KimLinnefeldt skrev 2025-01-10 19:55:04 följande:
Mycket latin, men jag förstår inte ditt inlägg. Frågan var om blodtryckssänkande medicin påverkar ståndet, och jag har googlat mig fram till att det inte är så.
Du lyckades alltså undvika länken till läkemedelsrådgivningen på 1177 OCH citatet från den för att två sjukdomsbeskrivningar enl. praxis var på latin?
Det finns flera olika grupper av blodtryckssänkande läkemedel, som framgår tydligt i länken förutom att jag extra förtydligande skrev just det. Inom varje grupp finns det förgreningar. Här laborerar man för enskild patient beroende andra symptom och övrig medicinering.
Samtliga grupper har biverkningar som direkt eller indirekt påverkar.(Precis som exempelvis antidepressiva, stämningstabiliserande etc.)
För att veta exakt hur och vad i enskilt fall måste man undersöka just individen, samsjuklighet, övriga symptom och medicinering.
Det är det svaret TS får om hon kontaktar sjukvårdsupplysningen el. likn.
Alltså precis det som är min poäng. Det är kontraproduktivt att ställa en så generell fråga på ett forum där folk sitter och killgissar och hittar samband utan något som helst underlag.
Jag förstår verkligen, verkligen inte varför det triggar vissa?