följande:
    Tja..vet inte.. parkering låter lite vanskligt.
    Det var symboliskt. säg nån skog då eller allt kan ju faktiskt ske hemma. beror lite på vad som känns lite...eggande och vilken väg man väljer. Spännande platser ute och/eller Bondage/Rollspel.
  • Anonym (hua)

Apotekens glidslem är faktiskt toppen som glidmedel. En större flaska är det och blir inga fläckar.
  • Epikuros
    Anonym (Okåt) skrev 2024-12-27 19:13:12 följande:
    Han är inget vidare på förspel tyvärr..lite smeka på ryggen o sen ett finger upp i Fiffi..har aldrig fått orgasm med honom men själv har jag inga problem att fixa det till mig själv. Minns som ung när en kille klagade på att jag var för våt men oj vad jag var tänd på honom, det kändes som små fiskar som tryckte på o ville ut, det bara bubblade..oj vad jag saknar den känslan.
    Låter väl som att du har en ganska rimlig förklaring där: "lite smeka på ryggen o sen ett finger upp i Fifi". Du vill förmodligen ha nåt mer, nåt annat, nåt som känns bra för dig också. 
    Ganska få kvinnor får orgasmer enbart genom vaginal penetration. Detta brukar man ju som par lösa genom att smeka klitoris under själva samlaget, eller genom att han stimulerar henne på nåt annat sätt. Om du inte kan få orgasm med honom överhuvudtaget (alltså även vid annan stimulering än penetration) så verkar det ju som att det har någonting med er relation att göra. Att döma av det du skrev ovan (ett finger i FIfi) känns det ju kanske inte som att han är så inkännande. Kan det vara så att du inte riktigt kan slappna av och njuta med honom?  
Svar på tråden Okåt