Min partner verkar inte prioritera mig
Läser här om liknande fall och känner att jag vill bara tömma mitt hjärta. Känner mig ledsen och sårad. Har varit ihop med en man nästan 2 år. Vi båda är skilda och har barn från tidigare relationer. Hans barn är vuxna och har flyttat hemifrån. Han har god relation med sitt ex vilket inte har jag med mina barns pappa. Vi kommunicerar bara när det gäller barn. Alla högtider firat min nuvarande partner med sitt ex och deras barn. I början sa jag inget eftersom visste inte hur vår relation kommer att utvecklas. Min tanke var att vi har en fin relation. Det ofta han som vill prata när det dyker upp ett problem. Jag har firat med mina barn sedan skilsmässan. Alla andra dagar är vi nästan dagligen tillsammans fast inte bor ihop. Vi åker på semester tillsammans. I somras nämnde ja att det känns konstigt fira Jul med en ex när man har en ny partner.
Nu veckorna innan Jul förstådd jag mellan raderna att han ska fira Jul igen med nära och kära. Jag är inte en dum människa och förstår att han vill träffa sina barn. Har tänkt att acceptera en dag och bli tyst.
Lite senare lämnar han i en samtal att alla kommer hem till honom (inklusive ex) och stannar några dagar. Det slog mig hårt. Känner mig riktigt utanför. Jag ville inte trånga mig mellan de men tänkte att han skulle kunna planera 1dag/1timme med mig under alla Juldagar. Alla som jag känner träffar sina partner minst några timmar. Jag drog mig tillbaka och då ville han prata.
Jag är inte orolig att han ska vara otrogen. Tidigare när han var med ex och barnen hörde han inte av sig på hela dagen. Nu tänker jag att det blir samma sak, han kommer att höra av sig när de är borta. När han hjälpte exet med flytt hörde inte heller av sig till mig på hela dagen. Hon vet inte att vi är tillsammans (jag har träffat hans barn och familjemedlemmar, vänner) och även om hon vet då kommer inte informationen från honom. Känner mig djupt besviken och funderar på att ta slut fast för övrigt funkar vi fint. Mina känslor svalnar för att han säger att han inte visste men min känsla är att han undvek prata om det med mig Han säger att han vill vara med mig och att han älskar mig men jag upplever att hans ord stämmer inte överens med hans beteende. Jag har inga problem att presentera honom för vem som helst i min omgivning. Till slut vill han träffas när de åker hem men nu har jag tappat lust och verkar att det inte kommer naturligt utan pressade. Han tror att hans barn inte ville fira med någon ann (mig) utan bara familj och flickvän till hans söner. Är det fel att önska vara en del av Jultiden med sin partner? Han säger att det kanske ändrar sig när hans barn inte vill fyra så. Ja sa att han har "bagage " och har inte
lämnat sitt tidigare liv riktigt. Ska jag vänta så att andra ska tillåta att vi firar tillsammans. Vad är med mig och mina känslor? Hans ex mådde psykiskt dåligt och vill inte göra henne ledsen. Men nu är jag ledsen och sårad. Skulle vilja höra er åsikter.