• Anonym (Mini)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Kvinnor gillar sex riktigt jäkla mycket, bara det är väldigt bra sex.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-23 18:33:40 följande:
    Sant, lägg mer tid och pengar på träning och kost.  För det gör betydligt mer att ha en slank kropp än märkeskläder eller fina naglar.
    Håller delvis med Rob, inte om bara en slank kropp utan att en vältränad fin kropp är som en grund som klär upp det mesta.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Ärlig) skrev 2024-12-23 19:33:15 följande:
    Skönt för dem! Då behöver de ju inte lägga så mycket tid och pengar på mode, skönhetsprodukter, frisörer mm.
    och kan klä sig praktiskt och bekvämt..
    Har tanken slagit dig att tjejer och kvinnor kan tycka att trender och mode är roligt? Bara för att du trivs med det som är praktiskt och bekvämt betyder inte att alla andra gör det med. Kvinnor är olika, precis som alla människor är.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (...) skrev 2024-12-23 20:57:38 följande:
    Vad är fel med det praktiska och bekväma?
    Inget alls är fel med det. Precis som att det inte är något fel med att uppskatta vissa kläder och annat som inte faller i den kategorin men som har andra fördelar man gillar. Olika människor, olika dagar.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2024-12-25 00:26:26 följande:

Kvinnor är selektiva sägs det.  Men kvinnor verkar riktigt kassa på veta vilka män de ska skaffa barn med... Finns ett otroligt antal ensamstående kvinnor med barn.  Att få en annans mans barn på köpet är som att köpa grisen i säcken.

Tyvärr är majoriteten män fel män att bilda familj med. Det är därför det ser ut som det gör.

www.gp.se/debatt/julefriden-infinner-sig-for-att-kvinnor-branner-ut-sig.5a8e96c2-e02b-49a7-b98e-3e2b990963b7

Som länken visar handlar det inte om enstaka stolpskott till män tyvärr. Jag önskar verkligen att sanningen var en annan.
  • Anonym (Mini)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-25 02:06:55 följande:
    Jag skulle kunna tänka mej att dela vissa delar av projektledandet rättvist 50/50, i alla fall ibland.
    Men blir det om jag försöker projektleda att man ska strunta i att skicka julkort och annat jag tycker är onödigt, vill kvinnor att ansvaret för arbetet i hemmet ska vara jämställt?
    Guldkornen drar sin del av lasset. Dom är finns men är för få, det är min och många andras bild.

Om man jämför med en arbetsplats där man har en lista på vad som ska utföras så får man göra samma i hemmen. Båda har godkänt den och precis som på en arbetsplats så får den som vill göra saker som inte står på listan göra det själv. Svårigheten är väl vara att hitta den gemensamma listan som båda kan leva med. Säg den man som helt vill hoppa över julen trots barn. Är inte många kvinnor som skulle acceptera det, alltså gör kvinnan jobbet själv. Eller män som vill ha julfirande men som vägrar utföra arbetsuppgifterna som krävs. Så saknas viljan så blir det omöjligt att inte den ena arbetar som slav men då blir det väl skilsmässa då om kvinnan har självrespekt och inser dom långsiktiga följderna för sitt liv. Som sagt, det finns utmaningar. Som jag ser det så är det bristen på vilja hos män att anstränga sig som är problemet. Om kopplingen bra förhållande=vilja att anstränga sig skulle förstås av män så hade alla levt mycket lyckligare liv imo.

Skicka julkort kan vara nödvändigt till äldre släktingar och dito vänner som inte hängt med i den teknologiska utvecklingen. Menar att man får tänka lite smart.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 09:11:27 följande:
    Och varför gjorde du allt detta...? Du hade dessutom kunnat lämna honom långt innan. Och varför dömer du ut precis alla män pga denna dåliga relation? Särskilt konstigt när du själv var en stor orsak till att den fortgick i alldeles för många år.
    Ja, en till ensamstående mamma där. Fräscht att lägga skulden på den som utför arbetet och inte den som sviker. 
  • Anonym (Mini)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-25 11:10:39 följande:
    Alla kan inte få guldkornen, resten av kvinnorna då?
    Rädda för att vara ensamma?
    Tror inte kvinnorna är särskilt rädda för att vara singlar faktiskt, livet blir ju oftast så mycket lättare utan en man. Men att bevara familjen, det väger otroligt tungt för dom flesta kvinnor imo.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-25 13:05:20 följande:

Kvinnor(honor) är programmerade att välja mannen med bäst gener. Det innebär att alla kommer att vilja ha ett av guldkornen.

Det skulle inte spela någon roll om alla män skärpte sig och höjde sig ett par nivåer. Eftersom denna subjektiva uppfattning är relativ, så skulle det innebära att kvinnorna fortfarande ville ha dom bästa, även om hela gruppen män höjt sig.

Jo det spelar roll. Älskar man en person men den gör livet tungt och svårt så är en förbättring alltid av godo. En partner är inget man shoppar och byter ut som en bil, det är långt mer komplicerat än så vilket dom flesta inser.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 11:54:38 följande:
    Det kallas eget ansvar. Om den kvinnan inte vill lida har hon ansvar att ta sig ur situationen.
    Det är så lätt att ha den här åsikten när man inte själv är i en sådan situation. Jag lever ju mitt liv sådär men jag har förståelse för att man inte vill bryta upp kärnfamiljen. Det är inget lättvindigt beslut alls, det tog mig ungefär ett år att inse att det här är inte värt att fortsätta. Innan det var det kanske två år av försök till diskussion med en man som vägrade dela på arbetsbördan oavsett vad jag sa eller gjorde.

Om alla följde detta så hade det varit kanske...95% ensamstående föräldrar bara för att gissa. 5% av familjer med två vuxna som delar på jobbet eftersom det i dom familjerna finns män som förstår att arbetsuppgifter delar man lika på om man vill leva i harmoni med varandra.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mini)
    Teresse7 skrev 2024-12-29 10:29:28 följande:

Män vi uppskattar er mer än ni tror, vi har ett litet uns av bitterhet när vi blir dom som plockar och håller ordning. Vi skämmer bort er lite och får skylla oss själva. Vi blir tysta och då är vi sura. Ni ska förstå varför. Det gör ni sällan. Och helt ärligt ni har det inte alltid helt lätt men köp hem en bukett blommor ibland så är vi nöjda. Enkelt enkelt 

Blir du nöjd av blommor "Teresse"? Jag hade blivit extremt mkt mer nöjd av en medspelare i teamet istället som i stort sett alla kvinnor. 
  • Anonym (Mini)

Och könskrigarna fortsätter att yla och fäkta. Inget konstruktivt i sikte och det är väl inte heller ert syfte. Tror att det skulle vara bättre för er att leva lite i verkliga livet och inte fastna i den bitterhet ni gillar att rulla runt i på FL i era offerkoftor.

Det hade kunnat vara underhållande om det inte varit för tragiskt.

Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?