Inlägg från: Vargaflickan |Visa alla inlägg
  • Vargaflickan

Har någon fått beviljad ledighet från skola för Thailand?

HannaAnnaHanna skrev 2024-12-25 12:08:44 följande:

Jag har varit i Thailand några gånger men inte så jag känner mig resvan. Barnen har varit på resa i Europa med sina andra föräldrar men aldrig på resa med oss, för att när man är så många krävs det att spara i flera år.

Vi har sparat i flera år men en resa två veckor över all ledighet i jul kostar 10 000 kr - 20 000 kr mer per person och då blir det 70 000 till 140 000 extra. Enormt mycket mer pengar än vad en resa kostar på skoltid. 

Så vi har sparat pengar och har råd om man får ledigt från skolan. När vi kan åka beror på hur mycket ledigt man kan få.

Något i Europa är inget alternativ. Barnen har valt Thailand då ingen av dem varit i Asien och de vill göra utflykter. Se saker. Snorkla. Apor. Natur.

De stora barnen kommer vara 12, 16, 16 och 19 år  De är intresserade av äventyr och inte femstjärnigt all inclusive på samma ställe...

Då tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att lära barnen att har man inte ekonomin till det så får man ta ett annat resmål eller avstå... För mycket av det de vill göra kostar pengar på plats också vilket kommer pressa ekonomin ytterligare. 
Svar på tråden Har någon fått beviljad ledighet från skola för Thailand?